Dus daar is niets Chinees aan (beetje jammer als je de verkeerde denigrerende bijnaam gebruikt)Nasi is de Indonesische en Maleisische term voor gekookte rijst.
Project: DANV 1407
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nasi

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
ik generaliseer graag..
blanch schreef: De kader lijkt heel goed op een Kuota Kredo ???
Ligt het nu aan mij of zie ik als enige de verschillen wel? Even onder elkaar:
[img=http://www.bewebd.nl/danv/fiets001.jpg]
[img=http://www.ykkbikes.com/files/ROAD%20-% ... 0Kredo.jpg]
Ik zie meerdere verschillen;
- te weten de overgang van de bovenbuis naar de staande buis (de verdikking in de Kuota zit niet op de DanV)
- idem voor de overgang van de bovenbuis naar de staande achtervork
- de bovenbuis loopt bij de Kuota meer horizontaal en minder sloping
- de onderbuis heeft bij de Kuota een inkeping aan de bovenkant bij het bracket, dat heeft de DanV niet
Overigens zijn dit soort vergelijkingen vaker gemaakt, zie bijvoorbeeld hier. Maar ook daar is de replica niet gelijk aan de Kredo.
Los daarvan: super mooie fiets de DanV!! Complimenten!
buddo schreef: Ligt het nu aan mij of zie ik als enige de verschillen wel? Even onder elkaar:
Ik zie meerdere verschillen;
- te weten de overgang van de bovenbuis naar de staande buis (de verdikking in de Kuota zit niet op de DanV)
- idem voor de overgang van de bovenbuis naar de staande achtervork
- de bovenbuis loopt bij de Kuota meer horizontaal en minder sloping
- de onderbuis heeft bij de Kuota een inkeping aan de bovenkant bij het bracket, dat heeft de DanV niet
Overigens zijn dit soort vergelijkingen vaker gemaakt, zie bijvoorbeeld hier. Maar ook daar is de replica niet gelijk aan de Kredo.
Los daarvan: super mooie fiets de DanV!! Complimenten!
Nu zie ik het ook......mijn fiets is veel mooier.
Je hebt helemaal gelijk!
Ps. ik ga me niet gelukkiger voelen ofzo als het een frame van een bekend merk blijkt te zijn ofzo hoor.
Maar Kredo's verschillen nogal per jaar.
Kijk eens naar een 2005 of 2006.
[img=http://www.kgsncycling.com/images/sale_ ... e_fork.jpg]
danny1407 schreef: Nu zie ik het ook......mijn fiets is veel mooier.
Je hebt helemaal gelijk!
Maar Kredo's verschillen nogal per jaar.
Kijk eens naar een 2005 of 2006.
Klopt, Kredo's verschillen per jaar, maar ook die is niet gelijk aan die van jou... maar jouw constatering klopt verder wel; de DanV is mooier dan deze "kermis" kredo met al z'n kleurtjes!
danny1407 schreef:Ja ik zit het net even terug te lezen.
Er zijn er meer die geen derailleuroog konden ontdekken.
Ik denk dat het antwoord heel simpel is.
Laten we ervan uit gaan dat die aan de andere zijde van het frame hoort te zitten!
.
Jaaa hee, ik ben niet van gisteren...
als je goed kijkt zie je wat licht door de rechter pat schijnen, waar dus de as achter in komt te liggen, als je dan bedenkt dat het dan niet raar is als er een deraileur oog aanvast zit.....
overigens dacht ik ook eerst dat het een tt frame was, maar het word tog ingewikkeld als er dan iemand over een winterperiode begint!
Ik zeg bouwen maar!
Heb je dat frame al liggen of.....?
mijn Flickr
Nee nee....jammer genoeg dat frame nog niet.
Ik heb de foto gekregen van een club die alleen in flinke aantallen verkoopt.
Dat maakt het wat moeilijker.
Ik ga eerst maar eens een tijdje op deze fiets trappen en als het dan nog steeds bevalt, ga ik er echt eens werk van proberen te maken.
Het was zomaar even een hersenspinsel........"vooruit blijven denken!"
Vertrek overigens nu richting "het oosten".
Ik ben benieuwd naar het weer daar!
Ik heb de foto gekregen van een club die alleen in flinke aantallen verkoopt.
Dat maakt het wat moeilijker.
Ik ga eerst maar eens een tijdje op deze fiets trappen en als het dan nog steeds bevalt, ga ik er echt eens werk van proberen te maken.
Het was zomaar even een hersenspinsel........"vooruit blijven denken!"
Vertrek overigens nu richting "het oosten".
Ik ben benieuwd naar het weer daar!
Redalert schreef:Redalert schreef:Klasbak.
Ben toch wel benieuwd hoeveel uren werk je nu hier in hebt zitten.
En toen bleef het (w)ijselijk stil?
Sorry!
Uren...tja, dat wordt een schatting.
Bewerken van de groep in totaal zo'n 8 uur. (zonder droogtijden)
Plakken frame is "maar" een uurtje of 3 a 4.
Afbouwen en monteren ook een half dagje, 4 uurtjes.
Uurtjes zoeken, informatie, onderhandelen...geen idee, wel veel!
Valt alles mee bij elkaar, maar reken het eens om in FM uurtjes.
Euro of 40 per uur?
Wordt de kostprijs ineens bijna maal anderhalf!
@danny1407: Tip, boek je uren noeste arbeid onder bespaarde therapie. Dus:
1003,00
0960,00- (12 uur à 80 euro)
======
0047,00
Dus je hebt je fiets voor 47,00 euro en hebt daardoor 12 uur suffe therapie kunnen skippen.
En ik had het al gezegd, maar ik vind hem gaaf. De sterren op de wielen zijn wat mij betreft top.
1003,00
0960,00- (12 uur à 80 euro)
======
0047,00
Dus je hebt je fiets voor 47,00 euro en hebt daardoor 12 uur suffe therapie kunnen skippen.
En ik had het al gezegd, maar ik vind hem gaaf. De sterren op de wielen zijn wat mij betreft top.
-
biker-sander
- Forum-lid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53
Leuk project.
1 opmerking:
De speedsensor net onder de rem monteren, dat is wel netter.
1 opmerking:
De speedsensor net onder de rem monteren, dat is wel netter.