Pagina 17 van 49
Geplaatst: 14 okt 2009 17:46
door danny1407
Moustache schreef:blanch schreef:
De kader lijkt heel goed op een Kuota Kredo ???
Nu je het zegt... inderdaad! Lijkt er erg veel op.
Maar bij de Kuota lopen de kabels door het frame.
Grappig dat jullie dit zeggen.
Ik had een Kuota folder en het plaatje van de Kredo liet ik zien toen ik de frames nog niet had ontvangen.
"kijk, het wordt zoiets als die Kredo qua frame".
Volgens mij is onderstaande foto wel een overjarig frame, maar toch wel een beetje verdacht. (hier nog geen kabels door het frame)
Overigens, als ik naar de nieuwe Kredo kijk.......er liggen wat dwars gelamineerde carbon strookjes precies op de plekken waar kabels naar binnen zouden moeten gaan.
Zal ik een boortje pakken?
[img=
http://www.kgsncycling.com/images/sale_ ... e_fork.jpg]
Geplaatst: 14 okt 2009 17:49
door danny1407
En even ter vergelijk.....
Een Kredo frameset: 2159, 00 euro.
Sambal bij?
Geplaatst: 14 okt 2009 18:00
door tarzander
Das dan wel een hele berg sambal
Erg mooie fiets geworden, wordt de baanfiets met hetzelfde thema uitgevoerd?
Geplaatst: 14 okt 2009 18:04
door danny1407
TarzAndeR schreef:Das dan wel een hele berg sambal
Erg mooie fiets geworden, wordt de baanfiets met hetzelfde thema uitgevoerd?
Haha....hoe komt iedereen toch aan baanfiets?
Ik heb een foto van het formaat Empire state building van een TT frame gepost!
Is nog maar de vraag of ik daar wat mee ga doen hoor.
Maar het kriebelt wel een klein beetje.
Geplaatst: 14 okt 2009 18:09
door tarzander
Ik zat wel te twijfelen.
Ik zag geen fix voor de derailleur, maar wel weer iets voor de kabeldoorvoer op de bovenbuis
Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan met bouwen en een volledig team beginnen; Cervelo be prepared..whaha
Geplaatst: 14 okt 2009 18:14
door danny1407
Ja ik zit het net even terug te lezen.
Er zijn er meer die geen derailleuroog konden ontdekken.
Ik denk dat het antwoord heel simpel is.
Laten we ervan uit gaan dat die aan de andere zijde van het frame hoort te zitten!
Eerst nog even wat langer op de huidige fietsen en als het dan nog steeds meevalt.....dan ga ik er serieus over nadenken om weer een nieuwe klus aan te pakken op deze manier.
Geplaatst: 14 okt 2009 18:17
door moustache
danny1407 schreef:En even ter vergelijk.....
Een Kredo frameset: 2159, 00 euro.
Sambal bij?
Er is maar 1 manier om erachter te komen.
Wat weegt jouw frame?
Geplaatst: 14 okt 2009 18:20
door danny1407
Moustache schreef:danny1407 schreef:En even ter vergelijk.....
Een Kredo frameset: 2159, 00 euro.
Sambal bij?
Er is maar 1 manier om erachter te komen.
Wat weegt jouw frame?
1085 gram. (zonder vork)
Give or take a few grammetjes.
Keukenweegschaaltje waarbij ik het frame met de vingertoppen in evenwicht heb gehouden.
De vork is 354 gram, ingekort.
Geplaatst: 14 okt 2009 18:26
door moustache
Hmmmm... moeilijk om te bepalen:

Geplaatst: 14 okt 2009 18:33
door tarzander
Dit is toch ook de Ultra met ISP?
Geplaatst: 14 okt 2009 20:38
door blanch
danny1407 schreef:Moustache schreef:danny1407 schreef:En even ter vergelijk.....
Een Kredo frameset: 2159, 00 euro.
Sambal bij?
Er is maar 1 manier om erachter te komen.
Wat weegt jouw frame?
1085 gram. (zonder vork)
Give or take a few grammetjes.
Keukenweegschaaltje waarbij ik het frame met de vingertoppen in evenwicht heb gehouden.
Tabel : oud Kredo frame. Gewichten komen bijna overeen
Als ik naar de achterbrug kijk ( 2 verschillende ), ben ik er steenvast van overtuigd dat het een oud Kredo frame is.
Seit Mai 2005 fahre ich auf KUOTA "Kredo" ab!
Ein Carbon-Monocoquerahmen mit einer K40 Carbon Monocoque 1-1/4" Gabel.
Rahmen: Kuota KREDO Monocoque Carbon 1130g(Größe: XL = 58 cm)
Gabel: Kuota Monocoque Carbon KR1 1-1/4 360g
Sattelstütze: Kuota Monocoque Carbon SP16 180g
Steuersatz: FSA Orbit Carbon 80g
Geplaatst: 14 okt 2009 21:54
door stokie
ik heb ook op een website van een chinese fabrikant gekeken, daar kwam ik zo 5 a 6 ´merkframes´ tegen in carbonkleur met blanke lak.
Zou dus best goed kunnen dat dit gewoon een kredo is, die jij in blanke lak uit china hebt..
vaak is de carbonstructuur bij deze nasifietsen anders, en daardoor goedkoper. Maar qua looks wel de moeite waard om er eens een aan te schaffen!