Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 28 aug 2008 20:59

Ik heb nog een Scott Team Issue Scandium "jean deLatour" frame in large , uiteraard helemaal nieuw en ongebruikt.
Geinteresserde kunnen zich melden via PM

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 28 aug 2008 22:47

"Blijkbaar zien zeer velen dat Scott Team Issue Scandium frame nog erg zitten. Volgens Sharkman 1 krijgt hij probleemloos 20 stuks aan de man. Dan vraag ik mij echt af waarom Scott die frames niet meer produceert? Niet iedereen is immers stapelgek van carbon; ik ben zeker niet de enige die de voorkeur geeft aan zo'n tijdloos zilverkleurig superlicht scandium frame met zeer hoge stijfheid"

Afgezien dat er uiteraard een zeer aangenaam prijskaartje aan deze frames hangt (je koopt het topframe van 2002/2003 voor een fraktie van de prijs van de huidige topframes (waarbij er in technisch opzicht relatief weinig vooruitgang is geboekt).
Voor de originele handelsprijs zou het overigens niet meer te verkopen zijn. En waarom Scott ermee gestopt is?? Aluminium is niet meer in de mode (plastic wel) en Chineze kunnen heel veel maar van lassen snappen ze niets. Het produceren van een dergelijk frame vraagt vakmanschap en het inschakelen van een toplasser zou stukken duurder zijn dan het door een relatief ongeschoolde kracht in elkaar lijmen van een carbon frame.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 28 aug 2008 22:54

Duidelijke taal!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 28 aug 2008 23:12

adroit schreef:Ik heb nog een Scott Team Issue Scandium "jean deLatour" frame in large , uiteraard helemaal nieuw en ongebruikt.
Geinteresserde kunnen zich melden via PM

Idem maar niet voor de verkoop! Aan de muur en kijk er af en toe naar :D.
What makes the boat go faster?

woutre
Forum-lid

woutre 28 aug 2008 23:26

bikeboss schreef:@ Woutre

Waar heb jij dat Scott Team Issue Scandium frame op de kop getikt? Gewoon een fantastisch frame; zou er zelf ook wel zo eentje zien zitten.
Heeft er trouwens iemand informatie over de stijfheidswaarden van de Scott Speedster S10? Komen die in de buurt van de Scott Team Issue Scandium?

Zoals sharkman al zei, bij sharkman.
Vind het zelf ook echt een superframe om te zien. Alleen een beetje jammer van die stickers.
Het leuke van een stalen frame is wel het het overstappen naar een frame van dit gewicht. Ik wil nog wel een keer m'n oude vork overzetten, puur om te zien hoe dat staat. Erop fietsen zal nooit gaan, want de oude vork is 1".

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 29 aug 2008 23:48

las dat Scott voor 2009 team Colombia gaat sponsoren. Giant vertrekt dan naar Rabobank. Eerdere geruchten dat Scott met CSC bezig zou zijn zullen wel loos zijn.
Hoorde vandaag dat Fort CSC van nieuwe fietsen gaat voorzien ben benieuwd wat daar van waar is.

Kortom: De dealers die nu al 2009 addicts hebben gekregen hebben of collector items in huis of onverkoopbaar reklame materiaal (ik stem voor het laatste, kleuren voor 2009 zien er imho. beroerd uit dus lang leve de overstap....)

daveke
Forum-lid

daveke 30 aug 2008 05:21

Ahum.. CSC gaat in zee met specialized..
Science of Performance!

michelvd
Forum-lid

michelvd 30 aug 2008 09:54

Sharkman 1 schreef: Kortom: De dealers die nu al 2009 addicts hebben gekregen hebben of collector items in huis of onverkoopbaar reklame materiaal (ik stem voor het laatste, kleuren voor 2009 zien er imho. beroerd uit dus lang leve de overstap....)

Ik wil zelf mijn Speedster over een tijdje vervangen voor een CR1 pro, maar als ik al die nieuwe kleuren zie twijfel ik daar hard over. Ze zien er niet echt mooi uit in mijn ogen.
Wellicht kan ik van de winter nog een model van dit jaar vinden.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 aug 2008 12:03

"Ahum.. CSC gaat in zee met specialized.. "

klinkt inderdaad een stuk aannemelijker, hebben ze toch nog niet helemaal voor enkel het geld gekozen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 aug 2008 12:05

Ben benieuwd wat de meute nu weer gaat roepen over de Transition. Dat ding is dit seizoen compleet maar dan ook compleet de grond in geboord maar nu Cancellara erop gaat rijden zal het ineens wel weer meevallen en worden ze weer bij bosjes besteld (heb je er al eentje XLR8R? ;) ).... Zie hier de hypocrisie van de fietsenwereld.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 aug 2008 20:19

Da's nou het mooie van marktening. Hoe slecht het produkt ook is, met de juiste investering in een winnend team kun je je produkt een ongelooflijke boost geven (en voldoende kopers vindt die blind hun bankrekening plunderen om hetzelfde materiaal te rijden en vervolgens bereid zijn om te betalen voor reclamekleding).
De gemiddelde prof zal het overigens een worst wezen waar hij/zij op rijdt of er nou cervelo of Canyon op staat (de fiets speelt op topnivo al lang geen bepalende faktor meer)

roy
Forum-lid

roy 30 aug 2008 22:29

Ben sinds 2 dagen ook de trotse eigenaar van een scott, dus ik ben hierbij ook lid van het scott-clubje :) Het is het 2009 model van de cr1 pro met dura-ace afgemonteerd.

Afbeelding

Gisteren 145 km op gefietst door de heuvels rond tecklenburg en hij bevalt super. Een wereld van verschil met m'n oude colnago arte met een stalen-legering-achtig frame.

Plaats reactie