Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!
Juist dat het een onvolledige zin is maakt het 'moeilijk' om het juist te lezen.
Jij denkt dat het duidelijk is dat het jouw mening is.
Maar een ander kan het ook lezen dat het voor jou een feit is.
Daarom is discussiëren via het toetsenbord moeilijk.
Toen mijn kinderen pubers waren kwam MSN net opzetten.
Je wilt niet weten hoeveel ruzies er ontstonden op hun scholen doordat er in het chatten dingen verkeerd gelezen werden.
Een komma vergeten, een woord fout schrijven, een verkeerde smiley en het was weer eens hommeles.
Ik denk dat wij op het forum ontwikkeld genoeg zijn om goede zinnen neer te zetten die voor een ieder te begrijpen zijn.
En dat we ook anderen erop aan mogen spreken.
Dat is niet bedoeld om te 'bemoeien' of iets dergelijks maar om het hier zo leuk mogelijk te houden.
Je wilt niet weten hoeveel ruzies er ontstonden op hun scholen doordat er in het chatten dingen verkeerd gelezen werden.
Een komma vergeten, een woord fout schrijven, een verkeerde smiley en het was weer eens hommeles.
Ik denk dat wij op het forum ontwikkeld genoeg zijn om goede zinnen neer te zetten die voor een ieder te begrijpen zijn.
Dat is niet bedoeld om te 'bemoeien' of iets dergelijks maar om het hier zo leuk mogelijk te houden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap je punt.
Het is mijn mening
dat dit soort mensen heel goed voor zichzelf zorgen en dat ik het onbegrijpelijk vindt dat er bedrijven zulke achterlijk grote bedragen in stoppen. En dat allemaal voor een paar views. Of een Mike Tyson die zich voor een paar miljoen dollar te kakken laat zetten door een youtuber met een grote waffel. Het is een cultuur waar ik niets mee te maken wil hebben. Of dit nu op grote schaal dit koppel is, of de Japke Jannekes van deze wereld die alles aanprijzen mits het geld oplevert. Of erger nog, de Bellinga's (mensen met kleine kinderen weten helaas wat ik bedoel); hun kinderen uitmelken tot het filmen van de bevalling aan toe om maar geld te krijgen. En met dit soort droeftoeters gaat mening heel snel naar feit....
Het is mijn mening
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik gebruik juist een open zin omdat het niet uitmaakt of dat ik "ik vind" of "ze zijn" gebruik. Ik kan niks meer dan mijn mening geven, het zal voor de personen in kwestie niks uitmaken hoe ik het formuleer en ze lezen het niet. Lezen ze het wel, dan ben ik niet zo bang dat Jake me na school op komt wachten. Ik ben de 50 nog niet gepasseerd.
Campagnolo Ultra Dork
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Ik bedoel maar. Zorgvuldig?Theo V schreef: ↑19 nov 2025 07:40 Juist dat het een onvolledige zin is maakt het 'moeilijk' om het juist te lezen.
Overigens vind ik de manier waarop Leerdam zich in de media presenteert walgelijk, vulgair en tenenkrommend. De onechtheid (botox?) lijkt er vanaf te druipen. In alles zie ik de frêle Femke Kok als haar tegenpool: uitermate bescheiden en de schaatssport koesterend als haar kostbaarste bezit, met een fluwelen techniek en goddelijke souplesse. Ben van den Burg zei het ongeveer zo: "Ik was zelf ook geen echte schaatser, net als Leerdam, maar gebruikte de schaatssport om ergens te komen. Erben (Wennemars, die naast hem zat) is net als Femke Kok daarentegen wel een echte sporter, een echte schaatser." [parafrase]
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Ik vind dat sporters soms net echte mensen zijn.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik kan wel meegaan in die analyse van Klein_Verzet hoor (behoudens die zin; "Ik bedoel maar...")
Maar: ik vind Leerdam altijd wel goed overkomen in interviews. Analytisch, zelfkritisch en toch altijd positief.
Kok, die ik eveneens bijzonder waardeer in haar media optredens, kan af en toe ook wel heel erg (gemaakt?) naïef overkomen. Terwijl ze gewoon overduidelijk de beste 500m schaatser ter wereld is.
Maar: ik vind Leerdam altijd wel goed overkomen in interviews. Analytisch, zelfkritisch en toch altijd positief.
Kok, die ik eveneens bijzonder waardeer in haar media optredens, kan af en toe ook wel heel erg (gemaakt?) naïef overkomen. Terwijl ze gewoon overduidelijk de beste 500m schaatser ter wereld is.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap wat je bedoelt, maar Kok is niet gemaakt naief. Ze heeft idd een bijzondere intonatie oid, maar die is in de jaren altijd hetzelfde geweest. Bij Leerdam zie je wel de verandering van de absolute topsporter naar de sport-als-kruiwagen-sporter.
Kok, Kramer, Wennemars, Nuis, Bergsma, Wüst: schaatssportliefhebbers pur sang.
Kok, Kramer, Wennemars, Nuis, Bergsma, Wüst: schaatssportliefhebbers pur sang.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Niemand schaats op het niveau van Leerdam als je geen echte schaatser bent of het doet om een andere reden.
Je kan dit nooit opbrengen voor een andere reden schaatsen.
Botox het doet maar, de helft op de school van mijn zoon van 17 loopt er ook mee rond.
Wie ben ik om te bepalen wat je wel en niet voor je uiterlijk mag doen.
Dat ze gebruik maakt van haar uiterlijk prima! Dat doet de media toch ook.
Ik kan het helaas niet met mijn uiterlijk
Je kan dit nooit opbrengen voor een andere reden schaatsen.
Botox het doet maar, de helft op de school van mijn zoon van 17 loopt er ook mee rond.
Wie ben ik om te bepalen wat je wel en niet voor je uiterlijk mag doen.
Dat ze gebruik maakt van haar uiterlijk prima! Dat doet de media toch ook.
Ik kan het helaas niet met mijn uiterlijk
Is dat een goed argument? Mensen persoonlijk kennen geeft geen garantie op een betere inschatting en soms kunnen meningen op afstand een objectievere weergave zijn.Dubbeldekker schreef: ↑18 nov 2025 20:22Heel goed argument dit!!
Je kent die mensen niet persoonlijk dus dan kun je dit soort dingen gewoon nooit zeggen.
Je kunt er inderdaad iets van vinden maar dat is wat heel de wereld er omheen ook al doet dus het zegt nul over de de ware persoon.
Als iemand iets zegt, zoals Ernie hier deed, dan is het toch redelijk duidelijk dat dat zijn persoonlijke visie is en geen claim doet op de 'Wahrheit an sich', als dat al mogelijk zou zijn.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dat is uiteraard waar. Maar ik nam even in overweging dat een bekende persoon in de pers/media wellicht een heel ander persoonlijkheidsaspect laat zien dan in zijn normale dagelijkse leven.
In de sociale psychologie heet dat ‘een rol bekleden’ (iets anders dan een rol spelen!)
Als bekende topsporter bekleed je een bepaalde rol en vanuit die rol gedraag je je.
Net als een docent voor de klas een andere rol heeft dan thuis met zijn gezin.
In de sociale psychologie heet dat ‘een rol bekleden’ (iets anders dan een rol spelen!)
Als bekende topsporter bekleed je een bepaalde rol en vanuit die rol gedraag je je.
Net als een docent voor de klas een andere rol heeft dan thuis met zijn gezin.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een topsporter kan niet continue een rol spelen. Sport = emotie en dan verlies je je rol. Ik zal geen namen noemen, maar ik weet wel een paar voorbeelden in de huidige wielrennerij