Pagina 16 van 43
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 22 jan 2014 17:59
door sibon
elefantino schreef:Een wedstrijd op een niet voor verkeer afgesloten parcours....
... die bestaan. Genoeg koersen worden op een niet-volledig-afgesloten parcours gereden.
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 22 jan 2014 18:17
door elefantino
sibon schreef:elefantino schreef:Een wedstrijd op een niet voor verkeer afgesloten parcours....
... die bestaan. Genoeg koersen worden op een niet-volledig-afgesloten parcours gereden.
Dat klopt helemaal. Ik had het alleen over niet-afgesloten en niet over niet-volledig-afgesloten. Dat is niet hetzelfde.
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 22 jan 2014 21:43
door sibon
elefantino schreef:sibon schreef:elefantino schreef:Een wedstrijd op een niet voor verkeer afgesloten parcours....
... die bestaan. Genoeg koersen worden op een niet-volledig-afgesloten parcours gereden.
Dat klopt helemaal. Ik had het alleen over niet-afgesloten en niet over niet-volledig-afgesloten. Dat is niet hetzelfde.
..maar de Marmotte is tegenwoordig natuurlijk ook deels afgesloten voor verkeer..

Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 22 jan 2014 22:10
door kxlight
die wedstrijd / toertocht discussie wordt elk jaar weer uit de sloot opgevist... niet nodig want er bestaat al een jaar of 20 een naam voor die precies aanduidt wat het is: een cyclo, dwz dat het geen wedstrijd is en ook geen toertocht.

Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 24 jan 2014 14:15
door Herman_N
kxlight schreef:die wedstrijd / toertocht discussie wordt elk jaar weer uit de sloot opgevist... niet nodig want er bestaat al een jaar of 20 een naam voor die precies aanduidt wat het is: een cyclo, dwz dat het geen wedstrijd is en ook geen toertocht.

Waarmee we deze discussie kunnen sluiten om hem volgend jaar weer van stal te halen.
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 25 jan 2014 17:16
door menno
Ik heb rugnummer 8496
doe voor de eerste keer mee en wil weten of jullie kunnen zeggen wanneer je dan start?
alvast bedankt
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 25 jan 2014 18:14
door tom de groot
Na 8495 :p
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 25 jan 2014 20:55
door pwaverijn
rond 7.50 á 8.00 zal je over de start rijden waarschijnlijk.
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 04 feb 2014 13:19
door basko
Oproepje:
Ik heb een startbewijs voor aankomende Marmotte en had in principe, na een oproep van een forumlid hier, ook vervoer op en neer. Echter, de plannen van degene met wie ik samen zou rijden zijn veranderd, dus bij deze doe ik zelf maar een oproep:
wie zou vervoer op en neer naar de Marmotte willen delen met me?
Liefst vertrek ik woensdag en rijd ik zondag weer terug.
reacties via pb aub
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 05 feb 2014 14:58
door jeroenbiemans
Als ik het me goed herinner ging ik vorig jaar pas rond 8:10 uur over de startmat en ik was verre van de laatste; die 5000 starters in de laatste groep van 7:50 uur gaan in een heel lang lint langzaam aan aan de rol. Ik vond het wel relaxed om een beetje achterin te staan bij de mensen die vooral de ambitie "uitrijden" hadden, dat was namelijk ook mijn plan. Het zou het beste zijn waneer iedereen staat op een plek tussen mensen met vergelijkbaar niveau en ambitie, dan krijg je geen grote snelheidsverschillen tussen de deelnemers. Dat is wel zo prettig en het veiligst voor iedereen.
Maar dan moet je natuurlijk wel je eigen niveau realistisch kunnen en willen inschatten

Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 05 feb 2014 15:44
door Tracing_NL
@jeroen,
Helaas werkt dat niet zo bij de organisatie. Zie hiervoor mijn eigen posts op dit draadje. Ik wil graag sneller zijn dan vorig jaar, helaas een startnummer wat 7000 nummers hoger ligt . Welk startnummer je heb is gewoon een loterij. jammer maar helaas. Wat ik tot nu toe begrepen heb is er eigenlijk maar één knelpunt, dat is bovenop Glandon. We zullen zien hoe het daar gaat. ben wel van plan om bij een beetje normaal weer op tijd in het vak te staan. helemaal vooraan hoeft niet, maar achterin zie ik echt niet zitten.
Re: La Marmotte 2014
Geplaatst: 05 feb 2014 16:19
door jeroenbiemans
Klopt, startnummers zijn niet echt onderhandelbaar, en er wordt niet altijd goed gekeken naar eerder gereden tijden bij het uitdelen van de startnummers. Maargoed, uiteindelijk is het toch een netto-tijd die geregistreerd wordt, het gaat jou om het eventuele oponthoud. Kan het niet inschatten hoe het verder naar voren was, maar op basis van vorig jaar zie ik ook geen echte andere grote knelpunten dan de top van de Glandon.
Oja, misschien toch een plek: ik had meer last van dat steile stukje halverwege de Glandon, direct na die korte afdaling, daar schakelden nogal wat mensen mis bij gebrek aan parcourskennis. Ze stonden daar even links en rechts breed over de weg bijna of helemaal stil en moest ik bijna even afstappen in de drukte. Verder nergens last van 'langzaam verkeer' gehad.