Re: Canyon
Geplaatst: 14 mei 2019 08:51
Korte review over mijn trip naar Koblenz:
De Canyon showroom is goed te bereiken maar ligt tegelijkertijd midden in de stad, en is in elk geval ruim opgezet. Binnenkomst is er ruimte voor een paar mooie fietsen, waaronder de Ultimate waarmee Valverde de WK won (inclusief one-off Bora Ultra's in regenboom trim), en nog wat andere specials. Daarna kan men rechtdoor richting de koffie of linksaf richting een verzamel ruimte met wat informatie over frames en techniek, en een stuk of 40 à 50 fietsen (race, mtb, commute, dirt etc.). Hier lopen de vertegenwoordigers rond en kun je advies in winnen, al ware het een gewone winkel.
Ik moest een half uurtje wachten en liep wat plompverloren tussen de fietsen, wat stellingen met kleding en tools, waarna ik bij een van de afrekenbalie's toch maar even vroeg waar ik mij moest melden. De aflever specialisten waren lunchen rond de klok van 12en want spoedig werd ik geholpen door Phil.
Phil vroeg niet om mijn order confirmation of zocht mijn naam in de PC, de mijn naam en de fiets was voldoende. "The big blue one?""Yes.". Fiets werd vervolgens op een podium gezet waarna ik een half uur lang met de goed Engels sprekende bike aficionado Phil heb gekeuveld over het bleeden van schijven, DT Swiss hubs vs Mavic en Fixie cultuur in Duitsland. Phil wist de meeste vragen te beantwoorden maar twee vragen bleven onbeantwoord.
Allereerst spotte ik de GP4000 II banden in plaats van de geadverteerde GP 5000. Waarna hij aangaf dat deze nog niet veel in stock waren en dat deze nog bij de vorige banden keuze is geleverd, geen probleem. Het andere punt was iets serieuzer, namelijk de gemonteerde aero cockpit. Deze was aangepast naar H36 volgens de specs, maar ook hier zat de vorige CP10 er op. Hier had ik meer moeite mee omdat ik van Canyon een H36 mount had, maar ook omdat blijkt dat de CP10 niet een 120mm is, maar een 110mm lengte. Dit is wel gek op een 2XL frame. Phil gaf aan dat dit een manufacturing mistake zou zijn. Maar ter plekke oplossen en eind van de middag ophalen was geen optie. Wel heeft Phil deze in mijn customer account gezet, waarna ik een nieuwe opgestuurd kan krijgen of deze kosteloos om kan laten wisselen in Eindhoven. Ik overwoog zelf al een 130mm te gaan rijden, dus niets onoverkomelijks.
Daarnaast heeft hij mij ook een CP10 mount meegegeven, want aan een H36 mount had ik nu in elk geval niets. De H36 mount kon ik houden omdat als ik een 120mm of 130mm cockpit laat komen dit hoogstwaarschijnlijk een H36 is.
Vervolgens heeft hij nog vlug een setje bidonhouders en bidons gemonteerd en kon ik ná het afrekenen nog even buiten fietsen (Mount, bidonhouders en bidons allemaal gratis). Waarna we de mooi stad Koblenz nog inwandelde vanaf de parkeerplaats bij Canyon (Fiets goed opgeborgen in de auto). Al met al een prima trip, met nog een kort staartje.
Gisteren ook mijn eerste ronde gemaakt op de Canyon en meteen een hoop solo PR’s aan kunnen scherpen. Sommige versnellingen moeten nog even geindexeerd worden, en de ketting was gesmeerd voor aflevering, maar na 30km was dat aardig op. Al met al heel erg tevreden. Foto’s volgen nog.
De Canyon showroom is goed te bereiken maar ligt tegelijkertijd midden in de stad, en is in elk geval ruim opgezet. Binnenkomst is er ruimte voor een paar mooie fietsen, waaronder de Ultimate waarmee Valverde de WK won (inclusief one-off Bora Ultra's in regenboom trim), en nog wat andere specials. Daarna kan men rechtdoor richting de koffie of linksaf richting een verzamel ruimte met wat informatie over frames en techniek, en een stuk of 40 à 50 fietsen (race, mtb, commute, dirt etc.). Hier lopen de vertegenwoordigers rond en kun je advies in winnen, al ware het een gewone winkel.
Ik moest een half uurtje wachten en liep wat plompverloren tussen de fietsen, wat stellingen met kleding en tools, waarna ik bij een van de afrekenbalie's toch maar even vroeg waar ik mij moest melden. De aflever specialisten waren lunchen rond de klok van 12en want spoedig werd ik geholpen door Phil.
Phil vroeg niet om mijn order confirmation of zocht mijn naam in de PC, de mijn naam en de fiets was voldoende. "The big blue one?""Yes.". Fiets werd vervolgens op een podium gezet waarna ik een half uur lang met de goed Engels sprekende bike aficionado Phil heb gekeuveld over het bleeden van schijven, DT Swiss hubs vs Mavic en Fixie cultuur in Duitsland. Phil wist de meeste vragen te beantwoorden maar twee vragen bleven onbeantwoord.
Allereerst spotte ik de GP4000 II banden in plaats van de geadverteerde GP 5000. Waarna hij aangaf dat deze nog niet veel in stock waren en dat deze nog bij de vorige banden keuze is geleverd, geen probleem. Het andere punt was iets serieuzer, namelijk de gemonteerde aero cockpit. Deze was aangepast naar H36 volgens de specs, maar ook hier zat de vorige CP10 er op. Hier had ik meer moeite mee omdat ik van Canyon een H36 mount had, maar ook omdat blijkt dat de CP10 niet een 120mm is, maar een 110mm lengte. Dit is wel gek op een 2XL frame. Phil gaf aan dat dit een manufacturing mistake zou zijn. Maar ter plekke oplossen en eind van de middag ophalen was geen optie. Wel heeft Phil deze in mijn customer account gezet, waarna ik een nieuwe opgestuurd kan krijgen of deze kosteloos om kan laten wisselen in Eindhoven. Ik overwoog zelf al een 130mm te gaan rijden, dus niets onoverkomelijks.
Daarnaast heeft hij mij ook een CP10 mount meegegeven, want aan een H36 mount had ik nu in elk geval niets. De H36 mount kon ik houden omdat als ik een 120mm of 130mm cockpit laat komen dit hoogstwaarschijnlijk een H36 is.
Vervolgens heeft hij nog vlug een setje bidonhouders en bidons gemonteerd en kon ik ná het afrekenen nog even buiten fietsen (Mount, bidonhouders en bidons allemaal gratis). Waarna we de mooi stad Koblenz nog inwandelde vanaf de parkeerplaats bij Canyon (Fiets goed opgeborgen in de auto). Al met al een prima trip, met nog een kort staartje.
Gisteren ook mijn eerste ronde gemaakt op de Canyon en meteen een hoop solo PR’s aan kunnen scherpen. Sommige versnellingen moeten nog even geindexeerd worden, en de ketting was gesmeerd voor aflevering, maar na 30km was dat aardig op. Al met al heel erg tevreden. Foto’s volgen nog.