Pagina 15 van 16
Geplaatst: 04 nov 2009 10:25
door kuiper
Swa_Sentneuf schreef:Amclassic-fan schreef:Qua openbaar vervoer is Utrecht ideaal in Nederland. En daarnaast ligt Utrecht gewoon centraal in Nederland, Rotterdam is al knap ver weg uit Twente. Dit is ook pas 't 2e jaar dat er in België helemaal geen beurs meer is.
Jawel... Velofollies, Kortrijk Expo, 22-23-24 januari 2010
http://www.velofollies.be
Heb me laten vertellen door een Belgische standhouder dat daar ook fietsenmakers staan, waardoor veel groothandelaren deze beurs overslaan.
Geplaatst: 04 nov 2009 10:51
door casran
daj schreef:ericpeters schreef:Ongeloofelijk hoe laag die Cadel Evans op een tijdritfiets zit dat viel me nu pas op omdat de fiets op straat hoogte stond en niet op een verhoging.
Hij zit helemaal niet zo laag, maar op de een of andere manier heeft hij het in z'n hoofd gebracht dat z'n stuur zo laag mogelijk moet zitten om hard te gaan.
...
Ziet er toch niet uit dit? Is zeker niet lager en laat staan
comfortabeler dan zeg, een zekere Spanjaard van vergelijkbare lengte:
...
Nu moet je nog eens goed naar je eigen foto's kijken om te zien dat Evans wel degelijk lager zit dan Contador. Daarvoor moet je helemaal niet naar de positie van het hoofd kijken, maar de algemene tijdrithouding.
Geplaatst: 04 nov 2009 11:10
door amclassic-fan
Swa_Sentneuf schreef:Amclassic-fan schreef:Qua openbaar vervoer is Utrecht ideaal in Nederland. En daarnaast ligt Utrecht gewoon centraal in Nederland, Rotterdam is al knap ver weg uit Twente. Dit is ook pas 't 2e jaar dat er in België helemaal geen beurs meer is.
Jawel... Velofollies, Kortrijk Expo, 22-23-24 januari 2010
http://www.velofollies.be
Dat valt toch niet serieus te nemen in vergelijking met BM. Als je een beetje zeker wilt zijn dat je een nieuwe fiets hebt voor het nieuwe seizoen moet je die toch wel redelijk rap gaan bestellen. Als je dat in februari pas doet dan ga je bij een heleboel merken/modellen in maart echt nog geen fiets hebben.
daj schreef:ericpeters schreef:Ongeloofelijk hoe laag die Cadel Evans op een tijdritfiets zit dat viel me nu pas op omdat de fiets op straat hoogte stond en niet op een verhoging.
Hij zit helemaal niet zo laag, maar op de een of andere manier heeft hij het in z'n hoofd gebracht dat z'n stuur zo laag mogelijk moet zitten om hard te gaan.
Ziet er toch niet uit dit? Is zeker niet lager en laat staan
comfortabeler dan zeg, een zekere Spanjaard van vergelijkbare lengte:
Cadel zit wel behoorlijk laag zoals Casran al aangaf. Als de hoeveelheid vermogen die je kan leveren daar niet of nauwlijks onder lijdt dan is dat toch de manier voor een tijdrit. Als hij z'n stuur met een gewone stuurpen zou monteren dan komt het stuur 5-7 cm omhoog, dan zit hij op eens niet meer aerodynamisch. Komt gewoon doordat Evans lange armen heeft.
Geplaatst: 04 nov 2009 12:55
door rikkert
ponsteen schreef:Misschien een alternatief voor de fans van titanium: Lynskey. Handgebouwd Amerikaans titanium. Vond het heel aardig, die Amerikanen hebben (wel) oog voor detail. Mooie nokjes, een versierde achterpat (
http://www.lynskeyperformance.com)...
Ziet er idd leuk alhoewel ik gelakt tita niet echt fraai vind. Of beter: het mooie van tita is er dan vanaf.
Van de site van de Nederlandse dealer:
Vele kennen Litespeed, David Lynskey is de oprichter van Litespeed, na een bod dat werd gedaan op zijn bedrijf Litespeed, besloot David dit in 1999 te verkopen.
Na een periode van 8 jaar afwezigheid is besloot hij weer frame's te produceren.
Het is geen geheim dat Lynskey ook voor andere merken Ti frames produceert, de meest bekende zijn Cube, Marin en On-one.
Wel een grappig gegeven.
Overigens is mijn eerste projectje (de fiets die ik zelfde afbouw) een Chinees van Xian. Da vin ik mooi zat om mee te beginnen.
Geplaatst: 04 nov 2009 15:06
door bluv107
Aangezien mijn huidige grote liefde Gios er een punt achter zet, moet ik alvast nadenken over de wereld na Gios, zo die er al is. Daarom me verlekkerd aan de titaniumframes van Merlin, Litespeed, De Rosa en Passoni. Op mijn vraag aan iemand met een Passoni-shirt kwam een onbegrijpelijk en even onverstaanbaar spaghetti-Engels verhaal waarbij ik hem bij elke keer dat het woord customized viel veelgrijpend - ahuh - toeknikte. De conclusie voor mij was: customized = € 10K+... Ik ga mijn vrouw de eerste 10 jaar geen huishoudgeld meer geven. Wel mijn zoon van 10 in zijn Rabopakje dolgelukkig gekregen met een handdruk en een poster met handtekening van Oscar Freire!
Geplaatst: 04 nov 2009 15:38
door ironmon
C a s r a n schreef:daj schreef:ericpeters schreef:Ongeloofelijk hoe laag die Cadel Evans op een tijdritfiets zit dat viel me nu pas op omdat de fiets op straat hoogte stond en niet op een verhoging.
Hij zit helemaal niet zo laag, maar op de een of andere manier heeft hij het in z'n hoofd gebracht dat z'n stuur zo laag mogelijk moet zitten om hard te gaan.
...
Ziet er toch niet uit dit? Is zeker niet lager en laat staan
comfortabeler dan zeg, een zekere Spanjaard van vergelijkbare lengte:
...
Nu moet je nog eens goed naar je eigen foto's kijken om te zien dat Evans wel degelijk lager zit dan Contador. Daarvoor moet je helemaal niet naar de positie van het hoofd kijken, maar de algemene tijdrithouding.
Kijk ook eens naar de positie van de elleboog. die is meer bepalend dan de plaats van de armsteunen. De voorarm van Evans loopt veel meer naar beneden. Als de voorarm meer parallel met de grond zou lopen, zouden de armsteunen automatisch ook hoger geplaatst moeten worden om dezelfde positie te houden.
Je moet idd naar de algemene houding kijken, maar velen kijken alleen naar de positie van pads.
Geplaatst: 04 nov 2009 15:42
door danny1407
Amclassic-fan schreef:
Cadel zit wel behoorlijk laag zoals Casran al aangaf. Als de hoeveelheid vermogen die je kan leveren daar niet of nauwlijks onder lijdt dan is dat toch de manier voor een tijdrit. Als hij z'n stuur met een gewone stuurpen zou monteren dan komt het stuur 5-7 cm omhoog, dan zit hij op eens niet meer aerodynamisch. Komt gewoon doordat Evans lange armen heeft.
Ik ben maar een leek wat betreft tijdrithoudingen hoor, maar als ik het zo even op mijn "simpele simon" manier bekijk.....
Dan ben ik het met Amclassic-fan eens dat Cadel een soort monkey-man is, met lange armen.
Aan de andere kant.....hoe lager je stuur, hoe meer je op de punt van je zadel moet zitten.
Ik weet niet waarom Cadel er een zadel op heeft, maar het handvat van een pollepel had ook kunnen volstaan. (bij wijze van dan he)
Als je naar die spaanse knul in die gekke gele trui kijkt, die zit normaal op z'n zadel.
Moet je eens indenken dat z'n stuur een cm of 5 lager zit.
Gaat ie ook naar voren schuiven.
En mijn gevoel zegt dat je dan veel meer kracht op je pedaaltjes kan zetten.
Maar of dat prettig is.......dat zal dan wel een persoonlijke voorkeur zijn?
Geplaatst: 04 nov 2009 18:29
door amclassic-fan
ironMon schreef:
Kijk ook eens naar de positie van de elleboog. die is meer bepalend dan de plaats van de armsteunen. De voorarm van Evans loopt veel meer naar beneden. Als de voorarm meer parallel met de grond zou lopen, zouden de armsteunen automatisch ook hoger geplaatst moeten worden om dezelfde positie te houden.
Je moet idd naar de algemene houding kijken, maar velen kijken alleen naar de positie van pads.
Heb je dan ook gezien waar Evans z'n extensions vasthoudt en waar Contador het vast heeft. Ik heb een vermoeden dat die foto van Evans bergop is gemaakt.
Geplaatst: 04 nov 2009 18:54
door maurice
Hoe iemand op z'n fiets zit, is toch een heel persoonlijk verhaal?
Volgens mij moet je een combi zien te vinden/maken door aerodynamisch en (nog) goed te zitten waardoor jij het meeste rendement uit jezelf kunt halen. En aangezien we allemaal anders gebouwd zijn en ons ook anders voelen op een fiets...
Zullen we weer on topic gaan?
Geplaatst: 04 nov 2009 23:34
door rockhopper
Geplaatst: 05 nov 2009 09:01
door swa_sentneuf
Blijkbaar een voorliefde voor alu-look frames...
Geplaatst: 05 nov 2009 09:29
door bianchisl3
Swa_Sentneuf schreef:
Blijkbaar een voorliefde voor alu-look frames...
Titanium lijkt mij!