Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2025 18:37

bartdr schreef: 09 sep 2025 14:47 En toch staan daar volgend jaar weer 50.000 lopers aan de start.
Sport tout court wordt moeilijker te betalen. Ik hoor bij vrienden lidgelden van 300euro en meer om een jaartje te voetballen in een club.
300/jr is ruim minder dan €10/wk, zelfs na correctie zomer-&winterstop. Daar moeten sportcomplexen vsn worden betaald, trainers, wet-&regelgeving voldoen, etc.
Of je leuk vindt of niet, alles wordt duurder (en gemiddeld stijgen de lonen mee).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 11 sep 2025 12:57

Theo V schreef: 09 sep 2025 14:22 Wat een prijzen om mee te doen aan de Marathon. :o
geen "grens" over.
Jan met de pet kan dit toch niet meer betalen. :roll:
Kwestie van keuzes maken, een avondje uitgaan kost ook meer dan een paar tientjes
Courir c'est mourir un peu

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 sep 2025 13:30

Zeker waar.
En ik kan het betalen, ik geef ook jaarlijks een vermogen uit aan concertkaarten.
Maar dat wil niet zeggen dat dit soort evenementen geen commerciële monsters zijn geworden.
En ik ben zeker hypocriet hierin.
Als ik het wil, betaal ik het ook.
En dat is, helaas, wat de organisaties ook weten dus blijven die prijzen omhoog gaan.
Maar ik benoem ook Jan met de pet, voor hem vind ik het echt oprecht jammer.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 11 sep 2025 14:11

Een van mijn dochters is een soort van Truus met de Pet: nooit geld, klein inkomen, maar op de een of ander manier lukte het haar vorig jaar wel om drie keer naar Taylor Swift te gaan, waarvan één keer in Duitsland en één keer in Schotland.
Los van de vraag waar dat voor nodig is, het lukte haar dus wel.....
Courir c'est mourir un peu

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2025 16:35

Theo V schreef: 11 sep 2025 13:30 Zeker waar.
En ik kan het betalen, ik geef ook jaarlijks een vermogen uit aan concertkaarten.
Maar dat wil niet zeggen dat dit soort evenementen geen commerciële monsters zijn geworden.
En ik ben zeker hypocriet hierin.
Als ik het wil, betaal ik het ook.
En dat is, helaas, wat de organisaties ook weten dus blijven die prijzen omhoog gaan.
Vervang concerten voor vakantiehuisjes/etentjes/fietsen/theater: er is gewoon een grote groep die het wil betalen en dus gaat alles verder omhoog.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 11 sep 2025 17:23

Ik maak me ook schuldig aan enkele bovenstaande punten.
Vorig jaar waren wij uiteindelijk toch een beetje klaar met de prijzen voor een avondje uit eten. We zijn zelf ook niet onhandig in de keuken, dus zouden we de restaurants voorlopig eens links laten liggen.
Je snapt al waar het heen gaat, van dat plan is niet veel gekomen. :lol:

Even terug on topic. Zo'n marathon van Rotterdam is een dusdanig groot evenement dat je het misschien wel een sportfestival kan noemen, met de daarbijkomende commercie.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 11 sep 2025 17:35

Moet je eens proberen aan de Ironman mee te doen.
Voor de halve in Hoorn betaal je al meer dan €500. Dan vind ik de €155 voor een marathon nog redelijk.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 sep 2025 17:58

€500,-????? WTF. (Sorry voor mijn taal)
Is dat alleen om mee te doen of zit daar ook een overnachting of zoiets bij?

pino
Forum-lid HC

pino 11 sep 2025 18:08

Theo V schreef: 11 sep 2025 17:58 €500,-????? WTF. (Sorry voor mijn taal)
Is dat alleen om mee te doen of zit daar ook een overnachting of zoiets bij?
inclusief opladen van je e-bike?
Niet zijken maar reiden !

Sulla
Forum-lid

Sulla 12 sep 2025 11:48

daniel1975 schreef: 09 sep 2025 18:37
bartdr schreef: 09 sep 2025 14:47 En toch staan daar volgend jaar weer 50.000 lopers aan de start.
Sport tout court wordt moeilijker te betalen. Ik hoor bij vrienden lidgelden van 300euro en meer om een jaartje te voetballen in een club.
300/jr is ruim minder dan €10/wk, zelfs na correctie zomer-&winterstop. Daar moeten sportcomplexen vsn worden betaald, trainers, wet-&regelgeving voldoen, etc.
Of je leuk vindt of niet, alles wordt duurder (en gemiddeld stijgen de lonen mee).
En daarnaast moet alles zogenaamd professioneler. Enerzijds zijn (ouders van jeugd-) leden minder bereid en minder in de gelegenheid om vrijwilligerswerk te doen, maar accepteren veel ouders ook geen goedbedoelende ouder meer als coach of trainer. Moeten allemaal gecertificeerde trainer/coaches zijn, want anders komt hun 'brekebeen' niet in het Nederlands elftal.

En we (inclusief de clubs zelf) zijn met zijn allen sport veel te serieus gaan nemen. Ook op goedbedoelend amateur niveau in de 4e, 5e klasse, moet de selectie een speciale looptrainer, fysio, diëtiste, teamarts, teammanager, op winterstage naar Marbella en trainingskamp in Dubai. Alles om de schijn van topsport te creëren.

En waar de spelers uit het 'eerste' vroeger gewoon uit goodwill een paar uurtjes vrijwillig extra training kwamen geven aan de jeugd is er nu geen haar op hun hoofd die daar aan denkt tenzij ze er dik voor betaald worden.

Dan heb je natuurlijk ook nog de prijsopdrijvende slimme jongens. Die zogenaamde hockey en voetbalscholen zijn begonnen, die met veel mooie praatjes en marketing jargon trainers aan clubs verhuren terwijl ze die zelfde trainers eerst bij die zelfde clubs hebben weggeplukt. Zo staan jongens/meisjes uit onze A1-teams training te geven bij de buurclub en komen spelers van de buurclub bij ons training geven.

En het niveau wordt er geen mm. beter van.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 sep 2025 13:53

Ja daar wordt ik inderdaad ook niet goed van. Laat de jeugd lekker sporten en plezier hebben.

Als je echt goed bent wordt je echt wel gescout, zeker hier in de omgeving er staan altijd wel mensen van Sparta, Ado en Excelsior etc. langs het veld bij de betere teams en als je wat kan hebben ze zo een afspraak bij je thuis gemaakt. Die gasten worden er zo tussenuit gehaald. Bij mijn beide kinderen zitten er een aantal in de klas die zo bij Sparte en Ado terrecht zijn gekomen en die zeggen heel eerlijk, je zoon kan goed voetballen/keepen, maar de kans is nogsteeds heel klein dat ze in het 1e eftal terrecht komen.

Maar die gasten zijn in elk vrij uurtje aan het sporten, kunnen vaak niet op feestjes en zijn in de vakanties op voetbalkamp.

pino
Forum-lid HC

pino 15 sep 2025 14:21

Geweldig! Menno Vloon gaat heel raar over 5.90 meter en de commentator ziet er een volledig mislukte sprong in!

Nadine Visser naar de finale, maar niet super.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie