Pagina 14 van 42

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 01 feb 2023 12:22
door havana
Stella is sowieso een verlengstuk van de bank.

Stuk van De Tijd zit helaas achter een betaalmuur, JavaScript uitzetten lost dat niet op.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 01 feb 2023 13:41
door nielsve
Modbreak: en ook hier mag dat niet

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 01 feb 2023 13:56
door rikkert
Stella is onderdeel van Mandemakers toch? Keukens, badkamers, meubelen en fietsen.

Soort van totaalbeleving: je vreet je vol in de keuken, moet je nodig een endje fietsen, en na de douche plof je op de bank.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 01 feb 2023 14:16
door thestudent
Mwah op een stella fiets je naar de supermarkt om je fietstassen vol te laden. Die inhoud gebruik je in de keuken.

Met die fietsen van ze gaan de kilos er een stuk langzamer af.

https://www.deondernemer.nl/innovatie/g ... gle.com%2F

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 01 feb 2023 18:05
door daniel1975
nielsve schreef: 01 feb 2023 12:14 L
O.a. Stella, Rose en Giant zitten met liquiditeitstekorten.
Kan zijn, maar ik vind de beschikbaarheid van veel fietsen gewoon nog ruk.
Probeer nu maar eens een fiets te bestellen in het luxere segment, zal je vies tegenvallen.
Over losse framesets zullen we het maar helemaal niet hebben.

En bij die genoemde merken voelt het als krokodillentranen: 2 jaar vol profiteren en nu klagen….

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 01 feb 2023 20:04
door Jans
Die losse framesets is toch al heel veel jaren?

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 02 feb 2023 11:32
door Oppbogga
En, als ze er wel zijn, zijn ze peperduur. Voor dat geld kun je ook een geheel afgemonteerde fiets bemachtigen!

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 02 feb 2023 11:51
door thestudent
Ach. Op een geheel afgemonteerde fiets zitten altijd wel weer voldoende onderdelen die je niet zinnen. En vaak zijn alleen de extra lichte framesets beschikbaar. Die mensen dan vergelijken met t lagere aanbod met mechanische groep. Vaak hebben de losse framesets ook weer net een andere kleur.

Stuur, Zadel stuurpen etc van huismerk ( 4za, goedoop bontrager, syncross spul ) een goedkopere cassette. Niet correct crankstel voor de groep, Kabellengtes die standaard 4cm te lang zijn bij t stuur. Goedkoper BB. Stuurlint wat net niet lekker vasthoudt. Banden of zelfs wielen die je eigenlijk ook niet wil. Meestal allemaal prima functioneel spul, maar je kan t nauwelijks voor een goede prijs verkopen. En tegenwoordig. Geïntegreerde stuur stuurpen combinaties die je niet eens kan wisselen voor een andere maat. ( Ja canyon fans, ik vind dat schandalig )

En het zelf bouwen geeft een stuk meer voldoening en een stukje personalisering aan je fiets. Er zijn dus tig redenen om zelf een fiets op te bouwen.

Kost meer, maar dan heb je ook meer plezier.

Je kan natuurlijk ook een complete fiets kopen en m weer uit elkaar halen. Maarja dat is meer werk.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 02 feb 2023 17:04
door marsman
nielsve schreef: 01 feb 2023 12:14 Vandaag een uitgebreid stuk over de fietsindustrie in De Tijd:
https://www.tijd.be/dossiers/de-verdiep ... 44052.html

O.a. Stella, Rose en Giant zitten met liquiditeitstekorten.
Ik hoop dat ze boven water blijven, maar ik juich het wel toe dat we weer een beetje naar normale marktomstandigheden gaan. Er is trouwens echt wel wat hand in de fietssector. Hier een artikel zonder betaalmuur. Dus Giant idd, maar ook Speci die personeel ontslaat.

https://singletrackworld.com/2023/01/tr ... y-in-2023/

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 05 feb 2023 07:59
door csteenbe
Mehekachtohapi schreef: 29 jan 2023 17:01 Eindelijk weer eens een sympathiek merk met een goede ontwerp- en productiefilosofie. Mevrouw MeHedinges heeft een Mokumono Polder in bestelling staan. Enigszins een gok natuurlijk, maar communicatie is helder, ze hebben genoeg om te laten zien in Amsterdam en ze gebruiken gewoon goede spullen. De proefrit in augustus met een een VanMoof viel zo tegen, dat ze deze heeft gekozen.

Leuk interview: https://mtsprout.nl/groei/mokumono-fiet ... 05fb70bec7
Hele mooie keuze!

Ben zelf ook voorzichtig aan het kijken naar een stadsfiets en zal me eens verder in dit merk verdiepen. De filosofie spreekt me wel erg aan, NL ondernemers die lokaal alles ontwerpen/produceren.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 feb 2023 09:11
door Mehekachtohapi
Damn.... Dat zou wel zonde zijn. Maar misschien een doorstart met een reorganisatie lees ik. Ik koester m'n zwarte Z5 SL monster nog maar even dan.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 feb 2023 09:44
door kxlight
Mehekachtohapi schreef: 09 feb 2023 09:11 Damn.... Dat zou wel zonde zijn. Maar misschien een doorstart met een reorganisatie lees ik. Ik koester m'n zwarte Z5 SL monster nog maar even dan.
Schuldeisers afschudden en door...