Pagina 14 van 32

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 09:57
door Gastheerg
NicoNB schreef:Keuzes maken is eng omdat je allerlei opties daarmee uitsluit, iets waar veel zelfstandigen trouwens ook mee worstelen. Die denken: "als ik niet meer alles doe dan loop ik opdrachten mis". De potentiële klanten bereik je niet omdat je geen helder verhaal hebt. (oeps, had bijna weer propositie geschreven)
Dikke +1

Grappig. Paar jaar geleden heb ik een project gedaan om de propositie scherp te krijgen waar ik toen werkte (en beetje eigenaar). We vonden het woord propositie echt ruk dus hebben we dat project HELDER genoemd.
Eerste reacties: het gaat toch om de propositie? Noem het dan zo!

Maar helder is wel een erg goed woord in deze :winkthumb:

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 10:31
door Erik
Zeker omdat het gros van de mensen hier niet in de marketing zal zitten. ;-)

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 10:51
door Rodrick
Gastheerg schreef:
Jans schreef:Laten we wel zijn, je kunt het als magazine nooit voor iedereen goed doen.
PRECIES....................en JUIST DAAROM is een propositie zo belangrijk. Want als deze ok is kan je klagers neutraliseren door duidelijk te maken dat ze helemaal niet tot de doelgroep horen :mrgreen:
Jans schreef:Nogal wat van de forumleden hebben best afwijkende voorkeuren.
Dat is best zorgwekkend. Online activiteiten zouden toch in hoge mate synchroon moeten lopen met de fysieke producten (een goed tijdschrift heeft een hoge knuffelwaarde)

Deze discussie gaat op deze manier tot niks leiden want er lopen drie zaken door elkaar:
1) emotioneel support (of extreem tegen) voor FIETS (ze doen toch hun best, je kan niet iedereen tevreden stellen)
2) welke content wel en welke niet (is geen reisblad, wel MTB geen ultra cycling)
3) de strategische discussie (welke doelgroepen gaan we waar blij mee maken en willen ze dan ook betalen)

De eerste is volledig zinloos en levert alleen maar wat stemmingmakerij op. De tweede is erg leuk (en razend belangrijk) als de derde gedaan is.

Punt 3 zullen ze bij Fiets al of niet met de overkoepelde organisatie (evt aandeelhouder) moeten doen.
Bij 2 kunnen huidige lezers helpen, maar ook dit forum voor wie in het plaatje past. Kan echt heel leuk zijn als dat een beetje crea wordt opgepakt.
Punt 1 zakt dan vanzelf weg.......................

Het is crazy simpel want we schieten echt niet iemand naar de maan!
Jans slaat de spijker op de kop. En nee, een online activiteit loopt helemaal niet per se synchroon met de fysieke producten. Juist niet. Het verschil in gebruik van online en papier is gigantisch. Ander moment (even in de pauze op je werk), ander doel (vergelijken, nieuws scannen ipv bv. verstrooiing), andere mensen (veel meer digitaal georiënteerd), schaarste in de ruimte. Dat resulteert in andere keuzes, andere berichten en andere lezersgroepen. Daarin zijn we niet de enige.

Fijne discussie over de propositie, trouwens. Voor ons is die propositie heel helder, trouwens. Voor heel veel lezers van het magazine ook, zoals blijkt uit de regelmatige enquêtes die we doen. Maar dat terzijde.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 10:53
door Keezx
Het lijkt me gewoon vakjargon voor Alfa's, denk niet dat ik het ga gebruiken......

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 11:04
door havana
Propositie = wat krijgt de klant voor z'n geld. Zo leg ik dat mijn studenten uit.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 11:16
door Erik
Ik ben een Alfa en het hoort absoluut niet bij mijn jargon.

Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 11:19
door havana
Is paarsebroekenjargon. Marketing is een typisch iets voor gamma's.

Overigens moet je niet te sterk leunen op lezersenquêtes. Klanten weten vaak helemaal niet wat ze willen, totdat ze het proberen. Veel (toonaangevende) marketeers geloven daarom ook veel meer in uitproberen.

In de jaren 90 zei de overgrote meerderheid van de ondervraagden "over my dead body" toen hun gevraagd werd of ze zaten te wachten op een mobiele telefoon...

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 12:32
door M.A,S
scepticus schreef:
NicoNB schreef:V&D is kapot gegaan omdat uh, de propositie voor de klant niet meer duidelijk was.
Verkochten ze nou kwaliteit, goedkoop of iets er tussenin?
V&D verkocht eigenlijk alles, voor iedereen, niet overdreven duur en niet overdreven goedkoop.
Net als Bol.com :lol:
bol is tegenwoordig meer tussen persoon dan dat ze zelf wat verkopen , bestel maar eens diversen producten uit verschillende hoeken dus iets kantoor , iets telefoon , iets sport .

en kijk dan eens naar bezorg tijden en verzend kosten en zo :mrgreen:
heb eens een tom tom besteld , en ik dacht oja ik heb nog iets nodig, ook er bij toen gingen de verzend kosten van 0 naar 3,50 :lol:

maar goed is off topic :mrgreen:

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 13:46
door Keezx
Mijn woordenschat gaat hier in rap tempo omhoog.... , naast propositie nu ook gamma's voor iets anders dan een Griekse letter of bouwmarkt, paarsebroekenjargon.

Daarom hou ik van forums, interactie..
Mensen loeren liever de godganse dag op schermpjes i.p.v. een blaadje te lezen.
Niet zo gek dat Fiets niet aan de eisen des tijds voldoet.......

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 22:50
door M.A,S
ah, dat brengt me op een idee, tablet formaat . of laptop of zo, downloaden voor x bedrag , kan goedkoper want geen papier .

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 aug 2016 23:16
door Keezx
Dat heeft Zeilen een tijd gedaan, geen idee wat er van geworden is, het stopte na een jaartje bij mij.
Maar dat is ook niet interactief....

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 30 aug 2016 08:13
door bwerter
Via blendle kan je het tijdschrift of losse artikelen downloaden