Pagina 14 van 31
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 20:16
door ts-biker
Ik verdeel de lijm gelijkmatig over de velg, ik doe ook goed de binnenkant v/d velgrand en niet enkel het middengedeelte
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 20:17
door ts-biker
Hier een foto van de velg NA het lijmen, zoals je ziet is er nergens lijm te bespeuren !
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 20:25
door ts-biker
De tube opleggen doe ik als volgt :
- ik begin aan het ventiel- ik doe GEEN lucht in de tube- ik kijk dat het ventiel mooi recht blijft terwiel ik mijn linkerhand naar links en rechterhand naar rechts beweeg en trek de tube hard aan- eens halverwege draai ik het wiel om, druk ik het op mijn bovenbenen, terwijl ik mijn handen langs de andere kant terug naar elkaar breng.- het laatste gedeelte zou je even over de velg moeten heffen met je duimen maar soms is dat wat moeilijker.- indien er wat lijm aan de zijkant hangt kan je ofwel het zo snel mogelijk verwijderen ofwel het laten drogen dan kan je het met je nagels verwijderen.
Sorry foto's waren niet mogelijk vanwege een tekort aan handen
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 20:28
door bike_add1ct
Coole bandjes
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 20:31
door beginnertje
Even beter gekeken naar de foto van je fiets en er ontbrekken idd nog wat dingen op het schakelgebied.
Het is echt een prachtding, alleen wat ik wel spijtig vind is dat de voorvork niet dezelfde carbon-structuur heeft als je frame. Op je voorvork is het veel fijner. Bij je andere is het echter wel hetzelfde. Vanwaar die keuze?
Verder oogt deze fiets toch echt heel anders dan je 'oude'. Dat komt denk ik vooral door de de andere wielen en de andere crank (die zilvere Dura-Ace valt veel meer op omdat de kleur erg afwijkt, die Clavicula past bij de rest van de fiets). Best leuk om eens te zien hoe zoiets de hele fiets kan veranderen.
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 20:34
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door Beginnertje op 05 Oktober 2005
Even beter gekeken naar de foto van je fiets en er ontbrekken idd nog wat dingen op het schakelgebied. Het is echt een prachtding, alleen wat ik wel spijtig vind is dat de voorvork niet dezelfde carbon-structuur heeft als je frame. Op je voorvork is het veel fijner. Bij je andere is het echter wel hetzelfde. Vanwaar die keuze?Verder oogt deze fiets toch echt heel anders dan je 'oude'. Dat komt denk ik vooral door de de andere wielen en de andere crank (die zilvere Dura-Ace valt veel meer op omdat de kleur erg afwijkt, die Clavicula past bij de rest van de fiets). Best leuk om eens te zien hoe zoiets de hele fiets kan veranderen.
gewichtsverschil, +/- 70 gram
ps : niet enkel de vork is een andere carbonstructuur, ook de wielen, zadelpen, stuur, trapstel, etc zijn anders.Daar kan je nu éénmaal niks aan veranderen.Een totaalpakket van carbonprodukten met dezelfde struktuur bestaat niet.In het echt valt het ook niet zo op hoor !
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 22:18
door beginnertje
Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 05 Oktober 2005
ps : niet enkel de vork is een andere carbonstructuur, ook de wielen, zadelpen, stuur, trapstel, etc zijn anders.
Nee, dat had ik al wel gezien. Maar het viel me gewoon op dat je er een andere voorvork in had zitten als bij je andere, vandaar die vraag. Maar dit wordt dus niet je wedstrijd fiets? Want die mogen maar 6,8 kilo zijn volgens de UCI. Zou trouwens ook wel een beetje zonde zijn om deze daarvoor te gebruiken, veels te mooi.
ps. wil je er ook geen carbon-kettingbladen op??
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 22:33
door ts-biker
Die waren besteld, maar vermits het te lang duurde heb ik ze geannuleerd.Ik heb daar trouwens geen spijt van want voor die 30 gram gewichtsverschil moet je altijd oppassen bij het schakelen etc. en ik ben nu net niet van de voorzichtigste daarin.Zoiets is goed voor salon fietsen. (showmodellen)Ik wou tevens wel een lichte fiets (had van in het begin gehoopt onder de 6kg) maar niet de lichtste en zeker niet ten koste van comfort want als ik echt wil pruts ik er nog 400 à 500 gram af maar dat is niet de bedoeling, ik ben blij met wat ik heb
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 22:59
door beginnertje
Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 05 Oktober 2005
Die waren besteld, maar vermits het te lang duurde heb ik ze geannuleerd.
Ik heb daar trouwens geen spijt van want voor die 30 gram gewichtsverschil moet je altijd oppassen bij het schakelen etc. en ik ben nu net niet van de voorzichtigste daarin.
Zoiets is goed voor salon fietsen. (showmodellen)
Ik wou tevens wel een lichte fiets (had van in het begin gehoopt onder de 6kg) maar niet de lichtste en zeker niet ten koste van comfort want als ik echt wil pruts ik er nog 400 à 500 gram af maar dat is niet de bedoeling, ik ben blij met wat ik heb
Wie zou er niet blij zijn met twee van die dingen!!
Maar heb je express voor Dura-Ace gekozen (voor meer comfort met de shifters bijvoorbeeld)? Want met een Record groep had je misschien nog wel wat gewicht kunnen besparen.
En (maar) 30 gram op iets als kettingbladen besparen vind ik onzin, voor je het weet gaat het schakelen niet goed en breek je ze.
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 05 okt 2005 23:58
door ts-biker
De shifters van record zijn id 100 gram lichter dan die van DA, maar zoals ik al zei ik prefereer comfort boven gewicht en voor mij is de shimano ergonomie top ! Ik heb Campa eens geprobeerd maar ik kan de remgrepen niet gewoon worden, ik voel mij er niet zo lekker mee, vandaar.
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 07 okt 2005 11:09
door sharkman
TS, je schreef iets over Aceton om lijmresten te verwijderen. Kijk je wel uit met je Lightweights, de witte letters kunnen er absoluut niet tegen ( ik plak ze meetal eerst even af) geld overigens ook voor benzine. Voor tube liefhebbers: ik laat ze meestal eerst een maandje opgepompt ) om een oude velg zitten hetgeen de montage een stuk makkelijker maakt. (bovendien vul ik ze met tufo dichter hetgeen ze wel iets zwaarder maakt (je rijdt eigenlijk nooit meer lek).
Tenslotte: waarom heb je de bussen voor de staande bidonhouder laten zitten? Bij mij funktioneert het prima zonder en je belast de alu boutjes aanzienlijk minder.....)
Montage van mijn Scott CR1
Geplaatst: 07 okt 2005 20:14
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 Oktober 2005
TS, je schreef iets over Aceton om lijmresten te verwijderen. Kijk je wel uit met je Lightweights, de witte letters kunnen er absoluut niet tegen ( ik plak ze meetal eerst even af) geld overigens ook voor benzine. Voor tube liefhebbers: ik laat ze meestal eerst een maandje opgepompt ) om een oude velg zitten hetgeen de montage een stuk makkelijker maakt. (bovendien vul ik ze met tufo dichter hetgeen ze wel iets zwaarder maakt (je rijdt eigenlijk nooit meer lek).
Tenslotte: waarom heb je de bussen voor de staande bidonhouder laten zitten? Bij mij funktioneert het prima zonder en je belast de alu boutjes aanzienlijk minder.....)
Dat van die aceton heb ik van Stefan zelf, natuurlijk kijk ik er wel wat mee uit hoor (als ik het al nodig heb).Dat van die tube doe ik ook, goede tip dus maar omdat ik ze nu net mee aankreeg met de wielen ging dat niet, dus dat was net iets meer zwoegen.Tja, die busjes, die kan ik nog verwijderen, maar op de weegschaal gaf dat niks dus voor gewichtsbesparing moet ik het niet echt doen. Op mijn andere fiets zitten ze er trouwens ook nog tussen.PS : ga je naar Bikemotion?Ik ga maandag 24/10.