Gebruik jij een helm?
-
timnagtegaal
- Forum-lid
Rijd zelf ook altijd met helm op. Moet binnenkort maar ff een nieuwe kopen. Die van mij is al 7 jaar oud en volgens mij past ie niet goed meer.
Hier in NL zie ik ook steeds meer kleine kinderen met helmen op fietsen! Een goede zaak! Zou net als in Duitsland verplicht moeten worden voor kinderen. Maar ook net zo goed voor alle wielrenners en MTBers
Hier in NL zie ik ook steeds meer kleine kinderen met helmen op fietsen! Een goede zaak! Zou net als in Duitsland verplicht moeten worden voor kinderen. Maar ook net zo goed voor alle wielrenners en MTBers
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition
ohja, op 3athlon. be staat een innovatieve tijdrithelm als je een beetje naar onder scrollt 
www.3athlon.be
www.3athlon.be
-
alfaboy_69
- Forum-lid
In wedstrijden is een helm ook verplicht dus dan begrijp ik niet waarom je er op training geen zou kunnen dragen...
Master B schreef:GastheerG schreef:Ik loop net een paar uurtjes door Kopenhagen en het is bizar hoeveel gewone fietsers een helm dragen!
En waarom niet verplicht? Ik ben tegen bemoeizucht maar zware fietsongelukken trekken zo'n zware wissel op iemands omgeving en op de maatschappij.
Ja, hier kan ik me ook wel in vinden. Of ziektekosten niet vergoeden als er geen helm is gedragen. Althans als je er nog levend vanaf komt...
Vorige week is me pa ten val gekomen. Hij was nooit zo weg van een helm maar ik heb het hem verplicht om ook een helm te dragen als hij alleen fiets. Hij wil nu echt niet meer zonder want als je ziet hoe de helm het er vanaf heeft gemaakt moet je niet gaan indenken wat er was gebeurd zonder...
Zo kan ik ook nog wel een paar dingen verzinnen:
Rokers en drinkers niet helpen als ze als gevolg daarvan ziek worden enz, enz,
Ook ik ben voor een helm, maar met verplichten heb ik altijd moeite. Dan krijg ik altijd de neiging om het juist niet te doen. We worden al zoveel verplicht tot allerlei dingen.
kiekeboe
Noppie schreef: Ook ik ben voor een helm, maar met verplichten heb ik altijd moeite.
+1
Goede zaak dat veel mensen er voor kiezen een helm te dragen. Het is alleen jammer dat ze hun visie daarover ook aan anderen opdringen: IK vind een helm een goede zaak dus moet JIJ er óók een dragen. En als JIJ niet dat niet doet, dan moet het je maar verplicht worden.
Het is toch gewoon een kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Anders dan met roken of met drank op achter het stuur doe ik niemand kwaad door geen helm te dragen. Mag ik dat dus even lekker zelf bepalen?
Abacus schreef:Noppie schreef: Ook ik ben voor een helm, maar met verplichten heb ik altijd moeite.
+1
Goede zaak dat veel mensen er voor kiezen een helm te dragen. Het is alleen jammer dat ze hun visie daarover ook aan anderen opdringen: IK vind een helm een goede zaak dus moet JIJ er óók een dragen. En als JIJ niet dat niet doet, dan moet het je maar verplicht worden.
Het is toch gewoon een kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Anders dan met roken of met drank op achter het stuur doe ik niemand kwaad door geen helm te dragen. Mag ik dat dus even lekker zelf bepalen?
Jawel je kan wel iemand kwaad doen;
Als je crasht moet ik komen om je een fatsoenlijke narcose te geven. Ook ik vind het niet leuk om hersenweefsel weg te schrapen.
Hierna lig je nog jaren in Coma in een verpleeghuis onze verzekeringspremie te verteren.
Dit alles terwijl het waarschijnlijk te voorkomen was...
rene1 schreef:
Jawel je kan wel iemand kwaad doen;
Als je crasht moet ik komen om je een fatsoenlijke narcose te geven. Ook ik vind het niet leuk om hersenweefsel weg te schrapen.
Hierna lig je nog jaren in Coma in een verpleeghuis onze verzekeringspremie te verteren.
Dit alles terwijl het waarschijnlijk te voorkomen was...
Natuurlijk heb je daarin helemaal gelijk Rene1. Ik ben zelf dan ook een trouwe helmdrager.
Het gaat mij alleen om het in mijn ogen betweterige/drammerige karakter van de discussie. Iedereen weet precies wat een ander zou moeten doen/laten. Iedere dag weer, en op allerlei gebied.
En wat is de volgende stap?
Gevaarlijke sporten verbieden wegens verhoogd risico?
Wielrennen verbieden omdat het, ook met helm, risico's met zich meebrengt?
Is wielrennen een gevaarlijke sport? In de ogen van vele, vele niet-wielrenners mischien wel. Gaan die straks bepalen wat we wel en niet mogen?
Krijgen we een maximumsnelheid op de racefiets?
Moeten we een spiegel op het stuur monteren omdat dat veiliger is?
Mogen we niet in de bergen fietsen vanwege de 'gevaarlijke' afdalingen?
Of accepteren we dat het leven risico's met zich meebrengt en gaan we er vanuit dat ieder individu zijn/haar eigen verantwoordelijkheid heeft. Regels moeten zijn om het ene individu te beschermen tegen de gevolgen van de acties van het andere individu. Zolang die grens niet overschreden wordt heeft iedereen het recht zijn leven te leven op de manier die hij/zij kiest. Ook iemand die er voor kiest risico's te lopen die een ander liever vermijdt.
Vrijheid is ook accepteren dat een ander de vrijheid heeft om iets te kiezen of te doen dat jij zelf nooit zou doen.