Pagina 13 van 32
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 19:40
door daniel1975
Iedereen tevreden is compleet onmogelijk.
Een verslag van de lokale tourtocht in Pannekoekenveen vind ik totaal niet boeiend, een mooi verslag van een Transalp oid weer wel.
De opsommingsartikeltjes die ze 'testen' noemen missen diepgang, de impressies van Leon van Bon hebben dat juist weer wel.
Iets kritischer mag van mij wel. Fietsen van €5000,- die gewoon afgeleverd worden met een 105 ketting en cassette ipv een complete Ultegra mogen best een tik op de neus krijgen.
Misschien een idee voor een artikel: een goede (lab-)test om de verschillende comfortracers eens te vergelijken? Marketingtermen als Zertz, CounterVail; wat zijn ze waard en wat merk je als consument écht.
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 19:53
door NicoNB
Propositie (uhum) is heel belangrijk
Een klant moeten weten wat hij bij jou kan kopen.
V&D is kapot gegaan omdat uh, de propositie voor de klant niet meer duidelijk was.
Verkochten ze nou kwaliteit, goedkoop of iets er tussenin?
Keuzes maken is eng omdat je allerlei opties daarmee uitsluit, iets waar veel zelfstandigen trouwens ook mee worstelen. Die denken: "als ik niet meer alles doe dan loop ik opdrachten mis". De potentiële klanten bereik je niet omdat je geen helder verhaal hebt. (oeps, had bijna weer propositie geschreven)
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 20:18
door scepticus
NicoNB schreef:V&D is kapot gegaan omdat uh, de propositie voor de klant niet meer duidelijk was.
Verkochten ze nou kwaliteit, goedkoop of iets er tussenin?
V&D verkocht eigenlijk alles, voor iedereen, niet overdreven duur en niet overdreven goedkoop.
Net als Bol.com 
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 20:33
door monsieurpinot
volgens mij worden er twee termen door elkaar gehaald:
propositie ≠ positionering
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 20:42
door NicoNB
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 20:46
door monsieurpinot
ik ken de term propositie vooral uit de filosofie en daar heeft die term een redelijk eenduidige uitleg: een uitstpraak die waar of onwaar kan zijn; zijn de marketingboys zeker weer mee aan de haal gegaan

Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 20:56
door Erik
En voor mij is de term propositie voornamelijk een vernederlandsing van 'proposition'. En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het een ongelooflijk jeukwoord vind. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 20:58
door monsieurpinot
ook in het engels is het gewoon een filosofische term,
je kunt rustig gaan slapen

Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 21:46
door Erik
En het betekent gewoon 'voorstel'. Ben dan wel geen filosoof, maar wel anglist.

Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 21:48
door monsieurpinot
(offtopic: 'The Proposition' is trouwens ook een mooie film:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Propo ... 2005_film) 
)
Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 23:46
door xml
Erik schreef:En het betekent gewoon 'voorstel'. Ben dan wel geen filosoof, maar wel anglist.

De betere televisiekijker kent ongetwijfeld "Prop(osition) Joe" nog.

Re: Magazine een grote teleurstelling...
Geplaatst: 28 aug 2016 23:56
door monsieurpinot
xml schreef:Erik schreef:En het betekent gewoon 'voorstel'. Ben dan wel geen filosoof, maar wel anglist.

De betere televisiekijker kent ongetwijfeld "Prop(osition) Joe" nog.

haha, zeker! ('The night of' schijnt een waardige opvolger te zijn:
https://decorrespondent.nl/5129/Het-bes ... 2-82c1943e)