Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RABOBANK STOPT MET SPONSORING WIELRENNEN

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 okt 2012 21:06

Wederom..., het komt de Rabobank allemaal wel goed uit nu, nu het economischer iets minder gaat. Mooi excuus om ermee te stoppen en zo'n geldslurpende wielerploeg van de hand te doen. Vergeet niet dat de Rabobank de grootste hypotheek verstrekker van Nederland is, hoe gaat het nu met de woningmarkt en hypotheken... Precies !
Niets doping..., daar heeft de Rabobank zich altijd al van gedistantieerd....

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 19 okt 2012 21:08

Skoda Nederland stopt met de sponsoring van de Rabo ploeg. Dat heeft niets met de tour te maken.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 okt 2012 21:10

Je hebt geen enkel idee hoe weinig geld de wielerploeg de bank relatief kost. Zoek eens op wat de omzet en winst van de Rabobank is.
Laatst gewijzigd door havana op 19 okt 2012 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 19 okt 2012 21:10

ruud_k schreef:Wederom..., het komt de Rabobank allemaal wel goed uit nu, nu het economischer iets minder gaat. Mooi excuus om ermee te stoppen en zo'n geldslurpende wielerploeg van de hand te doen. Vergeet niet dat de Rabobank de grootste hypotheek verstrekker van Nederland is, hoe gaat het nu met de woningmarkt en hypotheken... Precies !
Alsof de Rabobank zo lekker veel baat heeft bij de huidige woningmarkt? De woningmarkt heeft heeeel weinig met het beleid van de Rabobank te maken..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 okt 2012 21:12

havana schreef:Je hebt geen enkel idee hoe weinig geld de wielerploeg de bank relatief kost. Zoek eens op wat de omzet en winst van de Rabobank is.
Je hebt geen idee hoeveel de Rabobank nu dagelijks misloopt en afschrijft. Forum afzeik politiek.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 19 okt 2012 21:12

havana schreef:Je hebt geen enkel idee hoe weinig geld de wielerploeg de bank relatief kost. Zoek eens op wat de omzet en winst van de Rabobank is.
Helemaal mee eens!

Al is omzet en winst heel wat anders dan cash natuurlijk ;)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 okt 2012 21:14

bmwpower schreef:
ruud_k schreef:Wederom..., het komt de Rabobank allemaal wel goed uit nu, nu het economischer iets minder gaat. Mooi excuus om ermee te stoppen en zo'n geldslurpende wielerploeg van de hand te doen. Vergeet niet dat de Rabobank de grootste hypotheek verstrekker van Nederland is, hoe gaat het nu met de woningmarkt en hypotheken... Precies !
Alsof de Rabobank zo lekker veel baat heeft bij de huidige woningmarkt? De woningmarkt heeft heeeel weinig met het beleid van de Rabobank te maken..
:lol: Je moest eens weten...

simen
Forum-lid

simen 19 okt 2012 21:29

Een niet geheel onverwachte reflex van een sponsor.
Echter in dit stadium van het proces dat nu gaande is misschien wel erg onverstandig.
Een bank nota bene ontstaan uit een verbond van leden die er altijd prat op gaat dat deze leden(klanten) zeggenschap hebben over de gang van zaken en dus naar eigen zeggen ook van de samenleving is.
Jarenlang uitdragen dat je het fietsen van hoog tot laag ondersteund en zo midden in de samenleving willen blijven staan als bedrijf.
Als er dan een storm opsteekt waar de eigen ploeg zelf mede de oorzaak van is dan hoort een standvastig en betrouwbaar bedrijf doorzettingsvemogen te etaleren.
Immers het is ook de bank zelf die deze misstanden jarenlang heeft getolereerd.
Er zijn genoeg momenten aan te wijzen waar men had kunnen bijsturen in het management en de begeleiding van de ploeg.
Maar er werd gekozen voor de maximale publiciteit van ronde overwinningen.
En de hoofddirectie van de bank keek op de beslissende momenten even de andere kant op,of offerde een pion in de hoop dat het voorbij zou gaan.
Achteraf zou de paniekreactie van vandaag wel eens meer schade aan kunnen richten bij het bedrijf dan verwacht.
Nu ligt na een jarenlang samen optrekken van Nederland en de Rabobank (het hoort bij elkaar)in de wielerwedstrijden er een hevige kater op de loer die een mooi stuk wielerhistorie een wrange nasmaak geeft.
Het gaat bij een bank tenslotte vooral om betrouwbaarheid en die is geschonden.
Door ploeg en door sponsor.
En dat kan alleen ongedaan gemaakt worden door samen deze moeilijke rotberg te nemen.
Zij is ook tegen

teamorange
Forum-lid

teamorange 19 okt 2012 22:54

Lars van derHaar zondag in het wit? Misschien Kan Dixan sponsoren! Ach het circus blijft door draaien hoor ... Ik ga die zever allemaal niet meer volgen ...het hangt m'n kl... uit .Zelfs sporza wielrenner heb ik gewist als startpagina!
Ook ga ik niet van de vele boeken kopen die zullen verschijnen na dit doping-evenement! Maar kijken naar het wielrennen zal ik nog doen ...daar is de sport te mooi voor! Leve de fiets... leve de sport ...
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 19 okt 2012 22:58

teamorange schreef:Lars van derHaar zondag in het wit?
Is het zondag niet gewoon 21 oktober?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

teamorange
Forum-lid

teamorange 19 okt 2012 23:01

timo2.0 schreef:
teamorange schreef:Lars van derHaar zondag in het wit?
Is het zondag niet gewoon 21 oktober?
Ik hoop het :)
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

bmiller
Forum-lid

bmiller 19 okt 2012 23:13

Ik begrijp Rabobank wel. Ze hebben ook na T Dekker gezegd, nog 1 keer een dergelijk geval en dan houdt het op.
Zoals ze de plannen voor 2013 hebben opgesteld vindt ik dat echt netjes.
We kunnen ze nu alleen maar bedanken voor de afgelopen jaren. Of je nu voor de Rabo's was of niet. Zij hebben wel de wielersport in NL
constant op de kaart gezet.

Daarnaast kijk ik naar de renners. De talenten die daar rijden hebben straks mogelijk minder de beschermde status.
Ze moeten nu echt. Aan Gesink, Boom, enz om te laten zien dat ze wellicht bij andere ploegen echt doorbreken.
Ik ben benieuwd. Het biedt mooie kansen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie