Pagina 13 van 81

Geplaatst: 31 dec 2008 20:20
door litespeed
Erg fraai! Die foto's hadden best groter gemogen... ;)

De wijduitlopende zadelpen en de verlopende stuurpen vind ik niet passen bij het frame met ranke buizen/buisaansluitingen. Maar de overall uitstraling vind ik werkelijk schitterend!

Geplaatst: 01 jan 2009 12:44
door sjezer
Heel mooi om zo het jaar uit te gaan... Veel rijplezier!

Geplaatst: 01 jan 2009 13:35
door perik
Casran: mooi zeg! Met wat voor doel/gedachte heb je deze fiets samengesteld? Gezien de compact vermoed ik dat je de klimcyclo's gaat opzoeken?

Geplaatst: 01 jan 2009 13:39
door tiest
Hallo daar! Helemaal mijn ding. Echt schitterend!!. Een lighte fiets die gewoon bruikbaar is. Geen breekbare carbon kettingwielen of aluminium cassettes. Echt nice.

Waarom richtey wcs alu stuur?

Geplaatst: 01 jan 2009 14:38
door m@ve
Very nice Pieter!

Ik was vorige maand bij Bespoke in London, mooi om de Z1, Z2, Z3 en Z4 naast elkaar te zien.

http://bespokecycling.com

Geplaatst: 01 jan 2009 17:24
door casran
m@ve schreef:Very nice Pieter!

Ik was vorige maand bij Bespoke in London, mooi om de Z1, Z2, Z3 en Z4 naast elkaar te zien.

http://www.bespokecycling.com



Tof dat je bent langsgeweest bij Barry op Hoxton Square... ook de White Cube kunstgallerij zo'n 20m verder bezocht? Toen ik er was zag ik er een schitterende tentoonstelling van Damien Hirst.
Barry leverde me ook deze Z4. We reden samen de Ronde van Vlaanderen (wielertoeristentocht): ik met Cervélo R3, hij met zo' blauw-zwarte Z4. Vorige zomer ging ik ook Barry aanmoedigen toen hij de Ironman van Zürich deed. Toffe kerel.

Komt er bij jou ook nog een Parlee bij? ;)


perik schreef:Casran: mooi zeg! Met wat voor doel/gedachte heb je deze fiets samengesteld? Gezien de compact vermoed ik dat je de klimcyclo's gaat opzoeken?



Cyclo's zal ik in 2009 misschien wel rijden, maar dan op 't laatste moment beslissen om ze als training in te lassen. Ik ga in ieder geval niet nu reeds cyclo's opnemen in mijn jaarplanning: zijn geen trainingsdoeleinden, maar trainingen. En dat zal ik ook met Cervélo rijden.

Deze Z4 is gewoon voor de fun als trainingsfiets samengesteld. Een compact 36-51 hoeft niet per se voor klimwerk geplaatst te worden: 't is ook gewoon comfortabeler voor de gewone trainingsritten.


Overigens, het zwakke puntje in de opbouw is idd de stuurkeuze, en die heeft te maken met de AX-Lightness Zeus stuurpen. Door zijn specifieke montage aan het stuur (je moet hem volledig over de stuurbocht schuiven) werkt hij niet zomaar met elk stuur; een stuur met een te radicaal knikje lukt dus niet. Ik had een Schmolke TLO liggen, maar die kon er niet mee gemonteerd worden. Vandaar keuze voor dit stuur.

Doelbewust heb ik kleur in de afmontage weggelaten om de mooie blauwe kleur van het frame meer tot zijn recht te laten komen.

Geplaatst: 01 jan 2009 19:06
door m@ve
Barry is inderdaad een aardig kerel.

Ik heb naar de Z1 & Z2 gekeken maar deze zijn ongeveer gelijk aan de mijn SPIN, dus…. we kijken eens rustig verder, ik ben wel gecharmeerd van titanium, Passoni of Litespeed, maar eerst mijn SPIN verder upgraden :-)

M.b.t. het stuur i.c.m. de AX stem, ik had hetzelfde probleem met de NoRa stem, maar met een beetje vaseline en een spiraal draaiende beweging is dit toch gelukt.

Het zou toch moeten lukken er zitten verschillen NoRa stems (ongeveer gelijk aan de AX) op een Schmolke stuur.

http://www.light-bikes.de/website/new/w ... mg3124.jpg

http://www.light-bikes.de/website/new/w ... mg3098.jpg

Geplaatst: 01 jan 2009 20:57
door seger
C a s r a n schreef:Deze Z4 is gewoon voor de fun als trainingsfiets samengesteld.


:| Kon ik maar zulke fietsen voor de "fun" opbouwen... Toevallig de Staatsloterij gewonnen?! Mooie fiets hoor!

Geplaatst: 02 jan 2009 00:11
door roger
wow very nice bike

Geplaatst: 02 jan 2009 11:42
door ts-biker
m@ve schreef:Barry is inderdaad een aardig kerel.

Ik heb naar de Z1 & Z2 gekeken maar deze zijn ongeveer gelijk aan de mijn SPIN, dus…. we kijken eens rustig verder, ik ben wel gecharmeerd van titanium, Passoni of Litespeed, maar eerst mijn SPIN verder upgraden :-)

M.b.t. het stuur i.c.m. de AX stem, ik had hetzelfde probleem met de NoRa stem, maar met een beetje vaseline en een spiraal draaiende beweging is dit toch gelukt.

Het zou toch moeten lukken er zitten verschillen NoRa stems (ongeveer gelijk aan de AX) op een Schmolke stuur.

http://www.light-bikes.de/website/new/w ... mg3124.jpg

http://www.light-bikes.de/website/new/w ... mg3098.jpg


Wel even meegeven dat de Schmolke sturen licht gewijzigd zijn tov vroeger (bocht), Pieter heeft nog het oude model en door de breedte van de AX kop is het onmogelijk om ze voorbij die bocht te krijgen, niet met vasiline, niet met draaibewegingen ...
Enige optie zou zijn om het recente TLO stuur aan te schaffen, maar of dat nu eigenlijk nodig is ? Ik vind de vorm van het stuur best mooi passen bij de fiets (en dat kan van Schmolke niet altijd gezegd worden)

Geplaatst: 02 jan 2009 11:50
door casran
TS-Biker schreef:Enige optie zou zijn om het recente TLO stuur aan te schaffen, maar of dat nu eigenlijk nodig is ? Ik vind de vorm van het stuur best mooi passen bij de fiets (en dat kan van Schmolke niet altijd gezegd worden)



Dat laatste klopt ook wel. De vorm van het Schmolke stuur vind ik eigenlijk een draak, en idem met het nieuwe AX-Lightness stuur... hoe komen ze er op. Jammer, maar ik denk niet dat ik die stuurtjes zal aanschaffen.

Zipp SL is dan wel weer een prachtig stuurtje dat je in racy korte bocht kan krijgen, maar dan weer enkel in oversize (itt. de AX Zeus stuurpen).

Geplaatst: 02 jan 2009 12:00
door uphillonly
Zeer mooie fiets. Helemaal mijn smaak.
Hoe schakelt de Sram Red cassette met campa derailleurs en shifters?
Ik meen geen shiftmate te kunnen ontdekken?