Re: BMC
Geplaatst: 16 feb 2024 14:37
Geen Teammachine voor mij. De hogere stack van de RM is voor mij wel erg prettig
Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik de boot nog even afgehouden heb. Ik had dan een RM 01 Five moeten pakken, maar 7199 (adviesprijs) was me dan toch net een brug te ver tov een RM Three. Zeker omdat ik die wielen al niet nodig heb, etc etc. Als je het dan vergelijkt met een Canyon Endurace CF SLX8 dan springen je de tranen helemaal in de ogen. Ik ga binnenkort wel eens een proefrit maken op een Canyon om te kijken hoe dat bevalt kwa maat omdat het daar lastig is om de cockpit te veranderen (ja het kan wel, maar gedoe)... Ook zie ik bij de Canyon een 52/36 crank met PM die ik al meteen wil vervangen, etc... Dat is gewoon het grootste nadeel, je kunt niet customizen. Het is wat het is, en als je iets anders wil, dan doe je dat maar nadat je gekocht hebt. Ik heb gewoon liever een fiets die zo van de FM afkomt, en waar ik meteen op kan springen zonder dat ik nog eerst allerlei dingen moet veranderen.
Vuelta turistica. Fietsen waren precies zo afgeleverd als wij gevraagd hadden (qua zadelhoogte maar dus ook qua spacers bij het stuur), schakelden perfect (want wat heb ik er een hekel aan als de ketting eraf vliegt door een slecht ingestelde derailleur) en ruime openingstijden, ook op zondag.
Ergens een frame scoren en zelf opbouwen?derxx schreef: ↑16 feb 2024 15:23Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik de boot nog even afgehouden heb. Ik had dan een RM 01 Five moeten pakken, maar 7199 (adviesprijs) was me dan toch net een brug te ver tov een RM Three. Zeker omdat ik die wielen al niet nodig heb, etc etc. Als je het dan vergelijkt met een Canyon Endurace CF SLX8 dan springen je de tranen helemaal in de ogen. Ik ga binnenkort wel eens een proefrit maken op een Canyon om te kijken hoe dat bevalt kwa maat omdat het daar lastig is om de cockpit te veranderen (ja het kan wel, maar gedoe)... Ook zie ik bij de Canyon een 52/36 crank met PM die ik al meteen wil vervangen, etc... Dat is gewoon het grootste nadeel, je kunt niet customizen. Het is wat het is, en als je iets anders wil, dan doe je dat maar nadat je gekocht hebt. Ik heb gewoon liever een fiets die zo van de FM afkomt, en waar ik meteen op kan springen zonder dat ik nog eerst allerlei dingen moet veranderen.
Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een BMC, maar een prijsverschil van ruim 1000,- voor een vergelijkbare fiets kan ik hier thuis gewoon moeilijk verkopen.
Voor mijn veiligheid is het beter als een FM dat doetkopjethee schreef: ↑16 feb 2024 15:40Ergens een frame scoren en zelf opbouwen?derxx schreef: ↑16 feb 2024 15:23Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik de boot nog even afgehouden heb. Ik had dan een RM 01 Five moeten pakken, maar 7199 (adviesprijs) was me dan toch net een brug te ver tov een RM Three. Zeker omdat ik die wielen al niet nodig heb, etc etc. Als je het dan vergelijkt met een Canyon Endurace CF SLX8 dan springen je de tranen helemaal in de ogen. Ik ga binnenkort wel eens een proefrit maken op een Canyon om te kijken hoe dat bevalt kwa maat omdat het daar lastig is om de cockpit te veranderen (ja het kan wel, maar gedoe)... Ook zie ik bij de Canyon een 52/36 crank met PM die ik al meteen wil vervangen, etc... Dat is gewoon het grootste nadeel, je kunt niet customizen. Het is wat het is, en als je iets anders wil, dan doe je dat maar nadat je gekocht hebt. Ik heb gewoon liever een fiets die zo van de FM afkomt, en waar ik meteen op kan springen zonder dat ik nog eerst allerlei dingen moet veranderen.
Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een BMC, maar een prijsverschil van ruim 1000,- voor een vergelijkbare fiets kan ik hier thuis gewoon moeilijk verkopen.
Is het exact zoals je wil en wielen heb je al.
Je kunt toch met je fm overleggen over wat je wel en niet nodig hebt en daar een prijsafspraak bij maken?derxx schreef: ↑16 feb 2024 15:23Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik de boot nog even afgehouden heb. Ik had dan een RM 01 Five moeten pakken, maar 7199 (adviesprijs) was me dan toch net een brug te ver tov een RM Three. Zeker omdat ik die wielen al niet nodig heb, etc etc. Als je het dan vergelijkt met een Canyon Endurace CF SLX8 dan springen je de tranen helemaal in de ogen. Ik ga binnenkort wel eens een proefrit maken op een Canyon om te kijken hoe dat bevalt kwa maat omdat het daar lastig is om de cockpit te veranderen (ja het kan wel, maar gedoe)... Ook zie ik bij de Canyon een 52/36 crank met PM die ik al meteen wil vervangen, etc... Dat is gewoon het grootste nadeel, je kunt niet customizen. Het is wat het is, en als je iets anders wil, dan doe je dat maar nadat je gekocht hebt. Ik heb gewoon liever een fiets die zo van de FM afkomt, en waar ik meteen op kan springen zonder dat ik nog eerst allerlei dingen moet veranderen.
Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een BMC, maar een prijsverschil van ruim 1000,- voor een vergelijkbare fiets kan ik hier thuis gewoon moeilijk verkopen.
Bij een BMC wel ja, maar niet met een CanyonJPAR schreef: ↑16 feb 2024 15:43Je kunt toch met je fm overleggen over wat je wel en niet nodig hebt en daar een prijsafspraak bij maken?derxx schreef: ↑16 feb 2024 15:23Ja inderdaad, dat is ook de reden dat ik de boot nog even afgehouden heb. Ik had dan een RM 01 Five moeten pakken, maar 7199 (adviesprijs) was me dan toch net een brug te ver tov een RM Three. Zeker omdat ik die wielen al niet nodig heb, etc etc. Als je het dan vergelijkt met een Canyon Endurace CF SLX8 dan springen je de tranen helemaal in de ogen. Ik ga binnenkort wel eens een proefrit maken op een Canyon om te kijken hoe dat bevalt kwa maat omdat het daar lastig is om de cockpit te veranderen (ja het kan wel, maar gedoe)... Ook zie ik bij de Canyon een 52/36 crank met PM die ik al meteen wil vervangen, etc... Dat is gewoon het grootste nadeel, je kunt niet customizen. Het is wat het is, en als je iets anders wil, dan doe je dat maar nadat je gekocht hebt. Ik heb gewoon liever een fiets die zo van de FM afkomt, en waar ik meteen op kan springen zonder dat ik nog eerst allerlei dingen moet veranderen.
Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een BMC, maar een prijsverschil van ruim 1000,- voor een vergelijkbare fiets kan ik hier thuis gewoon moeilijk verkopen.
Thanks goed om te weten, ik heb tot nu toe 2x bij Servicecourse Baguet gehuurd, ook prima in orde. Wel iets duurder dan die van jou, zo te zien. Dus ga die eens proberen wellicht.esmeew schreef: ↑16 feb 2024 15:34Vuelta turistica. Fietsen waren precies zo afgeleverd als wij gevraagd hadden (qua zadelhoogte maar dus ook qua spacers bij het stuur), schakelden perfect (want wat heb ik er een hekel aan als de ketting eraf vliegt door een slecht ingestelde derailleur) en ruime openingstijden, ook op zondag.
Een BMC gaat dikwijls voor een pak minder dan de adviesprijs over de toonbank.