Garmin Edge 1000
Zet zelf zoveel mogelijk uit, maar met een gpx na rijden (dus niet navigeren), verbruikt ie ongeveer 15% per uur.
Wel jammer dat ie daarmee niet echt geschikt is voor een knap ritje.
Edit : bericht aangepast, fout neer gezet.
De mijne is dus met 6/7 uur leeg.
Laatst gewijzigd door brutus op 13 okt 2016 02:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op zich is 9-10 uur genoeg voor 97% van de gebruikers lijkt mij.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met de GPS navigatie aan haalt de mijne geen 9-10 uur.daniel1975 schreef:Op zich is 9-10 uur genoeg voor 97% van de gebruikers lijkt mij.
Als ik de schermverlichting op minimum zet, overdag is dat trouwens geen probleem, haal ik met navigatie op een 8-tal uur.
Voor mij geen probleem, ik maak enkel ritten van 8 uur met den "aprês" inbegrepen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ook als je niet navigeert, maar wel een gpx rijdt, trekt dat de batterij behoorlijk snel leeg. Doordat je continue de kaart op je scherm hebt staan, is de Edge de hele tijd aan het rekenen voor het in beeld brengen van de kaart. Dat kost ontzettend veel batterij.brutus schreef:Zet zelf zoveel mogelijk uit, maar met een gpx na rijden (dus niet navigeren), verbruikt ie ongeveer 15% per uur.
-
Gaffelracer
- Forum-lid
Dank voor jullie antwoorden.
De Garmin is omgeruild door mijn leverancier vanwege de problemen die ik had.
Na een eerste rit gaat de batterij gaat nu wel langer mee. Ritje van 2 uur van 100% naar 84%. Acceptabel.
Probleem met Wifi (steeds verbinding maken en dan weer wegvallen ) lijkt ook opgelost.
Rit werd vanmorgen prima geüpload en dus geen probleem. Vanmiddag toch even alles nog gecheckt en hij bleek weer weer het oude probleem te hebben !
Nu heb ik de hartslagsensor uitgeschakeld op de Garmin en prompt bleek de Garmin stabiel met Wifi verbonden.
Bij de op de Edge ingeschakelde sensor maar met de hartslagband uit de buurt blijft de Garmin hier naar zoeken, is logisch. Dit gaat dan kennelijk ten koste van een stabiele Wifi verbinding. Bij uitschakelen van de hartslagsensor maakt de Garmin direct contact met Wifi.
Lijkt mij dat dit ook bij jullie zo werkt.
De Garmin is omgeruild door mijn leverancier vanwege de problemen die ik had.
Na een eerste rit gaat de batterij gaat nu wel langer mee. Ritje van 2 uur van 100% naar 84%. Acceptabel.
Probleem met Wifi (steeds verbinding maken en dan weer wegvallen ) lijkt ook opgelost.
Rit werd vanmorgen prima geüpload en dus geen probleem. Vanmiddag toch even alles nog gecheckt en hij bleek weer weer het oude probleem te hebben !
Nu heb ik de hartslagsensor uitgeschakeld op de Garmin en prompt bleek de Garmin stabiel met Wifi verbonden.
Bij de op de Edge ingeschakelde sensor maar met de hartslagband uit de buurt blijft de Garmin hier naar zoeken, is logisch. Dit gaat dan kennelijk ten koste van een stabiele Wifi verbinding. Bij uitschakelen van de hartslagsensor maakt de Garmin direct contact met Wifi.
Lijkt mij dat dit ook bij jullie zo werkt.
Laatst gewijzigd door Gaffelracer op 16 okt 2016 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ik doe de hartslag sensor als eerste om als ik me om ga kleden en als laatste uit (de garmin, die je "nat" moet maken om hem aan te zetten) en ik heb ook een tijdje de 4iiii viva gebruikt maar zodra ik binnen bereik van mijn wifi ben en de rit eindig staat hij 10 seconden later online. Nooit problemen met de verbinding (behalve op het werk soms).
-
Gaffelracer
- Forum-lid
Als je de hartslagband/zender uit bereik van de Garmin legt en het hartje op de Garmin knippert (zoekt naar verbinding met hartslagband), knippert dan ook je wifi (zoekt naar verbinding) ?