Pagina 115 van 217

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 25 apr 2023 23:40
door i-mac
fiedoo schreef: 25 apr 2023 23:16
daniel1975 schreef: 25 apr 2023 16:18 Wat kan er niet?
Die putten in het wegdek in lbl. In het laatste nieuwskrant staat een foto van de put(ten). Hij is wel al opgevuld nu, eo dnel kan dat plots.
Daar kan de organisatie niets veel aan doen. Ze kunnen het alleen maar aankaarten, en dan moeten ze hopen op de medewerking van de betrokken gemeente. ASO heeft in Frankrijk vermoedelijk veel meer in de pap te brokken dan in Wallonië.

Het is blijft heel erg jammer dat de vele duizenden wielerliefhebbers op die manier van een mooie tweestrijd worden gehouden.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 07:32
door daniel1975
En laten we eerlijk zijn: als er onbekende “pelotonvulling” zou zijn gevallen hadden we het niet meer over dat wegdek gehad.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 09:20
door Ernie C.
i-mac schreef: 25 apr 2023 23:40
fiedoo schreef: 25 apr 2023 23:16
daniel1975 schreef: 25 apr 2023 16:18 Wat kan er niet?
Die putten in het wegdek in lbl. In het laatste nieuwskrant staat een foto van de put(ten). Hij is wel al opgevuld nu, eo dnel kan dat plots.
Daar kan de organisatie niets veel aan doen. Ze kunnen het alleen maar aankaarten, en dan moeten ze hopen op de medewerking van de betrokken gemeente. ASO heeft in Frankrijk vermoedelijk veel meer in de pap te brokken dan in Wallonië.

Het is blijft heel erg jammer dat de vele duizenden wielerliefhebbers op die manier van een mooie tweestrijd worden gehouden.
Als het parcours niet veilig is, dan moet je een andere route nemen. Aangezien de putten gemarkeerd waren, waren ze bekend bij de organisatie.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 09:26
door i-mac
Om dan te eindigen met een rit van 300km of meer. Mocht het allemaal zo eenvoudig zijn …

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 09:54
door Ernie C.
Zeker in LBL is dat niet eenvoudig inderdaad.
Maar veiligheid is een terugkerend thema en blijkbaar mag het geen moeite en nauwelijks geld kosten om die te verbeteren. Dan weet je al dat we op dat gebied weinig kunnen verwachten.

Als je die gaten binnen een paar dagen kunt repareren, dan was een goede keuring van het parcours, ruim vantevoren en wat druk op de overheid genoeg geweest.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 10:06
door i-mac
Ernie C. schreef: 26 apr 2023 09:54 Zeker in LBL is dat niet eenvoudig inderdaad.
Maar veiligheid is een terugkerend thema en blijkbaar mag het geen moeite en nauwelijks geld kosten om die te verbeteren. Dan weet je al dat we op dat gebied weinig kunnen verwachten.

Als je die gaten binnen een paar dagen kunt repareren, dan was een goede keuring van het parcours, ruim vantevoren en wat druk op de overheid genoeg geweest.
Dat laatste is het probleem. Dan moet je overal bij lokale besturen gaan aankloppen. Er gaan er zeker mee gaan in het verhaal. Maar er gaan er ook gewoonweg niets doen. Niet iedereen is immers koers liefhebber. En wederom, hoe klein die werken ook zijn, je hebt centen en personeel nodig. De financiële toestand van Wallonië is een drama. In zoverre zelf dat ze die van gans België onderuit halen. Al is Brussel niet veel beter ...

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 10:39
door bartdr
i-mac schreef: 25 apr 2023 23:08 Toch is men in Vlaanderen aan een inhaalbeweging bezig.
De inhaalbeweging is ook bijna 100% gefocust op nieuwe dingen leggen. Stukken die 5jaar oud zijn en wat onderhoud kunnen gebruiken worden ook vergeten, wat maakt dat je terug in de cyclus komt die leidt tot slechte wegen en altijd maar de slechtste weg repareren.
Daarbovenop zijn er nieuwe stukken die echt ondermaats gelegd worden. De steenweg is daar het type voorbeeld van: vernieuwd, maar even hobbelig gebleven. Niet omdat er gaten zijn, maar omdat het in de huidige tijd heel moeilijk blijkt te zijn om een mooie, vlakke weg aan te leggen. Ook dat zal wel te maken hebben met goedkoop aanleggen in plaats van kwalitatief.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 11:06
door Klein_Verzet
Veiligheid van de renners zou wat mij betreft mogen betekenen dat een parcours een week voor een wedstrijd en zeker voor een WT-race geïnspecteerd dient te worden. Niet alleen straatmeubilair, maar dus ook gaten en scheuren in het wegdek moeten verwijderd (of afgezet) worden. Ik herinner mij het paaltje van Kruijswijk in de Vuelta. Ondertussen zijn we geen reet opgeschoten.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 13:22
door Lcsmet
Klein_Verzet schreef: 26 apr 2023 11:06 Veiligheid van de renners zou wat mij betreft mogen betekenen dat een parcours een week voor een wedstrijd en zeker voor een WT-race geïnspecteerd dient te worden. Niet alleen straatmeubilair, maar dus ook gaten en scheuren in het wegdek moeten verwijderd (of afgezet) worden. Ik herinner mij het paaltje van Kruijswijk in de Vuelta. Ondertussen zijn we geen reet opgeschoten.
Vraag is of de overheid dat allemaal "gratis" moet verhelpen.
Voor je het weet geven ze dan geen toelating meer voor de koers.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 13:26
door bartdr
En wat ga je dan doen? "Oplossen of geen koers"?
Sowieso zit je met dat hele spelletje rond wie die wegen dan gaat herstellen/onderhouden. De verantwoordelijke overheidsstructuur of de organisatie? Of elk een deel? Je voelt de politieke onderhandelingsspelletjes zo al hangen.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 13:34
door raven14
Ernie C. schreef: 26 apr 2023 09:54
Maar veiligheid is een terugkerend thema en blijkbaar mag het geen moeite en nauwelijks geld kosten om die te verbeteren. Dan weet je al dat we op dat gebied weinig kunnen verwachten.
Zelfs het stukje weg in de afdaling van Francorchamps naar de Rosier, waar Alaphilippe en het halve peloton vorig jaar op ten val kwam, is maar ten dele hersteld en is nog steeds 1 groot drama.

Re: Wielerseizoen 2023

Geplaatst: 26 apr 2023 13:47
door pino
Die spleten/grachten tussen de betonplaten zijn structureel en al > 50 jaar een gevaar.