Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 sep 2016 10:44

lijkt me dat de fietsenmaker er net als jij ook niet aan gaat zitten prutsen,
volgens mij heeft Garmin een eigen garantieservice dus ik zou even proberen contact mee op te nemen (met het risico dat je 'm even kwijt bent..)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 sep 2016 10:47

Stuur anders een mailtje naar NLsupport@garmin.com

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

AppieN
Forum-lid

AppieN 05 okt 2016 14:00

Heb Garminsupport een mail gestuurd. Nu even wachten op reactie...

Gaffelracer
Forum-lid

Gaffelracer 09 okt 2016 16:49

Net mijn Edge 810 ingewisseld voor een Garmin Edge 1000.

Na wat googlen krijg ik 1 ding nog niet beantwoord wat betreft het automatisch uploaden via wifi.
Hoe werkt dit nou ?
Heb het netwerk via Garmin connect (op de PC) ingesteld op de Edge.
Op mijn telefoon heb ik de Connect app en op de Edge is "automatisch uploaden" ingesteld.
Nu ga ik lekker rijden, neem de rit op. Na afloop van de rit sla ik deze op, zet wifi aan maar er wordt niets geupload naar de connect app op mijn telefoon.
Ook als ik vooraf wifi activeer (deze zet zich tijdens de rit automatisch uit en gaat pas weer aan nadat de rit is opgelagen) gebeurt er niet veel.
(mijn netwerk wachtwoord bevat tekens die niet op de Edge handmatig kan worden ingevoerd maar wel via Garmin Connect via de PC, dit lijkt mij geen probleem toch??). Via BT lukt het uploaden wel.

Wat doe ik/gaat er niet goed ?

Wat betreft de accuduur; eb op mijn edge wifi uit en BT uit. Schermverlichting op automatisch. Tijdens het rijden wel de kaart als hoofdscherm aan. Is het normaal dat de accu van 90% naar 60% gaat in een 2 uurs ritje ?
(is al veel over gezegd maar wil toch even zeker weten of dit onder normaal verbruik valt)

Laatste vraag:
Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn activiteitenschermen in de nachtstand (ivm accubesparing) te krijgen maar het kaartscherm normaal verlicht in de dagstand.....

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 okt 2016 17:00

over dat uploaden: heb je gecontroleerd of de 1000 bij thuiskomst wel zichtbaar wifi verbinding heeft? welke software versie heb je nu?
telefoon + bluetooth + connect app heb je niet nodig om automatisch up te loaden, 1000 load zelf direct via wifi up naar garmin connect (en als je garmin connect aan strava hebt gekoppeld gaat data ook automatisch naar strava)

Gaffelracer
Forum-lid

Gaffelracer 09 okt 2016 21:48

Gaffelracer schreef:Net mijn Edge 810 ingewisseld voor een Garmin Edge 1000.

Na wat googlen krijg ik 1 ding nog niet beantwoord wat betreft het automatisch uploaden via wifi.
Hoe werkt dit nou ?
Heb het netwerk via Garmin connect (op de PC) ingesteld op de Edge.
Op mijn telefoon heb ik de Connect app en op de Edge is "automatisch uploaden" ingesteld.
Nu ga ik lekker rijden, neem de rit op. Na afloop van de rit sla ik deze op, zet wifi aan maar er wordt niets geupload naar de connect app op mijn telefoon.
Ook als ik vooraf wifi activeer (deze zet zich tijdens de rit automatisch uit en gaat pas weer aan nadat de rit is opgelagen) gebeurt er niet veel.
(mijn netwerk wachtwoord bevat tekens die niet op de Edge handmatig kan worden ingevoerd maar wel via Garmin Connect via de PC, dit lijkt mij geen probleem toch??). Via BT lukt het uploaden wel.

Wat doe ik/gaat er niet goed ?

Wat betreft de accuduur; eb op mijn edge wifi uit en BT uit. Schermverlichting op automatisch. Tijdens het rijden wel de kaart als hoofdscherm aan. Is het normaal dat de accu van 90% naar 60% gaat in een 2 uurs ritje ?
(is al veel over gezegd maar wil toch even zeker weten of dit onder normaal verbruik valt)

Laatste vraag:
Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn activiteitenschermen in de nachtstand (ivm accubesparing) te krijgen maar het kaartscherm normaal verlicht in de dagstand.....

Heb de laatste versie van de software 9.2.

Moet ik wifi voor de rit al aktiveren of maakt dit niet uit.
Merk wel dat het wifi bereik op de Garmin niet top is in vergelijking met mijn andere wifi apparaten. Pikt het signaal slecht op en valt dan weer weg ook al sta ik dicht in de buurt van de modem.
Is dit normaail bij de Edge 1000 ?

i-mac

i-mac 09 okt 2016 22:01

Gaffelracer schreef: Heb de laatste versie van de software 9.2.

Moet ik wifi voor de rit al aktiveren of maakt dit niet uit.
Merk wel dat het wifi bereik op de Garmin niet top is in vergelijking met mijn andere wifi apparaten. Pikt het signaal slecht op en valt dan weer weg ook al sta ik dicht in de buurt van de modem.
Is dit normaail bij de Edge 1000 ?

Je moet dus wel degelijk het paswoord van je wifi op de Edge ingeven, anders zal het niet lukken.

Edit : dat kan dus wel.

http://support.garmin.com/support/searc ... ame=garmin

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 okt 2016 13:50

Mijn edge 1000 heeft al contact met mijn wifi zodra ik voor de deur van het appartement sta (ik woon op de 1e verdieping). Zeker 10 meter van de modem vandaan en dwars door meerdere muren. KPN glasvezel met hun standard modem in de meterkast).

Ook op terrasjes in Italie ritten kunnen uploaden (waar ik nauwelijks een whatsappje kon versturen). In mijn beleving is de wifi (ontvangst en upload) van de edge niet slecht.

Op het werk wil hij soms niet connecten, dan even wifi aan en uit (soms meerdere keren) maar mijn telefoon (sony z5compact) verbind ook niet altijd. In mijn ervaring is het eerder de modem/router dan de edge die het probleem is.
Afbeelding

Gaffelracer
Forum-lid

Gaffelracer 10 okt 2016 18:33

Bedankt voor de reakties.

Garmin maakt wel kontakt met het netwerk maar blijft maar 10 sec. max verbonden en gaat daarna weer zoeken naar het netwerk..
Met de modem is niets mis want alle aangesloten apparaten werken prima.

Iemand iets soortgelijks of een oplossing ?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 10 okt 2016 19:27

Waarschijnlijk ww fout van wifi netwerk
Marco :)

Gaffelracer
Forum-lid

Gaffelracer 10 okt 2016 21:04

Heeft waarempel zojuist een rit via wifi geupload. WW en instelling etc. klopt dus wel.
Voor de rest blijft dus verbinding echt belabberd. Steeds zoeken naar netwerk , soms een aantal seconden contact en daarna weer zoeken.

Misschien een hardwarefout. ? Reakties blijven welkom !
Gaffelracer schreef:

Laatste vraag:
Iemand hier nog ideeën over ?

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 10 okt 2016 21:39

Ik zou hem terugzetten in de fabrieksinstelling en dan alle updates binnenhalen en dan pas gebruiken
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie