Pagina 1108 van 1905

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 00:34
door brekson
Reden 1 lijkt me een goeie, de rest valt op te lossen.

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 00:48
door Wiliertoerist
ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
De fiets en rijder kwamen in aanraking met een ploegwagen van Cofidis, rijder werd gelanceerd en de fiets brak in 6 stukken. Niet zo vreemd, had met elk willekeurig andere fiets eenzelfde resultaat gehad.

http://cyclingtips.com/2016/08/my-bike- ... -team-car/

Afbeelding

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 09:07
door rob86
Jorisvc schreef: - kader lijkt me ook heel slap
Lijkt me toch straf... Canyon staat toch al jaar en dag bekend om zijn stijve frames. Waar voelt ie slap aan? BB, balhoofd?

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 09:26
door Jorisvc
*

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 11:07
door th0m
brekson schreef:Reden 1 lijkt me een goeie, de rest valt op te lossen.
Wat is de oplossing voor een slap kader dan? Toch in ieder geval ook retour, wat meneer gedaan heeft.

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 11:08
door Drkjv
wat ik me eigenlijk afvraag is of je met de goedkoopste aeroads van 3000-4000 euro een volledig zelfde frame krijgt als de pro's?

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 14:32
door brekson
th0m schreef:
brekson schreef:Reden 1 lijkt me een goeie, de rest valt op te lossen.
Wat is de oplossing voor een slap kader dan? Toch in ieder geval ook retour, wat meneer gedaan heeft.
Slap kader ? Is meer perceptie denk ik. bij mij voelt het kader ook soms slap aan als ik rechtstaand op de pedalen mijn stuur over en weer klapper, denk dat dit wat ligt aan het aantal spacers die er standaard tussen zitten
Stuur korter op het kader zal al wel een verschil maken
En mijn zipp achterwiel heeft ook een kleine speling, die zal ook niet bijdragen aan de stijfheid denk ik dan
Mijn mening maar hé

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 14:45
door daniel1975
Wiliertoerist schreef:
ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
De fiets en rijder kwamen in aanraking met een ploegwagen van Cofidis, rijder werd gelanceerd en de fiets brak in 6 stukken. Niet zo vreemd, had met elk willekeurig andere fiets eenzelfde resultaat gehad.

http://cyclingtips.com/2016/08/my-bike- ... -team-car/

Afbeelding
Oh, dacht dat dit het nieuwe bouwpakket van Canyon was om een compacter pakket te kunnne versturen ;-)

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 18:10
door jenssss
ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Fiets van Taarame in de Vuelta. Als ik het goed heb is dit niet de eerste getoonde zwaar gehavende katusha canyon dit jaar. Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
Een auto reed hem kapot, zou met ieder zijn fiets gebeuren..
Misschien dat Canyon wat opener is in communicatie daar rond?

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 18:59
door poulain
Dat dit met elke andere fiets zou gebeuren, is niet waar. Het geldt wel voor composiet frames. Een stalen of titanium kader zou, mits goed gelast, niet in stukken uiteen zijn gevallen. Hooguit zou de voorvork zijn gebroken (als die ook van carbon zou zijn). The American Bicycle Group (Merlin en Litespeed) heeft ooit een filmpje gemaakt waarin je kunt zien wat er met carbon, alu en ti frames gebeurt als je er met een auto overheen rijdt. Zeer leerzaam.

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 20:58
door xytras
Wat n drama voor n gesponsorde fiets...Had het nou nog eens de jouwe of de mijne geweest die zuur betaald werd!

Re: Canyon

Geplaatst: 27 aug 2016 21:05
door wasbeer2006
Nee en met je stalen fiets kan ne daarna doorrijden?
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.

Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.