Praatprogramma's rondom de Tour 2017
Klopt, VLV heeft een abonnement op saaie gasten. Erg jammer want het programma zit goed in elkaar.
Terwijl VlV en de AE juist snappen wat het doel van zo'n programma is. Het zijn programma's voor de zomeravond met een vakantie- en Frankrijkgevoel dat opgehangen is aan een sportevenement, de TdF. Tour du Jour is veel meer als een diehard wielerprogramma gemaakt en dan zie je dat alle niet keiharde wielervolgers afhaken en er een minimaal kijkerspubliek is. Wij zijn nou eenmaal niet de belangrijkste doelgroep, al denken we dat zelf van wel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Tour de jour is veel teveel VI vind ik.
VIV is echt dodelijk saai en zitten te vaak bekende mensen aan tafel zogenaamd met een passie voor de wielersport.
AE is overwegend leuk. Maar daar zitten ook gasten tussen die weinig met fietsen hebben. En Lubberding gisteren was echt een aanfluiting, ongemakkelijk gewoon.
VIV is echt dodelijk saai en zitten te vaak bekende mensen aan tafel zogenaamd met een passie voor de wielersport.
AE is overwegend leuk. Maar daar zitten ook gasten tussen die weinig met fietsen hebben. En Lubberding gisteren was echt een aanfluiting, ongemakkelijk gewoon.
Maak joe woar
-
Quarantanove
- Forum-lid
Henk Lubberding is vanavond weer de prima gast aan tafel in de Avondetappe 
Ik vind het vervelend om toe te geven maar Henkie had wel gelijk met z'n voorspelling dat Rook-lik de etappe zou winnen.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ik denk omdat het programma bedoeld is voor een breder publiek dan alleen de wielerliefhebbers.
Mijn mede gezinsleden kijken nooit naar de koers zelf omdat ze dat nauwelijks interesseert maar kijken wel eens mee naar de omlijstende avondprogramma's en dan vooral als er gasten aan tafel zitten die we persoonlijk kennen. Evenals Keezx al omschreef komt dat net als bij hem door mijn koers verleden. Daarom vinden wij het iets extra's hebben als bijvoorbeeld Henk Lubberding , Adrie van der Poel , Johan van der Velde , Sven Nys , Sven Vanthourenhout , Hennie Kuiper , Peter Winnen te gast zijn aan tafel. Met de huidige generatie en de nog kort geleden gestopte generatie (o.a. Boogerd) heb we dan weer niets.
Dat zijn geen nono's.
Ik doe op acteurs en schrijvers enzo. Die weten amper hoeveel versnellingen een fiets heeft, laat staan dat ze weten wie pak 'm beet Tom Leezer is.
Dione stelt dan vragen als: "wat vond je van de dag?"
nono: "nou ik vond 't fantastisch. Wat een evenement zeg!
etc...
Ik doe op acteurs en schrijvers enzo. Die weten amper hoeveel versnellingen een fiets heeft, laat staan dat ze weten wie pak 'm beet Tom Leezer is.
etc...
Laatst gewijzigd door havana op 19 jul 2017 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Daar doelde ik juist op met mijn opmerking; "Ik denk omdat het programma bedoeld is voor een breder publiek dan alleen de wielerliefhebbers." Dat bredere publiek kan je juist ook bereiken door het niet alleen maar over voor kenners te begrijpen dingen te hebben.havana schreef: ↑19 jul 2017 18:40 Ik doe op acteurs en schrijvers enzo. Die weten amper hoeveel versnellingen een fiets heeft, laat staan dat ze weten wie pak 'm beet Tom Leezer hebben.
etc...
Quarantanove schreef: ↑19 jul 2017 18:31 .....Ik denk omdat het programma bedoeld is voor een breder publiek dan alleen de wielerliefhebbers......
Precies dat dus.havana schreef: ↑19 jul 2017 18:40 Ik doel op acteurs en schrijvers enzo. Die weten amper hoeveel versnellingen een fiets heeft, laat staan dat ze weten wie pak 'm beet Tom Leezer hebben.
etc...
Mensen zijn geloof ik nogal gecharmeerd van Dionne, sorry maar ik vind haar gewoon een praatpop. Professioneel, dat dan weer wel maar ik geloof niet dat ze een sporthart heeft. Als je even googelt dan zijn er welgeteld nul foto's van Dionne op de fiets.
Dat kan ook bijna niet want zo is de hele studio sport stal doordat het ego van de Mart het niet toestond dat iemand hem naar de loef zou steken.
Goede presentatoren waren daarom volgens mij na een paar jaar of minder al weg.
De AE is mij allemaal net te glad, teveel geregisseerd en daardoor onnatuurlijk.
Omdat Dionne niet meer van fietsen lijkt te weten dan dat je er de boodschappen mee kunt doen kan het niet anders dan dat ze niet op haar gemak is en dus ook niet intuïtief het gesprek in kan gaan.
Juist omdat zij en veel tafelgasten niet zien wat mensen met een fietshart zien wordt het imho nogal zoutloos.
Mooi voorbeeld van gisteren, de 'discussie' over het grote blad. Er vielen wat getallen en meteen wordt dat als te technisch gezien (zucht).
Misschien moeten ze volgend jaar Herman op de plek van Dionne zetten en Dionne lekker de parkeerplaatsen af laten struinen. Herman doet het leuk, lekker spontaan (zo lijkt het) en daarom niet vermoeiend om naar te kijken,
TdJ, tja, het voelt voor mij aan als een VI versie in komkommertijd dus dan maar wielrennen. Ze blijven wat proberen maar volgens mij is het inmiddels over datum.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ik begrijp je "zucht" wel maar we moeten ons realiseren dat het programma niet alleen voor "kenners" wordt gemaakt. Relatief maar een handjevol kijkers weer iets van de technische kant en er zijn er nog minder die dat boeit.NicoNB schreef: ↑19 jul 2017 19:12Omdat Dionne niet meer van fietsen lijkt te weten dan dat je er de boodschappen mee kunt doen kan het niet anders dan dat ze niet op haar gemak is en dus ook niet intuïtief het gesprek in kan gaan.Quarantanove schreef: ↑19 jul 2017 18:31 .....Ik denk omdat het programma bedoeld is voor een breder publiek dan alleen de wielerliefhebbers......
Juist omdat zij en veel tafelgasten niet zien wat mensen met een fietshart zien wordt het imho nogal zoutloos.
Mooi voorbeeld van gisteren, de 'discussie' over het grote blad. Er vielen wat getallen en meteen wordt dat als te technisch gezien (zucht).
-
Quarantanove
- Forum-lid
En vanavond weerQuarantanove schreef: ↑19 jul 2017 17:42 Henk Lubberding is vanavond weer de prima gast aan tafel in de Avondetappe![]()
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Nou jongens, alle beginners op een bult zijn levens gevaarlijk bezig en vroeger hadden we zo'n verzet niet...
Maak joe woar