Pagina 12 van 34

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 19:39
door xlr8r
In het wielen gedeelte heb ik 2006 informatie over Zipp en flashpoint racing wielen gepost (nieuwe serie van Zipp)

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 19:40
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 07 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 September 2005

Denk je aan de aanschaf van zo'n AXM?  Of puur informatief?

Eigenlijk beide. Maar ik weet niet of de prijs garant staat voor evenveel kwaliteit? Maar het is wel een fiets met een hoog "wow" gehalte!! Prachtige vormgeving en afwerking en een kader met een normale geometrie! Alleen vind ik er nergens testgevens of andere info van. Toen ik mailde naar de Merckx fabriek werd mij verteld dat de leveringstermijn enkele maanden kon duren. Volgens hen ging de MXM uit het gamma verdwijnen en ze stelden me als alternatief de 3XM voor. Maar de 3XM kan me niet echt bekoren. Zodus voorlopig blijft het bij kijken en informeren, maar de goesting is er wel!!


Leuk! 't Is natuurlijk een koopje dat je niet van vandaag op morgen beslist. Puur prijs/kwaliteit zijn er waarschijnlijk een pak betere kaders op de markt, maar als je weg bent van deze fiets en je hebt er de investering voor over... why not!
Die 3XM vind ik overigens ook bijlange niet zo geslaagd.
 

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 22:10
door ridleyrijder
heeft al iemand de nieuwe kleuren van Ridley gezien? Ik zal namelijk een nieuw kader moeten kopen door mijn val (lees topic vaplartijen).

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 22:30
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 07 September 2005

heeft al iemand de nieuwe kleuren van Ridley gezien? Ik zal namelijk een nieuw kader moeten kopen door mijn val (lees topic vaplartijen).


En opnieuw een Ridley??!!
kHeb de foto's van Eurobike bekeken en niet echt nieuwe kleuren gezien. Opmerkelijkste is dit nieuwe carbonmodel, de Noah, met geïntegreerde zadelpen:

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 23:03
door sharkman
Smakekoos design (imho). Als je dan voor iets extreems gaat neem dan de nieuwe bmc, deze stond in Friedrichshafen in het zwart en in volgens mij het meest veelbelovende frame voor komend jaar (wel een beetje duur.....)
http://www.roadcycling.com/news/article1183.shtml 

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 23:05
door xlr8r
Of de nieuwe cervelo Bayonne 750 gram. Alleen UCI legal met Tiagra.
CSC gaat deze fiets gebruiken in paris roubaix om het extra gewicht van de componenten te compenseren.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 23:39
door sharkman
Ik wil wel een weddenschap over het heelblijven van de achtervork met je aangaan. het tekort aan gewicht hadden ze daar beter in kunnen stoppen (de vorscheden zijn echt dunnnnnnnnnnnnnnnn)

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 07 sep 2005 23:45
door amclassic-fan
kan me echt niet voorstellen dat ze met zo'n superlicht frame P-R rijden. Ik weet nog dat dit jaar de nieuwe 585's door Credit Agricole netjes in de opslag bleven staan en dat de oude, zwaardere frames mee gingen. Het gewicht van een fiets maakt voor P-R toch bijna niet uit dus waarom zulke grote risico's nemen dat je materiaal kapot gaat. (waarom denk je dat er bijna niemand met carbon velgen op kasseien rijdt)

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 08 sep 2005 00:05
door casran
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 September 2005
Ik wil wel een weddenschap over het heelblijven van de achtervork met je aangaan. het tekort aan gewicht hadden ze daar beter in kunnen stoppen (de vorscheden zijn echt dunnnnnnnnnnnnnnnn)





Zo dunne stengeltjes van een achtervork dat het estetisch niet meer mooi is ook! kWil het ook nog wel eens zien dat ze die over de kasseien van Noord-Frankrijk jagen...

Lotto-Davitamon reed met Compact en Pegasusframepjes door de hel van het noorden.

Wel opmerkelijk... Boonen beweerde dat z'n P-R-winnende fiets slechts zo'n 7,2kg woog.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 08 sep 2005 10:41
door sharkman
Even voor de duidelijkheid: Gewicht zegd helemaal niets over de sterkte van een frame en met een licht frame kun je meer materiaal in de rest van je onderdelen steken.
Jean delatour reed drie jaar terug al Parijs Roubaix op Scott C1 frames van ruim onder de 900 gram (zonder ook maar 1 gebroken frame) ze moesten zelfs de fietsen met lood verzwaren.......
De 7.2 van Boonen is waar maar alleen omdat Tima al relatief zware frames maakt en hij een langer maatwerkframe benutte (anders was 6.8 ook moeiteloos haalbaar geweest.)

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 08 sep 2005 19:29
door joensje
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 September 2005


kan me echt niet voorstellen dat ze met zo'n superlicht frame P-R rijden. Ik weet nog dat dit jaar de nieuwe 585's door Credit Agricole netjes in de opslag bleven staan en dat de oude, zwaardere frames mee gingen. Het gewicht van een fiets maakt voor P-R toch bijna niet uit dus waarom zulke grote risico's nemen dat je materiaal kapot gaat. (waarom denk je dat er bijna niemand met carbon velgen op kasseien rijdt)

Hoe weet je dat van die look 585, was van plan er mij een te bestellen.  Ik rijd vooral de nationale interclubs en de kermiskoersen is die look dan niet geschikt voor mij? (heb framemaat 57 nodig).

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 08 sep 2005 20:05
door sandman
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 September 2005
En als dit als kader op Eurobike staat, veronderstel ik dat deze tijdbom op de markt komt:[P


Zeg Casran, ben jij daar geweest?
ifso .. hoe zit dat met die stuurpen. De foto is net niet duidelijk genoeg om dat te bekijken
thnx