Pagina 12 van 494

Geplaatst: 13 nov 2007 20:34
door maus_1990
mao schreef:Het is niet anders ,Zero Gravity zijn voor mij te duur.
En alternatief zou die van campa. record zijn, wil ze namelijk wel in het zwart.
gewicht is van minder belang.
ps Totaal gewicht zou zo rond de 7,8 kg moeten zijn met alles er op en er aan.


Campagnolo Veloice heeft ook zwarte remhoeven ;) die heb ik ook op me bike zitten omdat ik die mooier vind dan de zilvere Centaur,,, maar dan zou ik ook idd nog ff wat meer geld neer leggen voor een set Record remhoeven.

@ TriesT die Mavic remmen net zo bagger als die Tektro Carbon, alleen zijn ze misschien wat lichter,,, maja ze hebben de voormalige Shimano Sora look,,, Afgrijselijk dus!

Geplaatst: 13 nov 2007 20:45
door w0uter
Sinds wanneer zijn die mavic remmen bagger? Er zijn legio testen waarin ze als zeer goed worden bestempelt. Vergelijkbaar met dura-ace en record. Aub eerst je bronnen checken voordat je zomaar iets gaat roepen. Ik weet dat dat het risico van een forum is, dus daarom ook deze 'correctie'. Meningen ok, als de feiten maar kloppen.

Geplaatst: 13 nov 2007 21:53
door mao
Iemand ervaring met de voorvork van pro type Ahead?
http://www.rueduvelo.com/boutique/image ... 1051_1.jpg
350 gram
advies prijs 219,-
Ik zoek wel een stijf voorvork , comfort moet uit het frame komen.:-)

Geplaatst: 14 nov 2007 21:40
door mao
Nu begin ik weer te twijfelen , en roep ik hierbij mezelf tot de grootste fiets aankoop twijfelaar van Nederland .
Ik kan namelijk een nieuw V8 frame met vork kopen. deze is iets goedkoper dan de chinook naar eigenlijk is dat een bijzaak.
Grote voordeel van de Gazelle is geen stikkers , nadeel misschien iets zwaarder en een mindere vork ? en een geïntegreerde balhoofd, of is dit geen nadeel?
Iemand suggestie ?
Iemand toevallig een stijfheid test van de V8
Thanks voor de input

Geplaatst: 14 nov 2007 22:04
door maruc

Geplaatst: 14 nov 2007 22:26
door mao
Thanks Marus
welke gegevens zijn belangrijk?

Geplaatst: 16 nov 2007 17:28
door mao
De geïntegreerde balhoofd van Gazelle schijnt niet zo,n slecht idee te zijn , Trek heeft met zijn nieuwe modellen 2008 er ook voor gekozen.
Voordelen minder gewicht en en kleiner kans op vuil er tussen, is mij verteld.

Geplaatst: 16 nov 2007 23:21
door amclassic-fan
Het is algemeen aanvaard dat een volledig geintegreerd balhoofd een stuk minder is dan een semi-geintegreerd balhoofd. Grotere kans dat je het frame weg kan gooien bij een val, je kan geen Chris King monteren enz.

Geplaatst: 16 nov 2007 23:28
door maurice
Eens! Het kan mooier zijn maar niet altijd beter.

Geplaatst: 19 nov 2007 23:43
door mountainsurf
hallo
rij al 12 jaar met de mtbike
(ongeveer 3 maal per week )

zou mij nu graag een van nicholas roadbike aanschaffen
twijfel echter tussen de chinook en de euros

fiets dient niet om te racen
maar om lange tochten te doen en om los te rijden

zou dan 2 maal per week met de racebike rijden
en 1maal een mtbike tocht doen per week

ben wel 1.96 groot en weeg 90kg
ziijn deze fietsen stabiel bij de grotere maten (denk maat 60)

anders zal het een scott cr1 worden
deze vandaag gezien op de expo in brussel

merlin works was daar de mooiste
gevolgd door de litespeed
en de seven op de stand van filip

daarna de scott en merida (wel geen tit maar carbon )

Geplaatst: 20 nov 2007 08:48
door litespeed
Ik heb een jaar geleden ook getwijfeld tussen de Chinook en Euros. Laswerk (bij achterpatten) en geometrie (minder sloping) van Chinook vind ik mooier. Uiteindelijk ben ik echter tegen een Litespeed Teramo aangelopen.

Und jetzt kommen die grosse Kanonen

Geplaatst: 09 dec 2007 20:26
door pipootje
In het december nummer van het Duitse blad TOUR nu eens geen doping maar titanium:

TITAN-SPEZIAL
• Produktion Die American Bicycle Group fertigt Titanrahmen für der Marken Litespeed und Merlin. Ein Werksbesuch...
• Titanrad-Test Traumhaftes Wert- oder überteuertes Kultobjekt? Acht Titanrenner von 3.000 bis 10.300 Euro im TOUR-Test
• Produkte Auch bei Komponenten wird Titan ein - gesetzt – mehr oder weniger sinnvoll