Pagina 12 van 14
Geplaatst: 11 okt 2010 20:49
door jaapieo
De topictitel houd niet in dat er enkel negatieve reacties gewenst zijn!
Kom op zeg!
Geplaatst: 11 okt 2010 21:01
door eelcoz
Ik mis iets, volgens mij. SanRob geeft toch gewoon aan dat hij slechte ervaringen met deze bandjes heeft. Niets meer en niets minder.
Geplaatst: 11 okt 2010 21:02
door sanrob
jaapieo schreef:De topictitel houd niet in dat er enkel negatieve reacties gewenst zijn!
Kom op zeg!
Ik heb een slechte ervaring. Ik reageer op een topic met die vraag. Dit is mijn mening. Dat ik reageer met een slechte ervaring vind ik overigens logischer dan reageren met een positieve reactie. Maar los van de ervaringen positief dan wel negatief gaat het mij er voornamelijk om dat ik niet door modje veroordeeld wens te worden op het geven van een mening.
Geplaatst: 11 okt 2010 21:05
door amclassic-fan
Daar gaat 't al mis, hoe kan je nu 2 lekke banden een slechte ervaring noemen? Dat kan gewoon gebeuren, als je dat wilt voorkomen kun je beter op de Tacx gaan rijden.
En waarom ik reageer op deze 'slechte ervaring'? Punt is dat als iedereen dit soort wetenschap erop na gaat houden dit soort topic helemaal doelloos worden.
Geplaatst: 11 okt 2010 21:16
door mortirolo
Gezien de ervaring van Sanrob is het tegendeel in deze bewezen. Dus het is waar! (;-) )
Rijd sinds kort op de 4000S, hoop wel dat het goed gaat.... Zal deze topic volgen om zowel positieve als (hopelijk geen) negatieve ervaring(en) melden.
Verder een vriendelijke oprechte discussie gewenst.
Geplaatst: 11 okt 2010 21:20
door sanrob
Amclassic-fan schreef:Daar gaat 't al mis, hoe kan je nu 2 lekke banden een slechte ervaring noemen? Dat kan gewoon gebeuren, als je dat wilt voorkomen kun je beter op de Tacx gaan rijden.
En waarom ik reageer op deze 'slechte ervaring'? Punt is dat als iedereen dit soort wetenschap erop na gaat houden dit soort topic helemaal doelloos worden.
2 Lekke banden binnen 50 km en een bandje naar vaantjes vind ik geen positieve ervaring maar kennelijk mag je hier alleen je mening ventileren als het modje het met je eens is.
Maar ik zal maar op jou stoel gaan zitten en een eind aan de discussie maken. Kennelijk worden wij het niet eens.
Geplaatst: 11 okt 2010 21:40
door ponsteen
0 keer lek in 1500 km. Gaat goed tot zover. En qua slijtage misschien op de helft... Een ander paar zit nu op zo'n 2500 a 3000 km met 1 keer lek (en bijna op).
Enige slechte ervaring is eigenlijk dat ik bij een drukke toertocht bij de start eens om me heen keek en deze bandjes op serieus meer dan de helft van de fietsen zag. Daarom, en voor het comfort, gaat het volgende setje een Michelin Pro Optimum worden. Eens wat anders...
Geplaatst: 11 okt 2010 23:56
door niklas2
SanRob schreef:Amclassic-fan schreef:Daar gaat 't al mis, hoe kan je nu 2 lekke banden een slechte ervaring noemen? Dat kan gewoon gebeuren, als je dat wilt voorkomen kun je beter op de Tacx gaan rijden.
En waarom ik reageer op deze 'slechte ervaring'? Punt is dat als iedereen dit soort wetenschap erop na gaat houden dit soort topic helemaal doelloos worden.
2 Lekke banden binnen 50 km en een bandje naar vaantjes vind ik geen positieve ervaring maar kennelijk mag je hier alleen je mening ventileren als het modje het met je eens is.
Maar ik zal maar op jou stoel gaan zitten en een eind aan de discussie maken. Kennelijk worden wij het niet eens.
Ik vind 2 lekke banden binnen 50 km geen gewoon slechte ervaring, maar een zeer slechte ervaring. Ikzelf ben wel een voorstander van deze bandjes (meer dan 10.000km, nul keer lek), maar als iemand andere ervaringen daar mee heeft hoor ik deze graag via dit topic. Ik snap (en met mij al meerdere mensen) echt niet waarom iemand dat dan niet zou mogen schrijven. Sterker nog, de start van dit topic is een bericht met een slechte ervaring......
Geplaatst: 12 okt 2010 00:58
door amclassic-fan
De wang van een GP4000S rij je niet kapot als je een takje raakt, daarvoor zal je op z'n minst een steen(tje) geraakt moeten hebben. Een Michelin Pro Race of bijv een Ultremo was ook gewoon kapot gegaan. Maar omdat SanRob toevallig de GP4000S erop had liggen is dit een slechte band die meteen ingeruild moet worden voor een ander model?
Lek rijden kan gewoon gebeuren. Het slaat nergens op om een band, die bekend staat als zeer lekbestendig, af te schrijven, omdat je toevallig 2 keer achter elkaar lek reed.
Geplaatst: 12 okt 2010 01:10
door stokie
Of het toeval is of niet, 2x lekrijden binnen 50 km is wel veel en levert dus een slechte ervaring op. Om nou direct het hele merk en type band de schuld te geven, vind ik iets te veel van het goede. Ik zou een nieuw bandje gaan halen en kijken of het me dan nog eens gebeurt...
Ik rijd 15000 km en heb 1 lekke band gehad met mijn GP4000s'. Het was een behoorlijke steen die direct een scheur erin heeft gemaakt. Dat kan dus gebeuren als je zoveel kilometers maakt. Dit soort kosten calculeer je in als je een seizoen gaat fietsen.
Geplaatst: 12 okt 2010 01:10
door tomkolkman
Inderdaad, je hebt gewoon pech gehad dat je 2 keer achter elkaar lek hebt gereden. Ik heb zelf alleen nog maar goede ervaringen met deze banden, nog geen 1 keer lek. Misschien dat lek rijden ook met je rijstijl en omgeving (ondergrond) te maken heeft want ik rijd zelden lek. Laatst nog met een ultremo dd die 2/3 als voorband en 1/3 als achterband heeft gediend 1 keer lek mee gereden en de band is 9500 km meegegaan.
Tot nu toe niets dan positief over de conti. Iedereen mag natuurlijk zijn mening geven en dat dient gerespecteerd te worden. Het is alleen jammer dat de eerste indruk van de band voor sanrob geen gelukkige was.
Geplaatst: 12 okt 2010 09:44
door pipootje
Amclassic-fan schreef:Daar gaat 't al mis, hoe kan je nu 2 lekke banden een slechte ervaring noemen? Dat kan gewoon gebeuren, als je dat wilt voorkomen kun je beter op de Tacx gaan rijden.
En waarom ik reageer op deze 'slechte ervaring'? Punt is dat als iedereen dit soort wetenschap erop na gaat houden dit soort topic helemaal doelloos worden.
Twee keer lek rijden achter elkaar is meestal het gevolg van onvoldoende controleren of er niet nog een pietepeuterig klein onzichtbaar scherfje of doorntje in de buitenkant of aan de binnenkant van de buitenband is achtergebleven.