Gevallen in 2025
-
Patrick VB
- Forum-lid
Op volle snelheid zou ik daar minimaal wekelijks op mijn smikkel liggen.
Nee, de vaste routine is op het fietspad de fietscomputer stopzetten, en dan voorzichtig de U bocht nemen. Snelheid is dan minimaal.
De schade aan het eigen lijf blijkt mee te vallen. Heup is pijnlijk, dat gaat een kleurschakering worden.
Pols vandaag al veel beter.
Morgen zetten we de tweewieler weer aan 't werk.
Bedankt voor alle beterschap-wensen.
Snelheid is dan minimaal, misschien is dat het probleem wel... Er mist bij lage snelheid toch een natuurlijke balans.Patrick VB schreef: ↑29 aug 2025 20:05Op volle snelheid zou ik daar minimaal wekelijks op mijn smikkel liggen.
Nee, de vaste routine is op het fietspad de fietscomputer stopzetten, en dan voorzichtig de U bocht nemen. Snelheid is dan minimaal.
De schade aan het eigen lijf blijkt mee te vallen. Heup is pijnlijk, dat gaat een kleurschakering worden.
Pols vandaag al veel beter.
Morgen zetten we de tweewieler weer aan 't werk.
Bedankt voor alle beterschap-wensen.![]()
De vier keer dat ik in mijn racefiets carrière onderuit ben gegaan, was de snelheid <15km/u. Misschien maar goed ook, maar toch "voel" ik een verbinding.
Eindelijk, na 35000 km, m'n eerste echte schuiver. Ik tel de klikpedaalongelukjes in de beginjaren niet mee..
Gisteravond, direct na over een flinke kei gereden te zijn kwam een bocht naar links. Direct bij het insturen merkte ik dat de fiets niet ging doen wat ik wilde. Er was geen houden aan en ik maakte een schuiver over de linkerflank. Achteraf bleek m'n voorband lekgestoten te zijn op de kei.
Het resultaat valt gelukkig mee.
Lichte schade aan stuurlint, pedaal en de handel van de achterste steekas.
Verder m'n nieuwe clubbroek, armstuk en handschoen kapot.
Helaas ook m'n Polar sportwatch helemaal aan gruzelementen.
M'n rechterbil heeft een fraaie schaafwond, die nu onder een zalfkompres zit.
Vanmorgen de schade opgenomen en gelijk een schadeclaim ingediend bij de NTFU. Na twee uur al reactie van de verzekeraar dat na aftrek van de eigen risico een bedrag wordt overgemaakt waar ik in iedergeval een nieuwe broek van kan kopen. Snelle afhandeling!
Gisteravond, direct na over een flinke kei gereden te zijn kwam een bocht naar links. Direct bij het insturen merkte ik dat de fiets niet ging doen wat ik wilde. Er was geen houden aan en ik maakte een schuiver over de linkerflank. Achteraf bleek m'n voorband lekgestoten te zijn op de kei.
Het resultaat valt gelukkig mee.
Lichte schade aan stuurlint, pedaal en de handel van de achterste steekas.
Verder m'n nieuwe clubbroek, armstuk en handschoen kapot.
Helaas ook m'n Polar sportwatch helemaal aan gruzelementen.
M'n rechterbil heeft een fraaie schaafwond, die nu onder een zalfkompres zit.
Vanmorgen de schade opgenomen en gelijk een schadeclaim ingediend bij de NTFU. Na twee uur al reactie van de verzekeraar dat na aftrek van de eigen risico een bedrag wordt overgemaakt waar ik in iedergeval een nieuwe broek van kan kopen. Snelle afhandeling!
Laatst gewijzigd door misterx op 01 okt 2025 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Vandaag gelukkig niet zelf gevallen, maar wel een andere deelnemer aan de fietsvakantie.
In de afdaling naar Sa Calobra Mallorca was het enorm druk: bussen die sommige bochten niet in één keer kunnen nemen, auto's, fietsers, ...
Eentje van ons dacht het wat sneller te moeten doen dan kon.
Resultaat: in een binnenbocht gesandwiched tussen autobus en het onverharde, een schuiver.
Shifter kapot, schouder geraakt, schaafwonden.
Dit had veel erger kunnen zijn.
In de afdaling naar Sa Calobra Mallorca was het enorm druk: bussen die sommige bochten niet in één keer kunnen nemen, auto's, fietsers, ...
Eentje van ons dacht het wat sneller te moeten doen dan kon.
Resultaat: in een binnenbocht gesandwiched tussen autobus en het onverharde, een schuiver.
Shifter kapot, schouder geraakt, schaafwonden.
Dit had veel erger kunnen zijn.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Geblutst.
Vandaag niet gefietst, morgen idem.
Vandaag niet gefietst, morgen idem.
Paar weken terug vlot de bocht in gegaan en niet gezien dat ze vol lag met steentjes, ik ging in de remmen maar mijn achterwiel begon te slippen. Dan gestopt met remmen en beslist om het veld in te mikken. Maar dan ondervonden dat een wegfiets geen gravelbike is. Voorwiel blokkeerde en overkop de modder in. Nergens schade, enkel een stramme schouder voor enkele dagen.
Hoeft niet als je bereidt bent er een cortisone injectie er in te laten spuiten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless