Re: Carbon wielen en wind/gebergte
Geplaatst: 02 jan 2017 19:29
8 min winst met andere wielen, sorry maar dat geloof ik nooit!
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Als jij niet openstaat voor feiten en jouw mening als feit zien dan valt er vrij weinig te discussieren.jakkel schreef:Flauw, heel flauw. Maar, ik begrijp wel waarom je zo reageert hoor.vitamineb schreef:
Ok, ik val door de mand, je hebt gelijk. Jouw 7 jaar oude FR Zero wielen zijn de beste klimwielen die er zijn.![]()
Ik zou zeggen, neem nog een pilletje vitamine B.
Over een hele lange afstand met hoge snelheden afgezet tegen de meest antieke lompe rommel is zoiets in theorie mogelijk.djatwork69 schreef:8 min winst met andere wielen, sorry maar dat geloof ik nooit!
Ik verwacht gefundeerde tegenargumenten. Het enige wat ik van u lees is een flauw antwoord en je somt wat dingen op die kant noch wal raken. Je post eigenlijk vanalles, behalve feiten.vitamineb schreef:Als jij niet openstaat voor feiten en jouw mening als feit zien dan valt er vrij weinig te discussieren.jakkel schreef:Flauw, heel flauw. Maar, ik begrijp wel waarom je zo reageert hoor.vitamineb schreef:
Ok, ik val door de mand, je hebt gelijk. Jouw 7 jaar oude FR Zero wielen zijn de beste klimwielen die er zijn.![]()
Ik zou zeggen, neem nog een pilletje vitamine B.
En... we hadden het over de steile beklimmingen. De initiële discussie was ook dat er beweerd werd dat aero wielen, ook al zijn ze zelfs zwaarder, altijd een snelheidsvoordeel bieden bij de steilere klims.Fietsen?altijd schreef:
Aero is overall gezien beter dan gewicht behalve als het ontzettend stijl is maar je wil één setje wielen dan is een 5 cm beter aangezien men hier in NL toch meer vlak rijd. Kun je ook nog mee naar de bergen en lol hebben. (wind daar buiten gelaten).
Hier wordt gezegd (en gestaafd met 'blogs') dat het best wel wat uitmaakt zo'n hoge wielen bij het klimmen. Froome kan nog altijd een half hoog wiel achteraan steken tijdens de klimetappes. Hij rijdt trouwens met hoge wielen tijdens de 'gewone ritten'. Dus hij is best wel gewoon om met zulke wielen te rijden. Froome is trouwens niet de enige die kiest voor lage wielen in de bergen.havana schreef:Dat is op zich best interessant, aan de andere kant.... Als hij zich er niet prettig bij voelt in de afdaling dan kan het best zijn dat dit hem een paar watt waard is bergop.
Ik ben geen natuurkundige, maar ik geloof nooit dat het verschil tussen een laag Dura Ace wiel en een hoog Dura Ace wiel op het niveau van Froome >10 watt is. Intuïtief zou ik zeggen misschien een paar watt, meer niet. Ik zeg er meteen bij dat ik dit niet kan staven met wat voor feiten dan ook...
Waarom moet ik met wetenschappelijk bewijs komen dat het wat uitmaakt? Mijn stelling is dat die hoge wielen geen bal uitmaken bij het klimmen, zeker niet als ze zwaarder zijn.Fietsen?altijd schreef:Kom dan eens met wetenschappelijk onderbouwd bewijs inplaats van keuzes van renners want die zijn persoonsgebonden.
Het verschil tussen een goed laag wiel en en goed hoog wiel (beiden modern ontwerp) kan tegen de 10 Watt zijn, maar dat is alleen bij hoge snelheden, bij klimsnelheden is het veel minder.havana schreef: Ik ben geen natuurkundige, maar ik geloof nooit dat het verschil tussen een laag Dura Ace wiel en een hoog Dura Ace wiel op het niveau van Froome >10 watt is. Intuïtief zou ik zeggen misschien een paar watt, meer niet. Ik zeg er meteen bij dat ik dit niet kan staven met wat voor feiten dan ook...