Pagina 11 van 258
Geplaatst: 07 nov 2007 21:55
door ultra_ivo
maurice schreef:Met alle respect, Reynolds maakt goede buizen maar zijn qua gewicht en diameter echt niet te vergelijken met lichtgewicht oversized (en sterke) Deda buizen.
Deze buizen zijn in aanschaf duurder en dan is het ook logisch dat zo'n frame duurder is.
Wat niet wil zeggen dat het beter is.
De vraag is of je zulke lichtgewicht oversized buizen nodig hebt. Vooral als je voor het comfortabele staalgevoel gaat. Ik heb bewust gekozen voor licht oversized buizen. Mijn oude randonneursframe (Fahrradmanufaktur) had overisized superstijve stalen buizen. Dat leverde mij een oncomfortabel frame op. Daar wilde ik vanaf. De Britten bouwen trouwens op verzoek ook met van die supersonische buizen.
Een aantal voorbeelden met prijs (in ponden)

Audax Club frame (niet op maat), 325 pond

Custom race (maatbouw), 400 pond

Custom audax (maatbouw), 405 pond

Custom super tourist (maatbouw), 425 pond, de fiets die ik bestelde
En 2 speciale frames:

Custom Legend (maatbouw), 595 pond

Custom Muscle Nemo (Columbus muscle buizen, carbon voor & achtervork, maatbouw), 930 pond.
Mercian zit qua prijs iets boven de prijs van Bob Jackson. Dave Yates bout raceframes van Reynolds tussen 500 en 740 pond (de laatste van Reynolds 853).
Geplaatst: 07 nov 2007 23:00
door lazyturbo
Geef mij maar een DUELL. Ik geef Maurice gelijk, die Deda buizen zijn lichter en ogen mooier dan die van Reynolds. En het lakwerk van broer Brady is ook echt vakmanschap. Mijn DUELL PASSION weegt in maat 60 inclusief drinkbushouders, pedalen en computertje 8,3 kg.
Geplaatst: 07 nov 2007 23:03
door campasuper
Jammer dat niet alle foto's de goede resolutie hebben. Ik had ze graag nog een keer goed bekeken.
Geplaatst: 07 nov 2007 23:10
door lazyturbo
Geef mij maar een DUELL. Ik geef Maurice gelijk de buizen van Deda zijn lichter en ogen mooier dan die van Reynolds. En het lakwerk van broer Brady is echt vakmanschap. Mijn DUELL PASSION weegt in maat 60 inclusief pedalen, drinkbushouders en computertje 8,3 kg.
Geplaatst: 07 nov 2007 23:31
door ultra_ivo
campa=super schreef:Jammer dat niet alle foto's de goede resolutie hebben. Ik had ze graag nog een keer goed bekeken.
Ik heb zelf alleen foto's met goede resolutie van m'n eigen Bob Jackson. Dat is een randonneurframe, dus wat steviger dan de voorkeur van de meesten hier.
in 1e afmontage (daarna nog wat veranderd):

Geplaatst: 07 nov 2007 23:35
door maurice
De vraag is of je zulke lichtgewicht oversized buizen nodig hebt. Vooral als je voor het comfortabele staalgevoel gaat. Ik heb bewust gekozen voor licht oversized buizen. Mijn oude randonneursframe (Fahrradmanufaktur) had overisized superstijve stalen buizen. Dat leverde mij een oncomfortabel frame op. Daar wilde ik vanaf. De Britten bouwen trouwens op verzoek ook met van die supersonische buizen.
Nogmaals, ik heb gezegd dat dit niet altijd nodig is. Ik heb alleen willen verklaren waarom deze Reynolds frames goedkoper zijn
Geplaatst: 10 nov 2007 12:25
door campasuper
GastheerG schreef:Is toch een erg leuk artikel geworden. Net zitten lezen en natuurlijk waarom nog niet dit of nog niet dat. Wie DIT topic heeft gevolgd weet dat we wel 3 volledige nummers met staal kunnen vullen en dat lijkt me ondanks m´n zwak voor staal ook wat overdreven.
Ik zou niet inzien waarom dit niet zou kunnen. En met mij waarschijnlijk nog wel meer.
Geplaatst: 10 nov 2007 12:41
door maurice
De beste stuurlui staan aan wal.....
Geplaatst: 10 nov 2007 13:11
door campasuper
Hoezo? Ervaring?
Geplaatst: 10 nov 2007 18:51
door vivo
Wat niet had misstaan, aangezien het magazine ook over MTB schrijft, was informatie over stalen MTB's.
Is het 'levendig aanvoelende' staal onzin bij MTB's met vering? Kan me vaag herinneren dat een tijdje terug in Fiets geschreven werd over MTB's helemaal zonder vering. Dan lijkt me een meegevend stalen frame toch wel zo prettig.
Geplaatst: 10 nov 2007 19:00
door sharkman113
Geen enkel ruitframe geeft mee (dus staal ook niet). Demping ziet vooral in stuur/wielen (en een beetje in de vork).
Dus daar moet je het niet voor nemen (ps. staal zou voor een mtb nooit mijn keuze zijn. daar speelt gewicht en stijfheid gewoon een veel te belanrijke rol.