Pagina 11 van 18

Geplaatst: 03 feb 2010 12:04
door baron062
Die 34% prijsverschil is natuurlijk logisch, men wil natuurlijk ook fietsen verkopen in landen met een minder hoge levensstandaard! Wij compenseren de mindere winst op een frame van dat persoon in Albanie.

Geplaatst: 03 feb 2010 12:12
door rbr
Drog reden. Men kijkt wat de consument ervoor wil betalen. Levensstandaard in Italie is niet lager dan bij ons. Als wij van vandaag op morgen geen Pina's meer zouden kopen, is er paniek en daalt de prijs.

Geplaatst: 03 feb 2010 12:40
door baron062
rbr schreef:Drog reden. Men kijkt wat de consument ervoor wil betalen. Kostprijs staat compleet los van verkoopprijs bij dit soort fietsen.

Tuurlijk, en zo wil iemand met een lage levenstandaard minder betalen als iemand met een hoge levenstandaard.

Daar past een fabrikant zijn winst op aan. Neemt niet weg dat het jammer is dat Pinarello ook aan niet-dealers wil leveren

Geplaatst: 03 feb 2010 12:53
door rbr
baron062 schreef:
rbr schreef:Tuurlijk, en zo wil iemand met een lage levenstandaard minder betalen als iemand met een hoge levenstandaard.


Sorry, niet mee eens. Hoeveel iemand ervoor wil betalen hangt niet af van inkomen of levensstandaard. Ik ken genoeg mensen die een Pina hebben maar geen (in mijn ogen) hoge levensstandaard.

Prijs is een onderscheidend item. Het maakt een product exclusief. Naarmate dat de prijs stijgt, daalt het aantal mensen wat een product bereidt is te kopen. Het zijn weliswaar dure fietsen maar het valt niet in de categorie Rolex of Bugatti.

Geplaatst: 03 feb 2010 14:10
door amclassic-fan
baron062 schreef:
rbr schreef:Drog reden. Men kijkt wat de consument ervoor wil betalen. Kostprijs staat compleet los van verkoopprijs bij dit soort fietsen.

Tuurlijk, en zo wil iemand met een lage levenstandaard minder betalen als iemand met een hoge levenstandaard.

Daar past een fabrikant zijn winst op aan. Neemt niet weg dat het jammer is dat Pinarello ook aan niet-dealers wil leveren


Nee hoor dat is de oorzaak helemaal niet. Punt is dat Pinarello in Italiƫ de frames zelf verdeeld en ze vragen Italiaanse FM's dezelfde prijs als buitenlandse importeurs, daardoor ontstaat dat enorme prijsverschil

Geplaatst: 03 feb 2010 14:24
door tirex
ik ben het toch eens met baron062..

de Lonen in Nederland zijn ook veel hoger dan in Belgie.
de auto's zijn toch in Nederland veel duurder dan in Belgie.

de landen waar het inkomen lager is, zullen de producten ook lager geprijst staan.

Gr..

Geplaatst: 03 feb 2010 14:46
door rbr
- Auto's in NL zijn goedkoper dan in Belgie, ze worden duur gemaakt met de belasting.
- Electronica is al jaren goedkoper in Nederland dan Belgie
- Bier is in Belgie goedkoper
- Loonkosten in Belgie schijnen hoger te zijn dan in NL, zelfs bij de hoogste in Europa naar het schijnt......
- Omnium (all risk) verzekeringen voor de auto zijn in NL goedkoper
- Belasting op kapitaal is in Belgie veel lager
- Huizen in NL zijn veel duurder
- Rentevergoeding bij de banken lag tot halverwege vorig jaar in Belgie hoger, nu in NL

Verschil tussen Nederland en Belgie is dusdanig klein dat dit argument niet op gaat.

Geplaatst: 04 feb 2010 14:47
door tirex
rbr schreef:- Auto's in NL zijn goedkoper dan in Belgie, ze worden duur gemaakt met de belasting.
- Electronica is al jaren goedkoper in Nederland dan Belgie
- Bier is in Belgie goedkoper
- Loonkosten in Belgie schijnen hoger te zijn dan in NL, zelfs bij de hoogste in Europa naar het schijnt......
- Omnium (all risk) verzekeringen voor de auto zijn in NL goedkoper
- Belasting op kapitaal is in Belgie veel lager
- Huizen in NL zijn veel duurder
- Rentevergoeding bij de banken lag tot halverwege vorig jaar in Belgie hoger, nu in NL

Verschil tussen Nederland en Belgie is dusdanig klein dat dit argument niet op gaat.



jij bent precies van alles op de hoogte.. :)

Geplaatst: 04 feb 2010 15:12
door rbr
Grensbewoner in dienst bij een nederlands bedrijf met belgische aandeelhouders en zusterorganisatie.........

Geplaatst: 14 feb 2010 10:07
door _pino_
Vraagje aan de Dogma bezitters, wat weegt die van jullie, wanneer ik alle waarden van mijn onderdelen optel kom ik op :

Frame 1848
Talon 425
Stuurlint 70
crankstel 650
cups 49
remmen 248
Cable guide 5
ketting 229
cassette 201
ergo 338
V-derry 75
A-Derry 179
kabels 248
zadel 135
wielen 1611
banden 540
zadelpen 229
Keo's 191 +
-------------------------
7271 gram

Dit is excl. vet en evt. vergeten onderdelen, roept u maar, en in mijn ogen een prima waarde. Komt dan nog 100 gram voor fiets computer en bidonhouder bij. Kan op de wielen nog zo'n 250 gram (van Eurus naar Bora 1) besparen en qua zou er ook nog wel 100 gram (tigerlite in combi. met LionAir) vanaf kunnen maar ik vind de Talon gewoon thuishoren op dit frame.

Geplaatst: 14 feb 2010 11:29
door amclassic-fan
Gelukkig ben jij er blij mee, als ik dit geld aan een fiets had uitgegeven had ik op een fiets van 6 kg rond gereden. Punt is dat frame, voorvork (en eigenlijk ook de zadelpen) gewoon echt zwaar zijn.