Pagina 2 van 3

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 22 mar 2022 16:32
door Swoosj
thebase schreef: 22 mar 2022 13:53
derxx schreef: 21 mar 2022 20:17 Als je SPD ipv SPD-SL hebt kun je ook de Favero Duo met eigen SPD "ombouw" doen: https://gplama.com/2019/12/11/favero-as ... vel-power/
kan ook met spd-sl: https://www.mantel.com/favero-assioma-duo-shi alleen de q factor wordt iets hoger.

Ik gebruik zelf de "originele" met look plaatjes en die bevallen mij prima.
Eens bekijken, mijn XT pedalen staan alvast niet op de compatibele lijst...

Thanks!

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 22 mar 2022 16:33
door Swoosj
derxx schreef: 21 mar 2022 20:17 Als je SPD ipv SPD-SL hebt kun je ook de Favero Duo met eigen SPD "ombouw" doen: https://gplama.com/2019/12/11/favero-as ... vel-power/
Eens GPLama nalezen dan!

Edit: zie net dat hij een stuk van zijn zool wegvijld :shock:

Is dus geen optie :lol:


Thanks!

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 22 mar 2022 22:21
door TKMP
Swoosj schreef: 22 mar 2022 06:36 Die Rotor Inspider en de P2M NGECO G-X bevinden zich in mijn budget. Iemand verdere ervaring me?
Het apparaat (ng eco op een sram force crank)is bij mij foutloos en de support super snel duidelijk. De batterij is iets exotischer, toch goed beschikbaar en blijft lange tijd goed.
Ik zou m zonder twijfel opnieuw aanschaffen, ik zou bijna geen andere overwegen. Ik heb zelf wel een extra batterij dekseltje gekocht, mocht de eens los komen. In 3jaar nooit gebeurd en sluit voed af.

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 23 mar 2022 07:10
door TL@
Ik heb de NGECO ook (op een Rotor ALDHU trapstel) en hier ook helemaal probleemloos.
De batterij gaat ruim een jaar mee (meer dan 10.000km)

Ik had een extra batterij dekseltje bij gekocht omdat ik gelezen had dat die niet erg vast zou zitten. Absoluut geen problemen mee echter. Gewoon zorgen dat hij goed gemonteerd zit (ik heb de P2M nu 2.5 jaar en 25.000km)

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 23 mar 2022 07:30
door thestudent
Ik heb ook een power2max op een Aldhu crank. Is altijd probleemloos.

Fiets pakken en fietsen en eigenlijk hoef je er nooit naar om te kijken tot de batterij leeg is.

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 23 mar 2022 13:48
door Swoosj
Paar keer over en weer gemaild met Power2Max maar ze stellen steeds een andere voor...

Eerst stellen ze 1 voor voor 2x..., dan een volledige crankset...

Iemand die me kan helpen welk type ik net nodig heb aub?

Of zou een Quarq DZero DUB ook kunnen werken?

Is Quarq beter dan P2M?


Thanks!

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 23 mar 2022 21:48
door TKMP
Quarq is net zo foolproof als de p2m.
En gewoon zelf bepalen wat je wil.

Heb je een crank waar de spider vervangen kan worden voor de p2m, perfect, gewoon doen die spider based zijn vaak iets voordeliger.
Dan bepaal je met welke bladen je gaat rijden, 5x110bcd of shimano 4bolt.
Dat doe je adhv bijvoorbeeld rij je 2x of 1x en welke bladen wil je in de toekomst. De 4bolt van shimano wordt wel een standaard ok voor makers als stronglight of TA specialites. 5x110 zal nooit verdwijnen, naar de sram verhoudingen als 48/35 en 50/37 of grx verhoudingen zie je denk ik niet snel.

Waar rij je nu mee? 1x of 2x en welke verhouding dan?bevalt dat? Wat voor groepset rij je?
Dit alles optellen en je bent eruit.

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 24 mar 2022 10:59
door Swoosj
TKMP schreef: 23 mar 2022 21:48 Quarq is net zo foolproof als de p2m.
En gewoon zelf bepalen wat je wil.

Heb je een crank waar de spider vervangen kan worden voor de p2m, perfect, gewoon doen die spider based zijn vaak iets voordeliger.
Dan bepaal je met welke bladen je gaat rijden, 5x110bcd of shimano 4bolt.
Dat doe je adhv bijvoorbeeld rij je 2x of 1x en welke bladen wil je in de toekomst. De 4bolt van shimano wordt wel een standaard ok voor makers als stronglight of TA specialites. 5x110 zal nooit verdwijnen, naar de sram verhoudingen als 48/35 en 50/37 of grx verhoudingen zie je denk ik niet snel.

Waar rij je nu mee? 1x of 2x en welke verhouding dan?bevalt dat? Wat voor groepset rij je?
Dit alles optellen en je bent eruit.

Thx voor je uitgebreide uiteenzetting :-).

Ik als op de post van DCR enkele mensen die problemen hebben met de batterijcover op de P2M NGECO, daarom dat ik eventueel Quarq zou overwegen.

De Kanzo Fast is er enkel in 1x setup. Huidige groepset is GRX800, verhouding 11-42T cassette en 42T voor tandwiel.


Gr

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 24 mar 2022 17:05
door TKMP
Toch is het niet heel lastig door je grx kettingblad en op je huidige crank kan je helaas geen spider uitwisselen.

Dus je hebt een nieuwe crank met powermeter nodig waar de grx 1x bladen op passen.

https://www.power2max.com/en/product/ng ... ition-set/
Deze past direct, je huidige bb kan blijven zitten, en je kettingblad moet je nog zelf overzetten en klaar ben je.

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 24 mar 2022 18:34
door LacsapOV
Ik zou ook voor een 24mm as gaan en geen DUB ofzo. Die 24mm past altijd met voldoende grote lagers. Kun je PM overnemen naar een toekomstige fiets.
Bij DUB of 30mm moet je BB toch voldoende groot zijn anders krijg je van die kleine lagers met hogere slijtage.

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 24 mar 2022 18:49
door scottwilko
Hoezo past het niet? Ts heeft een Rotor Vegast crankstel, die heeft een direct mount aansluiting. P2M heeft hiervoor de passende inspider meter, waar dan alleen een nieuw kettingblad op moet. Zo moeilijk is dat niet, je hebt dan de ALDHU versie nodig. Dat is een ander type crankstel van Rotor met dezelfde direct mount aansluiting. Welk type spider je daarop zou moeten kan ik dan weer niet zeggen, dat hangt van het gewenste kettingblad af.

Re: Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Geplaatst: 24 mar 2022 19:34
door TKMP
Klopt, ik had begrepen dat het een grx crank zou zijn.
op een crank rotor vegast aero past vast wel de spider based powermeter van p2m, maar die is toch best prijzig.
Je kan dan ook voor de rotor inpower gaan?
https://www.bike-discount.de/en/rotor-i ... gIb7vD_BwE