Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18 mei 2010 21:57
door koencl
Wat denken jullie van volgende 2dehands fiets:
Cube Peloton voor 425 eur
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... s_frame=19

Ik weet wel niet van welk jaar, maar hij wordt afgesteld en 3 maanden garantie staat erbij


Of nog een andere:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... OOPJE.html

Tsja is wel moeilijk. Bij auto's kan je vrij makkelijk jaartal en aankoopprijs en zo achterhalen he...

Geplaatst: 18 mei 2010 22:43
door gijs01
Deze is iets beter, iets duurder maar de groep is veel beter.


http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2927

Zit nu nog even te kijken. Wat vind je van deze Basso met Campagnolo Veloce

http://webshop.epbike.nl/product_info.p ... ucts_id/46

Geplaatst: 19 mei 2010 01:44
door lvgh
Gijs01 schreef:Zit nu nog even te kijken. Wat vind je van deze Basso met Campagnolo Veloce

http://webshop.epbike.nl/product_info.p ... ucts_id/46
Dat is alleen een frame ;)

Geplaatst: 19 mei 2010 02:15
door nagtie
LVGH schreef:
Gijs01 schreef:Zit nu nog even te kijken. Wat vind je van deze Basso met Campagnolo Veloce

http://webshop.epbike.nl/product_info.p ... ucts_id/46
Dat is alleen een frame ;)


Dat kan pijnlijk aankomen zo zonder een beetje vering van de banden en zonder zadel.. Auch...

De scott is 300 euro duurder dan zijn budget, en ook nog eens tiagra sora afgemonteerd. Dan lijkt die 2de hands cube beter met 105 afmontage.

Misschien een idee om even goed te lezen over fiets maat. Want als ik je verdeling koop zul je wil je echt lekker zitten ook moeten kijken naar een lange bovenbuis of zo iets dergelijks.

Geplaatst: 19 mei 2010 09:15
door sosse
Koen,

de vraag is al eerder gesteld maar wanneer je begint met toerfietsen en niet met het daadwerkepijk koersen kan een mindere afmontage voldoen. Zoals door andere aangegeven is tiagra ruim voldoende voor de afstanden die jij wilt gaan rijden. De 2de hands cube ziet er overigens netjes uit. Voor de overjarige modellen waar jij op doelt moet je goed zoeken. Type het maar eens in google en je krijgt enkele bruikbare hits. Neem eens contact op met de bedrijven die dan genoemd worden.

Geplaatst: 19 mei 2010 13:37
door koencl
Elke dag zie ik wel weer wat nieuwe mooie 2dehands fietsen.

Alleen is mijn aanvoelen dat veel particulieren er veel te veel geld voor durven vragen.

Ik vraag me af of ze die altijd kwijt geraken.

Ok natuurlijk je wil een deel recuperen van aankoopprijs, dat begrijp ik. Maar als je dan vergelijkt met aanbiedingen van salden.nl of andere, tsja dan is verhouding soms wel zoek.

Want uiteindelijk als je 2dehands koopt is dat in mijn ogen zelfde dan dat je dat bij een salden ofzo koopt. Het kan zijn dat die persoon dat ooit bij lokale handelaar gekocht heeft en er toen veel meer voorbetaald heeft, maar ja dat kan je nu als potentiƫle koper niet in rekening gaan brengen als voordeel he...

Geplaatst: 19 mei 2010 14:35
door mrangry
Ik heb op die wijze de helft van de vraagprijs van mijn 2ehands fiets eraf gekregen. De jongen had er zelf ooit heel veel voor betaald. Zijn marktplaats vraagprijs lag op het niveau van het nieuwe 3 jaar jongere model bij Salden. Ik heb hem gewoon dat linkje gestuurd, mijn verhaaltje verteld en minder dan de helft van de vraagprijs geboden je moet ook niet bang zijn om een beetje te onderhandelen natuurlijk!

edit: je hebt er nog steeds niet op geantwoord. Maar nogmaals, als je vraagt om een koersfiets dan gaan we uit van wedstrijdfietsen, als je vraagt om een racefiets dan gaan we uit van non wedstrijdgebruik. Er is bij mij wat verwarring ontstaan doordat je vraagt om een koersfiets die je lijkt te gaan gebruiken om te toerfietsen. Kan je daar nog even de doorslag in geven?

Geplaatst: 19 mei 2010 15:05
door nagtie
MrAngry schreef:
edit: je hebt er nog steeds niet op geantwoord. Maar nogmaals, als je vraagt om een koersfiets dan gaan we uit van wedstrijdfietsen, als je vraagt om een racefiets dan gaan we uit van non wedstrijdgebruik. Er is bij mij wat verwarring ontstaan doordat je vraagt om een koersfiets die je lijkt te gaan gebruiken om te toerfietsen. Kan je daar nog even de doorslag in geven?

koencl schreef:Ik denk dat ik zo een 1,5 a 2 keer per week zal rijden (enkel van april tot oktober) voor ongeveer een 40 tot 50 km per keer maximum.

Misschien dat ik heel af en toe eens een grotere tocht doe, maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Indien deze ambitie toch naar boven komt, zou ik het normaal vinden om een nieuwe fiets te kopen na 2/3j bvb.


Even lezen en je weet waarvoor en wat voor fiets hij wil hebben!

Je moet op internet je gezonde verstand blijven gebruiken. Bedenk wat je budget is en wat je er minimaal op wilt. Wat de nieuw prijs is wel interessant, maar als een fiets heel slecht onderhouden is en versleten is, dan is 10% van de aankoop prijs ook heel veel. Is de fiets echt als nieuw dan vind ik het niet erg als er wat meer voor gevraagd wordt. Kijk ook naar fietsen die al een paar weken op het net staan, en bied gewoon een gek bedrag. Ik heb ooit eens een fiets kunnen ophalen voor de helft van de vraagprijs. Helaas was een ander al mij voor.

Geplaatst: 19 mei 2010 16:37
door koencl
Wat is het verschil juist tussen racefiets en cyclocrossfiets?

Rijden er ook veel mensen op de baan met een cyclocrossfiets?

Geplaatst: 19 mei 2010 17:49
door nagtie
Dat lijkt me niet op de baan fiets je met een baan fiets.

- een cyclocross is een fiets voor in de bossen, is wat sterker, vaak wat zwaarder, heeft dikkere banden. (volgens mij het zelfde als veldrijden op de NOS)

- een baan fiets is redelijk kaal en heeft vaak maar 1 verzet, geen remmen en hard rijden maar, remmen is niet nodig, en schakelen ook niet want er is een zeer kleine kans op berengen.

- een race fiets is de fiets waarop de koersen worden gereden.
- Een echte koers fiets vraagt hoogwaardige materialen, lichte frames, aero wielen etc, echt gemaakt voor snelheid, en prestatie.
- Een race fiets voor toeren zoals jij die lijkt te willen his meer gericht op wat comfort in combi met snelheid, en is wat goedkoper. Je kunt op een koers fiets prima toerfietsen. En op een toerfiets kun je ook wel eens een wedstrijdje rijden. Maar ga je wekelijks wedstrijden zal de slijtage veel harder gaan.
Er zit in principe geen verschil tussen beide fietsen uiterlijk kunnen ze er hetzelfde uitzien, maar het verschil zit hem in de hoogwaardigheid en de perfecte afstellingen.

- een echte toerfiets is meestal een race fiets waar ook de nodige bagage mee kan, gemaakt om mee te reizen.

- Fitness bike is een race fiets met een flatbar stuur. De geometrie is anders, waardoor je rechter op zit en daardoor wat meer comfort bied. maar toch weer wat sneller is dan een mountain bike, omdat er smaller banden op zitten, geen vering en gericht is op weg fietsen.

- een triatlon/tijdrit fiets is helemaal aerodynamisch, puur en alleen gemaakt op snelheid, zal weinig comfort bieden, om daar wekelijks een paar uur op te zitten zal niet ideaal zijn.

Dat is zo snel een rijtje met alle soorten fietsen. Zal vast niet helemaal kloppen en hier en daar zit wat overlap, aanvulling zijn dus mogelijk. Maar zo hier en daar heb ik het idee dat je wat dingen door elkaar haalt.

Geplaatst: 19 mei 2010 17:52
door perik
Volgens mij treedt hier een Vlaams-Nederlandse spraakverwarring op! In Belgie heet een racefiets een koersfiets, een weg is een baan en een baan is een piste. ;)

Geplaatst: 19 mei 2010 18:43
door nagtie
Dat is op fora altijd een beetje lastig.. aangezien het een nederlandse site is, ga ik er automatisch vanuit dat we Nederlands spreken en geen Vlaams.
Wordt natuurlijk lastig als je de verschillen niet kent. Ik hoop dat het met mijn lijstje niet nog meer verwaring brengt..