Pagina 2 van 4

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 13:52
door wasbeer2006
Je doet niets verkeerd, alleen zullen ze nagaan of het geen fraude is in deze tijd. Dat gebeurt nogal met retouren. Google maar even.......

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 14:06
door Nee_Nee
Je bent niemand op dit forum verantwoording schuldig over waarom je iets retourneert

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 14:08
door JPAR
Dat mogen ze nagaan. Geen probleem. Ze weten nu alleen niet waar ze het gelaten hebben.

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 14:10
door JPAR
Nee_Nee schreef: 13 nov 2021 14:06 Je bent niemand op dit forum verantwoording schuldig over waarom je iets retourneert
Dat is waar. Het is meer dat ik denk het goed te doen door het eerst bij een vriend te testen, voordat ik de boel open trek en dan besluit dat het toch niet is wat ik verwacht, en te retourneren. En dan gebeurt dit. Futurum kennende zal het wel opgelost worden, maar toch.

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 15:07
door rob74
Misschien een domme vraag, maar waarom bestel je iets wat je eerst had kunnen testen bij een vriend? Als je eerst had getest, dan had je ook niks hoeven bestellen.

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 15:27
door JPAR
rob74 schreef: 13 nov 2021 15:07 Misschien een domme vraag, maar waarom bestel je iets wat je eerst had kunnen testen bij een vriend? Als je eerst had getest, dan had je ook niks hoeven bestellen.
Ik liet me wat meenemen in zijn enthousiasme en dus hadden we er beide een besteld. Achteraf niet moeten doen.

Ik heb nu een andere te leen van mijn zwager, zodat ik deze kan testen voordat ik weer iets koop.

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 15:29
door Gravelist
wasbeer2006 schreef: 13 nov 2021 13:52 Je doet niets verkeerd, alleen zullen ze nagaan of het geen fraude is in deze tijd. Dat gebeurt nogal met retouren. Google maar even.......
Ik zie in dit geval geen kwade bedoelingen in TS zijn handelen.
Besteld iets en retourneert het.
FuturumShop heeft het pakket, of in ieder geval PostNL, kwijt gemaakt. Het kan overal tussen het inleverpunt en FS verdwenen zijn.

Dit is iets anders dan dat ts een “lege doos” of gebruikt artikel retourneert en dan z’n geld niet terug krijgt en hier klaagt.

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 15:42
door ultra_ivo
Als de online shop voor het verzendetiket heeft gezorgd dan hebben ze inmiddels al een onderzoek aangevraagd bij PostNL (of een andere relevante bezorgdienst). Daarna moet iedereen even afwachten tot dat onderzoek afgerond is. Op basis van het onderzoeksverslag zal dan een beslissing genomen worden. Geen ongebruikelijke procedure, maar deze kost makkelijk een week.
Stuur je zelf terug, dan moet jij dat zelf doen. Het is dus altijd handiger de retouroptie te kiezen die de online shop aanbiedt.

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 15:55
door erwin20vt
Je doet niks verkeerd, ze bieden de service en daar maak je gebruik van.
Ik zou het alleen zelf niet zo snel doen.....Toevallig er pas ook 1 gekocht nadat sportvrienden enthousiast waren en ik graag af en toe §s avonds in de winter wil fietsen.
Heb er wel voor gekozen om hem fysiek in een winkel te testen en te kopen (tacx en wahoo getest)

Maar het is je goed recht, en hoop ook dat je snel je geld terug hebt

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 16:02
door Orlok
t2300 schreef: 13 nov 2021 15:29
wasbeer2006 schreef: 13 nov 2021 13:52 Je doet niets verkeerd, alleen zullen ze nagaan of het geen fraude is in deze tijd. Dat gebeurt nogal met retouren. Google maar even.......
Ik zie in dit geval geen kwade bedoelingen in TS zijn handelen.
Besteld iets en retourneert het.
FuturumShop heeft het pakket, of in ieder geval PostNL, kwijt gemaakt. Het kan overal tussen het inleverpunt en FS verdwenen zijn.

Dit is iets anders dan dat ts een “lege doos” of gebruikt artikel retourneert en dan z’n geld niet terug krijgt en hier klaagt.
ultra_ivo schreef: 13 nov 2021 15:42 Als de online shop voor het verzendetiket heeft gezorgd dan hebben ze inmiddels al een onderzoek aangevraagd bij PostNL (of een andere relevante bezorgdienst). Daarna moet iedereen even afwachten tot dat onderzoek afgerond is. Op basis van het onderzoeksverslag zal dan een beslissing genomen worden. Geen ongebruikelijke procedure, maar deze kost makkelijk een week.
Stuur je zelf terug, dan moet jij dat zelf doen. Het is dus altijd handiger de retouroptie te kiezen die de online shop aanbiedt.
Moeilijk om het allemaal te begrijpen. :roll: :roll: :roll:

JPAR schreef: 12 nov 2021 21:05 De track and trace geeft aan dat het de 5e bezorgd is.

Opnieuw een onderzoek ingesteld, niet te vinden, maar er was wel voor getekend.
M.a.w. de vervoersdienst (Postnl) heeft het pakket afgeleverd, probleem Futurumshop.! ;)

Vlgns mij moet TS gewoon geduld hebben totdat de creditering (binnen XX dagen) is verricht. :)

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 16:43
door Jans
rob74 schreef: 13 nov 2021 15:07 Misschien een domme vraag, maar waarom bestel je iets wat je eerst had kunnen testen bij een vriend? Als je eerst had getest, dan had je ook niks hoeven bestellen.
Dat was ook mijn vraag. Dat begrijp ik niet. Maar ik heb bij Garmin ook zo'n geval gehad. Wel een bewijs dat het daar binnengekomen was, maar ze waren het kwijt. En dat gebeurde nogal eens. (Ik had niet eens garantie, maar een product dat met bijbetaling omgeruild werd.)

Re: Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Geplaatst: 13 nov 2021 16:54
door Kornuit
Jans schreef: 13 nov 2021 16:43
rob74 schreef: 13 nov 2021 15:07 Misschien een domme vraag, maar waarom bestel je iets wat je eerst had kunnen testen bij een vriend? Als je eerst had getest, dan had je ook niks hoeven bestellen.
Dat was ook mijn vraag. Dat begrijp ik niet. Maar ik heb bij Garmin ook zo'n geval gehad. Wel een bewijs dat het daar binnengekomen was, maar ze waren het kwijt. En dat gebeurde nogal eens. (Ik had niet eens garantie, maar een product dat met bijbetaling omgeruild werd.)
TS heeft daar al antwoord op gegeven en zoiets kan iedereen overkomen. Beetje onnodig om daar nog eens over te beginnen.

Succes TS, komt wel weer goed bij Futurumshop! :winkthumb: