Pagina 2 van 3

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 06:51
door klimmer
Dat is niet de uitleg van je laatste stelling! Een wiel verwijderen? rijd jij op 3 wielen?

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 06:53
door feddesman
klimmer schreef: 17 mei 2019 06:51 Dat is niet de uitleg van je laatste stelling! Een wiel verwijderen? rijd jij op 3 wielen?
Waar heb je het over droeftoeter

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 06:58
door klimmer
Is lezen zo moeilijk, dat je gelijk moet gaan schelden?

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 07:48
door havana
Er zijn verschillende opties

1. Fiets in de auto. Voordeel: veilig, geen extra investeringen, geen extra brandstofverbruik. Nadeel: je vrouw moet minder meenemen.

2. Fiets op het dak met bijvoorbeeld Thule Outride of Upride. Voordeel: meer ruimte in de auto, beide geschikt voor carbon fietsen. Nadeel: je moet investeren in dakdragers én een fietsendrager (tip: Marktplaats), windgeruis, monteren kost even tijd en fors meer brandstofverbruik. Kies je voor de Outride moet het voorwiel los mee (er is ook een losse drager voor trouwens).

3. Achterklepdrager. Voordeel: meer ruimte in de auto, niet veel extra windgeruis, weinig extra brandstofverbruik. Nadeel: je moet 'm officieel zo hangen dat de lampen+kenteken nog zichtbaar zijn en dan hangt ie toch wel een stukje boven de auto. Dus dan ineens wel veel extra brandstofverbruik. Je kunt het er ook op gokken en 'm gewoon netjes achter de auto hangen (risico boete). Past niet op iedere achterklep. Bij ondeugdelijke montage kan lakschade ontstaan.

4. Seasucker. Voordeel: geen dakdragers nodig, en veel sneller te monteren, zonder meer geschikt voor carbon fietsen. Nadeel: voorwiel los vervoeren, duur.

P.S. Wij Nederlanders staan bekend als gierig? Een BMW X1 leasen en dan te gierig zijn voor een paar euro per maand voor een trekhaak (wat toch verreweg de beste oplossing blijft IMHO)... :lol:

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 08:14
door StefanJ
havana schreef: 17 mei 2019 07:48

P.S. Wij Nederlanders staan bekend als gierig? Een BMW X1 leasen en dan te gierig zijn voor een paar euro per maand voor een trekhaak (wat toch verreweg de beste oplossing blijft IMHO)... :lol:
Precies mijn gedachte... Ook ik rijd een bedrijfswagen. En als IT-er is die trekhaak voor mijn werk in ieder geval niet bepaald nodig. Maar ik heb hem wel. Ook achteraf laten monteren heb ik al eens laten doen. Leasemaatschappijen hebben daar 0,0 problemen mee. Kost inderdaad wel een paar euro per maand extra.

Maar er zijn natuurlijk ook bedrijven die niet de vrijheid geven om zelf een wagen te configureren. Dan heb je gewoon pech --> dakdrager.

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 10:30
door Philippos
havana schreef: 17 mei 2019 07:48 1. Fiets in de auto. Voordeel: veilig, geen extra investeringen, geen extra brandstofverbruik. Nadeel: je vrouw moet minder meenemen.
-> Daar ga je al Havana, geen optie dus :lol:
havana schreef: 17 mei 2019 07:48 2. Fiets op het dak met bijvoorbeeld Thule Outride of Upride. Voordeel: meer ruimte in de auto, beide geschikt voor carbon fietsen. Nadeel: je moet investeren in dakdragers én een fietsendrager (tip: Marktplaats), windgeruis, monteren kost even tijd en fors meer brandstofverbruik. Kies je voor de Outride moet het voorwiel los mee (er is ook een losse drager voor trouwens).
-> Ik heb afgelopen maand voor bij elkaar 75,- originele Citroen dakdragers + een Thule Outride gescoord op MP. Als je maar geduld hebt.

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 10:32
door Nee_Nee
Laat een trekhaak plaatsen
Koop een dakdrager
Leg de fiets in de wagen en haal de wielen eruit
Plaats een drager op de achterklep

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 11:13
door AG007
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Thule Upride en de THule 598.

De Thule Upride lijkt dat de fiets minder stevig vaststaat.

Welke heeft jullie voorkeur de Upride of de 598? En wat zijn de voor / nadelen ?

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 12:43
door feddesman
AG007 schreef: 17 mei 2019 11:13 Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Thule Upride en de THule 598.

De Thule Upride lijkt dat de fiets minder stevig vaststaat.

Welke heeft jullie voorkeur de Upride of de 598? En wat zijn de voor / nadelen ?
Upride staat echt wel stevig hoor!

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 18:57
door havana
Ik heb zelf een Outride voor op m'n aanhanger, maar met de kennis van nu zou ik een Upride kopen.

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 19:23
door AG007
havana schreef: 17 mei 2019 18:57 Ik heb zelf een Outride voor op m'n aanhanger, maar met de kennis van nu zou ik een Upride kopen.
Waarom juist?

Re: Transport fiets buitenland

Geplaatst: 17 mei 2019 19:27
door havana
Toen ik voor de keuze stond, bestond de Upride nog niet. De Outride was toen de beste optie voor een carbon fiets. En het is een blijft een topding; zeer stabiel. Nadeel is echter dat je het voorwiel los moet vervoeren of je moet een losse drager voor aanschaffen. De Upride heeft dat nadeel niet.

Als je met velgremmen rijdt is de Outride trouwens een koopje op MP, aangezien de oudere types nog niet voor steekassen geschikt waren...