Pagina 2 van 3
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 15 jan 2019 21:35
door aadje82
Ik ben wel benieuwd wat je keuze wordt, ik zit namelijk met hetzelfde dilemma, ik heb de Venge gereden weliswaar de topuitvoering, echt ik heb nog nooit op zo'n snelle fiets gereden. Halverwege het testrondje gestopt of ik niet geflest werd met een kleiner tandwiel. Wat een snel apparaat, mag ook wel met een adviesprijs van 11.000. Bij Cervelo tot nu toe helaas nog geen mogelijkheid gehad om te testen.
Ik heb voor mezelf de volgende plussen en minnen
Venge Pro
+ hij is echt snel
+ hij is relatief licht 7,5 kg
+ mooie wielen
- lelijke kleurstelling (persoonlijke smaak natuurlijk)
- prijs €7200
Cervelo
+ exclusiever (kleiner merk)
+ mooier (persoonlijke smaak)
+ Prijs €6300
- hij is zwaar di2 met carbon velgen en nog 8,5kg
- novatech wielen (geen premium, maar verder geen ervaring mee)
Vandaar mijn interesse in je keuze, ik ben er nog niet uit....
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 16 jan 2019 08:26
door amclassic-fan
Die fiets is precies net zo snel als een aluminium Rose met een 105 groep en velgremmen. Houdt jezelf toch niet zo voor de gek. Als jij een mooie dure fiets wilt kopen is dat helemaal prima, maar ga het proberen goed te praten met argumenten die nergens op trekken.
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 16 jan 2019 08:30
door wasbeer2006
De Venge pro is echt geen 7.5 kilo met een DI2 ultegra groep, dat kan je op je buik schrijven.
Een disc aero racer met Ultegra onder de 8 kilo, is nagenoeg onmogelijk, of je moet met exotisch spul gaan werken, maar dat is weer vrij raar met een Ultegra groep.
Elke racer is die prijsklasse rijd top. Ik heb ook op een Venge gereden en in nuance nagenoeg geen verschil met mijn foil. De speci is ietsje levendiger en de foil wat rustiger, maar op de Venge zat een 9cm stuurpen en op mijn foil een 12.
Persoonlijk vind ik de venge echt wel heel mooi en ben zeker geen speci fan. De 7200 is vrij normaal in die klasse met die afmontage, je kan ook een los frame pakken en zelf opbouwen, dan kan je rond dat bedrag en een beetje karting ook wel opbouwen met een etap of DA Di2 set
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 16 jan 2019 22:46
door aadje82
Wat een onzin amclassic-fan, die fiets is wel degelijk veel rapper dan een aluminium rose, Eenmaal op snelheid zal het verschil niet zo groot zijn, maar als je net als ik wedstrijden rijdt en veel moet versnellen dan is er echt wel verschil. Zo'n Venge is echt veel sneller, (zal ook wel een stukje mentale doping zijn) maar dat helpt ook.... Wat wasbeer 2006 betreft het gewicht. Ik heb dat gewicht niet zelf nagemeten, maar dat is wat ik kan vinden.
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 16 jan 2019 22:48
door aadje82
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 16 jan 2019 22:48
door aadje82
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 17 jan 2019 08:53
door amclassic-fan
aadje82 schreef: ↑16 jan 2019 22:46
Wat een onzin amclassic-fan, die fiets is wel degelijk veel rapper dan een aluminium rose, Eenmaal op snelheid zal het verschil niet zo groot zijn, maar als je net als ik wedstrijden rijdt en veel moet versnellen dan is er echt wel verschil. Zo'n Venge is echt veel sneller, (zal ook wel een stukje mentale doping zijn) maar dat helpt ook.... Wat wasbeer 2006 betreft het gewicht. Ik heb dat gewicht niet zelf nagemeten, maar dat is wat ik kan vinden.
Als een aluminium Rose nu 18 kg had gewogen dan had je een punt gehad, maar dat is niet het geval. Grote kans zelfs dat de aluminium Rose met velgremmen praktisch even zwaar is.
Ik zie in het filmpje van de Specialized nergens een weegschaal. Ze hebben gewoon een lang shot van de fiets gemaakt er een dramatisch muziekje onder gezet en de specs van Specialized erbij geplakt.
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 17 jan 2019 08:57
door nijkie
Ik dacht nu komt er een film waarom de Venge een snelle fiets is,maar helaas het is een promotie video.
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 17 jan 2019 09:40
door japiecarbon
Ik heb daar helaas nog nooit iets van gemerkt. Ik ben van geen enkele fiets harder gaan fietsen.
Van meer/vaker/beter fietsen ben ik overigens wel harder gaan fietsen….
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 17 jan 2019 09:49
door MarkVeenstra
Een fiets is niet snel, behalve als er een motortje in zit. De bereider maakt de snelheid.
De verschillen in gewicht zijn marginaal, allemaal rond de 7.5 a 8kg. Alleen als je bergop gaat en je een fiets echt laag in de 6kg kan krijgen zul je op een lange klim een verschil mogen merken in eindtijd.
Mentale doping is prima, maar dat ligt ook aan de bereider. Wat is je verwachting en ben je al overtuigd geraakt nog voor de 1e meter, of ben je ontzettend nuchter en maakt het allemaal geen zak uit.
Eerlijk gezegd, tussen 2 fietsen zal een fijne wielset, fijne zit en stuurgedrag (hoeken/lengte stuurpen etc). meer bepalend zijn voor hoe lekker jij je kracht op de pedalen kwijt kunt, dan het verschil in gewicht tussen deze fietsen.
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 17 jan 2019 11:50
door wasbeer2006
Ik gooi hem er maar weer eens in voor de 100x op mijn 26" mtb met racing ralphs op 3 bar, was ik na 40 ritten naast elkaar te zetten slechts 8% trager als met een de vorige Foil.
Die fiets woog 4kg minder en is een stuk meer aero en dan banden geven iets minder weerstand. en dat alles zorgt voor 8%, Met mijn 29" is het verschil nog minder, nooit goed kunnen verglijken maar dat gaat al snel naar 5 a 6%.
Wat zou dan maximal het verschil kunnen zijn tussen een venge en bv een propel, foil, of rose alu?? Ik weet het niet, maar dat is nooit meer dan 1%
Re: Venge Pro / S3 / Propel / Aeroad
Geplaatst: 17 jan 2019 12:54
door Kiekeboe
Volgens mij is de "S-Works Venge" nog 3km/h sneller dan de "Venge Pro"
