Pagina 2 van 2

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 17 nov 2018 19:20
door Keezx
De toekomst van de automotor , indien elektrisch, ja.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 17 nov 2018 20:39
door PassoEira
afrit13 schreef: 17 nov 2018 12:47 Deze?
Zoiets bedoelde ik , dank.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 18 nov 2018 07:49
door alien
Nee_Nee schreef: 17 nov 2018 18:56Schijnt de toekomst van de automotor te zijn: vier motoren in de wielen.
”Toekomst”:

Afbeelding

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 20 nov 2018 09:22
door gene
Accuvermogen zal dan toch beperkt zijn en vooral omwille van het gewicht zou ik voor bv een frame accu kiezen.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 21 nov 2018 08:39
door Ernie C.
Jet wilt het gewicht zo laag en centraal mogelijk hebben. Middenmotor met frameaccu is technisch de beste oplossing, alleen verrad je meten dat je op een e-bike rijdt. Nog een voordeel van een middenmotor is dat hij gemakkelijk te chippen is waardoor de begrenzing vervalt zodat je nog een beetje een normale racefietssnelheid kunt rijden. Natuurlijk mag dat niet maar veel harder dan een normale racefiets zul je niet gaan dus voor een sportieve fiets zie ik het probleem niet zo.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 21 nov 2018 09:18
door Titanio
Voordeel van een naafmotor is dat je je bestaande frame kunt gebruiken. Een klein en licht motortje zou voor de niet-klimmers een uitkomst in de bergen kunnen zijn. Accu in een bidonhouder om het wiel niet te zwaar te maken.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 21 nov 2018 09:24
door Ernie C.
Niet-klimmers zijn meestal het zwaarder gebouwde type. Een klein motortje met een kleine accu gaan dan niet veel zoden aan de dijk zetten vrees ik.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 21 nov 2018 09:25
door gene
Ik denk ook dat TS een ombouwset bedoelt en dan is een middenmotor minder evident.
Naafmotoren die tot 45 km/h ondersteunen zijn er ook. Strömer oa gelooft in deze techniek. (achternaafmotor)
Ik heb ook ervaren dat een krachtige middenmotor (en vooral bij 11 sp) kettingen vreet.

Re: Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Geplaatst: 21 nov 2018 11:16
door Ernie C.
Ts vroeg in een ander topic advies over een nieuwe (gravel) fiets met middenmotor. Beide opties zullen dus nog open staan.
Een achterwielmotor kan ook prima, zekers als je een fiets wilt ombouwen. Een gravelracer met Bafang setje kan ook leuk speelgoed zijn maar dan moet je bij voorkeur wel een degelijke constructie hebben voor een frameaccu want als de accu in een dragertje achterop komt dan krijg wel weer veel gewicht op het achterwiel. Dat is dan wel weer beter dan op het voorwiel.
De accu in het wiel is in ieder geval altijd een slecht idee.