Handschoenen voor kou en regen
@janthemaster Over welk model heb je het? De All weather XP valt binnen mijn budget (en lijkt me minder warm) de Brecon XP lijkt me warmer. Is die All weather XP niet warm genoeg voor mijn eisen? Ze geven er zelf een 'thermal rating of 3 out of 5' aan (De Brecon een 4)
Ik heb laatst de Castelli Diluvio gekocht, voor 9,95 bij http://www.sport77.nl. Heb er tot nu toe 1 keer mee gereden, bij een graad of 3 en ik was echt verbaasd hoe warm mijn handen na een kleine 2 uur bij thuiskomst waren. Ook bezweet, maar wel warm 
Heb zelf ook de Castelli Diluvio, zelfs met 3 graden zweet handen. Persoonlijk vind ik dat zelf niet heel prettig maar beter dan koude vingers. Pasvorm is voor mij ook perfect!
Mijn ervaring is helaas anders. Eerst warm, dan zweet en dan koud. Helaas...
Ik heb zelf de Gripgrab neoprene handschoenen. Zijn mijn go to handschoenen geworden voor echte regenritten. Ik heb andere winter handschoenen voor als het alleen koud is maar de combinatie van koud en nat grijp ik naar de neopreen handschoenen. Je krijgt wel natte zweterige handen ervan, na een uurtje of twee heb ik wat verschrompelde handjes, alsof je te lang in bad gelegen hebt. Als dat geen probleem is werken ze super.
Een tip, net als met een wetsuit moeten ze volgens mij wel strak aansluiten anders werkt het niet goed.
Een tip, net als met een wetsuit moeten ze volgens mij wel strak aansluiten anders werkt het niet goed.
Gebruik sinds een aantal jaren de handschoenen van BBB Control Zone tot volle tevredenheid tot temperaturen rondom het vriespunt. Je handen worden niet warm maar blijven eigenlijk gewoon koel, dus zonder dat het gaat zweten. Tegen veel regen kunnen ze eigenlijk niet goed tegen, maar een beetje regen is niet erg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless