Nieuwe fiets 2500 - 3000€
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Ultimate CF SL 8.0 iets? http://www.canyon.com/roadbikes/bike.html?b=3240 (let wel even op de levertijden)
Triple is niet echt nodig m.i. Met een compact + bergcassette kom je als je een beetje getraind bent prima de bergen op. Dan heb je bijna € 1.000,- over voor eventueel een mooie wielset of andere onderdelen.
maar zou allereerst even goed onderzoek doen naar welke geometrie het best bij jou past: dit afhankelijk van jouw lichaamsmaten, maar ook de voorkeur die je hebt (comfort/race)
Triple is niet echt nodig m.i. Met een compact + bergcassette kom je als je een beetje getraind bent prima de bergen op. Dan heb je bijna € 1.000,- over voor eventueel een mooie wielset of andere onderdelen.
maar zou allereerst even goed onderzoek doen naar welke geometrie het best bij jou past: dit afhankelijk van jouw lichaamsmaten, maar ook de voorkeur die je hebt (comfort/race)
Vandaag bij een fietsenwinkel geweest voor de jan Janssen. Daar heb ik me het triple verhaal uit m'n hoofd laten praten. De nieuwe ultegra met de 11 cassette schijnt een groter bereik te hebben dan de triple. Tevens vertelden ze me dat de triple er bij shimano uit gaat.
Daarnaast gehoord dat campagnolo duurder is bij vervangingen.
Ik heb een offerte liggen voor een venom in grijs, met nieuwe shimano rs81 velgen en ultegra 6800 compact.
Morgen naar de specialized dealer...
MonsieurPinot, nog bedankt voor de tip, maar ik durf het niet een dergelijke aankoop over internet te plaatsen. Ik ga liever naar een dealer
Ik heb een offerte liggen voor een venom in grijs, met nieuwe shimano rs81 velgen en ultegra 6800 compact.
Morgen naar de specialized dealer...
MonsieurPinot, nog bedankt voor de tip, maar ik durf het niet een dergelijke aankoop over internet te plaatsen. Ik ga liever naar een dealer
De Athena triple van 3499:Caaij schreef:@loos: welke versie van de synapse bedoel je precies? Er staat zat keuze op die site.
http://www.martens-tweewielers.nl/Neder ... 20List.pdf
Gek genoeg staat de Athena nu niet meer op de website van Cannondale zelf.De Ultegra hi-mod is even duur, de gewone Ultegra kost 2799 (en daar gaat de korting dus nog vanaf).
v.w.b. de compact: zoals gezegd, je bereik is hetzelfde als met triple, echter: je rijdt wel met een scheve kettinglijn, wat tot extra slijtage leidt.
Veel rijders ondervangen dit door een 39 als binnenblad op het vlakke te monteren.
.Caaij schreef:De nieuwe ultegra met de 11 cassette schijnt een groter bereik te hebben dan de triple.
Is het bereik van de compact daadwerkelijk groter?
De compact van Shimano (6800) heeft voor standaard 34-50 en kan een cassette aan tot 11-32 (met de medium (niet standaard) kooi).
Een triple heeft bij Shimano volgens mij voor 30-52 (de uitersten, uiteraard nog een blad er tussen). De cassette kan volgens mij tot 12-30 (volgens mij ook niet met de standaard kooi).
Is het bereik van de compact dan groter? Volgens mij niet.
Campagnolo duurder bij vervanging? Misschien wel, maar mijn ervaring met Campa is dat het zeer degelijk spul is en dat er bij defecten ook kleinere delen vervangen kunnen worden en je niet gelijk bijv. een hele shifter of derailleur hoeft te vervangen.
Overigens bestaat bij Campagnolo de combinatie van triple èn 11 speed (Athena Triple). Edit; ik zie dat dat hierboven al genoemd is.
Ik ben vorige week bij Rose geweest in Bocholt (duitsland). De belevenis van een nieuwe fiets uitzoeken is daar geweldig. Tevens is het waar dat je voor je geld krijgt naar mijn mening bijna niet te evenaren in Nederland of bij de bekende merken. Voor die €2500 - €3000 haal je daar een knappe full carbon fiets onder de 7kilo met di2 ultegra en wellicht zelfs cosmic carbon velgen.
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
Ik heb ondertussen 3 fietsen van Rose (2 race en 1 mtb). Staan op hetzelfde niveau als de grote merken voor een veel scherpere prijs. Service is goed en je kan je fiets ook zelf configureren.BMCSLX01 schreef:Ik ben vorige week bij Rose geweest in Bocholt (duitsland). De belevenis van een nieuwe fiets uitzoeken is daar geweldig. Tevens is het waar dat je voor je geld krijgt naar mijn mening bijna niet te evenaren in Nederland of bij de bekende merken. Voor die €2500 - €3000 haal je daar een knappe full carbon fiets onder de 7kilo met di2 ultegra en wellicht zelfs cosmic carbon velgen.
Absoluut! Je moet er volledig achter staan. Ik was bij Rose voor een maatje van me, heeft naar verschillende fietsen gekeken. Maar toen hij daar binnen liep was hij al verkocht. Mooi om te zienscottpch schreef:De een wil veel value for money, de ander een fiets met emotie en weer een ander wil zich identificeren met een merk.
Maar goed dat er voor ieder wat wils is, en niet ieder dezelfde smaak heeft.
Zelf zou ik NOOIT van m'n BMC afstappen. Het is allemaal puur persoonlijk, maar ik was zelf zo verbaasd over Rose dat ik vond dat ik het moest noemen
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish