Pagina 2 van 3

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 23 dec 2013 11:55
door Rey953
wasbeer2006 schreef:Dat lijkt me ook wel ja. Ik zou zeker gewoon een soepele band pakken. Je rijd ze op kasseien niet vanaf de buitenkant lek, dus om een stugge band te pakken lijkt me de verkeerde keuze.
Helemaal mee eens! Je rijdt op de kasseien lek door een stootlek. Te lage bandenspanning zorgt hier meestal voor. Een stugge buitenband gaat dit in ieder geval absoluut niet oplossen. Een tubeless band, of nog beter een tube, wel.

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 26 dec 2013 17:11
door jackbrown
Rey953 schreef:Helemaal mee eens! Je rijdt op de kasseien lek door een stootlek. Te lage bandenspanning zorgt hier meestal voor. Een stugge buitenband gaat dit in ieder geval absoluut niet oplossen. Een tubeless band, of nog beter een tube, wel.
Een tube is dan beter dan een tubeless band?

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 27 dec 2013 08:35
door Rey953
Tubes zijn soepeler dan tubeless banden, dus daarmee beter geschikt voor Parijs-Roubaix.

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 27 dec 2013 10:16
door amclassic-fan
Behalve als je geen volgauto hebt ;)

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 27 dec 2013 14:18
door Rey953
amclassic-fan schreef:Behalve als je geen volgauto hebt ;)
Eens. Maar met Stans Notubes latex vloeistof kom je ook een heel eind.

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 27 dec 2013 15:41
door materialist
Ik heb vorig jaar heel veel moeite moeten doen om mijn lightweight tube wielen te verkopen. Behalve de diehards wil niemand nog met tubes rijden

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 27 dec 2013 21:15
door de zwarten
Lightweight is dan ook niet goedkoop...

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 30 dec 2013 14:48
door pelle
Hoewel je natuurlijk goede banden moet hebben en een beetje moet experimenteren met de juiste spanning is techniek bij het rijden over kasseien minstens net zo belangrijk; handjes bovenop het stuur zodat je de armen kunt gebruiken om de schokken op te vangen. Je kunt ook een extra foam stuurlintje gebruiken.Zorg er ook voor dat je achterop ( maar niet met je volle gewicht) op het zadel zit. Bij lastige keien proberen om een beetje boven het zadel te 'zweven'. De truuk is om de fiets het werk te laten doen en met de je lichaam de schokken te absorberen. Daarnaast voor al goed kijken; rij niet te dicht achter je voorganger: je ziet dan beter waar de gaten zijn en hebt ook nog ruimte om uit te wijken.

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 11 jan 2014 10:29
door Nee_Nee
Dank voor alle informatie hierboven. Dat was alvast nuttig meelezen!
Vraagje: heeft éen van jullie ervaring met de combinatie Continental GP 4-season 28mm in combinatie met Ultegra. Past dat? En ook als je rijdt?

Dank

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 11 jan 2014 23:04
door wasbeer2006
Dat zal afhangen van je frame en velgen, maar wellicht bedoel je die met ultegra, ff testen. Bij de fm ruil je ze toch zo weer als het niet past.

ik kan zelf voor net een 25mm schwalbe kwijt.

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 12 jan 2014 00:28
door Pelep
Nee Nee schreef:Dank voor alle informatie hierboven. Dat was alvast nuttig meelezen!
Vraagje: heeft éen van jullie ervaring met de combinatie Continental GP 4-season 28mm in combinatie met Ultegra. Past dat? En ook als je rijdt?

Dank

Bert L.
Begrijp je vraag niet goed, maar veronderstel dat het over de ultegra wielset gaat? Op de WH6700 mogen officieel gaan 28mm maar ik zou er niet wakker van liggen.
http://bike.shimano.com/media/techdocs/ ... 753633.PDF

Belangrijker zal idd zijn of je voldoende ruimte in je vork hebt. Ik heb de GP4Season 28mm en op een mavic open pro velg zijn die eerder 26mm.

Re: Banden voor Paris-Roubaix Challenge

Geplaatst: 16 feb 2014 11:56
door mazzeltof
Ik heb nauwelijks ruimte over, vork 1mm en achter 2mm bij 7 bar.
(hoogte, breedte is nauwelijks een issue!)
(Shimano RS30)
Ik weeg 73kg dus 7 bar is prima.
28mm bandjes zijn aangeschaft met het oog op Gent-Wevelgem en Parijs Roubaix.
De band zal iets afgesleten zijn dan en ik zal met minder bar P-R rijden; ws 6 waardoor ruimte ontstaat maar wel beperkt.
Maar het probleem is natuurlijk toch modder vermengt met steentjes wat zich zal ophopen dus als het weer ruk is...
Voor kasseien dacht ik dat breder wel beter zou zijn.
Vorig jaar is de ronde van Vlaanderen met 25mm ook gegaan maar P-R is wel qua kasseien een beetje erger.