Welk merk past bij mij?
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Wat voor materiaal frame heeft de voorkeur?
Je zou ook dit lijstje door kunnen bladeren! Ben zelf altijd gecharmeerd van duitse fietsen: Storck, Endorfin, maar ook italiaans als Pegoretti
Maar zoals lcsmt al schreef: wat ben je voor persoon, wat vind je mooi (alu/carbon, design/cult/retro/etc)
http://www.fiets.nl/links.asp?catid=1
Maar zoals lcsmt al schreef: wat ben je voor persoon, wat vind je mooi (alu/carbon, design/cult/retro/etc)
http://www.fiets.nl/links.asp?catid=1
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Wat betreft materiaal heb ik nu alu, maar wil toch wellicht naar carbon. Titanium vind ik als nadeel dat het slapper wordt na de jaren (dat lees ik hier tenminste). Zoiets als Isaac of Felt vind ik ook wel gaaf.
Traditie vind ik ook erg mooi, een lange geschiedenis en met liefde gemaakt, mooie details. Dus niet de (soms erg mooie) Chinese carbon frames met vaak dezelfde vormen.
Aan de andere kant heeft het ook zijn nadelen. Je betaalt vaak de hoofdprijs, terwijl ik qua kwaliteit geen stap achteruit wil doen (en ik rijd nu een Duitse prijskwaliteiter).
Traditie vind ik ook erg mooi, een lange geschiedenis en met liefde gemaakt, mooie details. Dus niet de (soms erg mooie) Chinese carbon frames met vaak dezelfde vormen.
Aan de andere kant heeft het ook zijn nadelen. Je betaalt vaak de hoofdprijs, terwijl ik qua kwaliteit geen stap achteruit wil doen (en ik rijd nu een Duitse prijskwaliteiter).
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Geen tita, ook geen staal?
Staal is waar ik ook aan dacht. Precies iets voor de 'kenners' en heel uniek.
Voorbeelden:
Pegoretti en Zullo in Italië.
Merlin en Bob Jackson in UK
Waterford in USA.
Australië heeft ook nog een paar eigenzinnige framebouwers.
En volgens mij kun je in Nederland ook nog wat mooie dingen laten maken
Budget zal hiermee wel helemaal opgaan
Voorbeelden:
Waterford in USA.
-
dickygiovanni
- Forum-lid
[quote="Fructus"]Staal is waar ik ook aan dacht. Precies iets voor de 'kenners' en heel uniek.
En superrrrrrrrrmooi!! Maar das persoonlijk.. Gios , Pegoretti en idd het eerder genoemde Tomassini.. Kan geen carbon fiets tegenop imo! Ligt er ook aan wat je ermee wil natuurlijk..
En superrrrrrrrrmooi!! Maar das persoonlijk.. Gios , Pegoretti en idd het eerder genoemde Tomassini.. Kan geen carbon fiets tegenop imo! Ligt er ook aan wat je ermee wil natuurlijk..
Als je denkt in de trant van Klein en Principia dan zoek je volgens mij een strakke hightech racer. Modern carbon is nu equivalent voor wat die merken toen met alu deden. Staal is natuurlijk mooi maar past daar m.i. echt niet bij.
Tikje eigenwijs, mooi. Ik zou eens gaan kijken bij Storck, Principia, maar ook iets als Rotwild, Dedacciai. Succes!
Tikje eigenwijs, mooi. Ik zou eens gaan kijken bij Storck, Principia, maar ook iets als Rotwild, Dedacciai. Succes!
perik schreef:Als je denkt in de trant van Klein en Principia dan zoek je volgens mij een strakke hightech racer. Modern carbon is nu equivalent voor wat die merken toen met alu deden. Staal is natuurlijk mooi maar past daar m.i. echt niet bij.
Ja! Dat is inderdaad een juiste vertaling van mijn gevoel. Rotwild zeg me niets, ik ga meteen kijken. Dedacciai zeg me vaag iets. Leuk!
Nog meer tips? (al zijn er al heel veel genoemd!)
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
[img=http://lh3.ggpht.com/_8IuvI968thk/TKCnJ ... inelli.jpg]
Dit vind ik dan ook wel heel mooi, tikkeltje eigenwijs en technisch hoogstaand. Kijk zeker ook eens op de site van Cinelli voor andere types.
Dit vind ik dan ook wel heel mooi, tikkeltje eigenwijs en technisch hoogstaand. Kijk zeker ook eens op de site van Cinelli voor andere types.
Ooit actief als Ophetkantje
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Fructus schreef:Staal is waar ik ook aan dacht. Precies iets voor de 'kenners' en heel uniek.
Voorbeelden:
Waterford in USA.
Die Zullo's hebben t gewicht van een bakfiets en een model uit 91 nu nog verkopen... Weet niet wat ze moesten kosten, maar volgens mij kan je net zo goed een stalen frame hier laten spuiten, want echt bijzonder is 't niet.
Merlin is op en top Amerikaans
Deze merken zijn allemaal exclusief vanwege 't prijskaartje en daar is de TS niet naar opzoek.
Misschien eentje die wel betaalbaar is (weet geen prijzen): http://www.englishcycles.com/
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)