Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27 sep 2010 15:34
door jasperr
JPP schreef:
rene1 schreef:hmm... er staat een pijl tegen de klok in met de letters "front" en een pijl met de klok mee met de letters "rear" (of andersom dat weet ik zo niet uit m'n hoofd-edit; dat ligt er natuurlijk aan hoe je'm houdt om het nog makkelijker te maken ;) ) Als je voor monteert dan moet de "front pijl"met de klok meedraaien. voor de achterwielpositie moet je de band dan dus 180 graden draaien om z'n lengte as.


.... eeeuh, is het niet makkelijker te stellen dat de pijltjes in de rijrichting moeten wijzen? ;)


Voor- en achterband moeten gewoon dezelfde rijrichting hebben. Dus beide banden op dezelfde wijze monteren.

Geplaatst: 27 sep 2010 16:01
door thja14
[img=http://lh6.ggpht.com/_8IuvI968thk/TKCGp ... chting.jpg]

Niet van Conti maar van Schwalbe, maar is dus wel zo. Voor en achter verschillende draairichting kom je vooral bij MTB banden tegen, veel minder bij wegbanden.

Geplaatst: 27 sep 2010 16:34
door rene1
Oei ik heb laatst bij m'n hybride gewisseld van slicks naar noppen (Schwalbe Smart Sam) en heb het daar denk ik gezien dan. Niet op de Conti's. Even in de war dus.

Geplaatst: 27 sep 2010 18:20
door chemist
Oeps, wist ik ook niet van die draairichting! Op mijn grandprix 4 seasons en op de durano D staat in ieder geval geen draairichting!

Geplaatst: 29 sep 2010 13:32
door roland41
het hangt ook af van het prijskaartje, ben nu overgestapt van een Conti grand prix ( geweldige band: nooit lek!!), deze begon scheurtjes te krijgen, naar de Schwalbe Ultremo R1
deze rolt iig beter...en tot nu toe ook nog niet lek. wel andere prijsklasse natuurlijk....

Geplaatst: 30 sep 2010 02:27
door stoli
mijn gp4000s zijn gewoon dezelfde band voor en achter, en gewoon 1 soort pijl :P

dan van mtb banden wist ik niet, vind het opzich ook nog wel een apart verhaal moet ik eerlijk zeggen.

Geplaatst: 30 sep 2010 02:33
door foosho
De richting voor en achter is altijd andersom (bij a-symmetrisch profiel). Dit komt omdat je vóór grip wilt hebben tijdens remmen en áchter tijdens gas geven, de richting van de gewenste weerstand staat dan precies tegenovergesteld.

Met MTB banden met grof profiel is dit stukken belangrijker uiteraard :)