Pagina 2 van 4

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 21 okt 2013 21:05
door Stuntman Mike
In je rijtje zou ik voor de Redwind gaan. Je kan ook nog denken aand de Mavic Cosmic Sle, wél volledig zwart en stijver dan de Fulcrum`s. Remmen het hardst van allemaal vanwege de Exalith remvlakken.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 10:36
door wasbeer2006
daniel1975 schreef:Eens, maar toch daal ik fijner met mijn Shamals dan met de Reynolds. Kan het niet helemaal uitleggen waarom.
Ja dat heb ik ook. Een lage velg is wat wendbaarder.
Gaat overigens ook prima met de Reynolds maar mijn notubes setje is wel fijner in de bergen.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 10:38
door daniel1975
No tubes durf ik ff niet na alle verhalen icm de GP4000s :(

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 14:08
door wasbeer2006
daniel1975 schreef:No tubes durf ik ff niet na alle verhalen icm de GP4000s :(
Op notubes velgen heb ik gereden met GP4000s en ultremo, Als het er te makkelijk omgaat, dan gaat het niet goed. eeen nieuwe schwalbe one 23mm blijft prima zitten een 25mm klapt er al met 3 bar af! Op mijn reynolds gaat het goed, maar ook daar gaat ie zo makkelijk omheen.

Advies overigens om notubes velgen ook te gebruiken waar ze voor zijn en dat is tubeless, dan heb je echt geen problemen.
Notubes houd zich niet aan de etrto maat omdat ze een lage wang hebben, daardoor klappen banden die op de rand van de tolerantie zitten eraf.

En gezien zowel notubes als bv schwalbe ruim in de toleranties zitten gaat het wel eens mis.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 14:43
door boswielrenner
Brrrrrr.....als je met 100km/u daalt en het gaat mis. Doe mij maar gewoon clinchers of geplakte tubes.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 15:19
door odegraaff
Hoge carbon wielen zijn heerlijk stijf en mits goed gespaakt is elke trap raak, je merkt echt verschil.
Wel is er verschil in gewicht tussen een laag en een hoog setje.

En bij slecht weer rij ik liever ook niet met mijn carbon velgen met carbon remrand ivm slijtage.

En koop, mits je full carbon koopt de goede blokken, bespaar hier niet op!

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 15:22
door odegraaff
daniel1975 schreef:No tubes durf ik ff niet na alle verhalen icm de GP4000s :(
Heb nu notubes Alpha 400 met Conti GP 4000S in 25 mm, gaat allemaal prima, ook bij 8 bar.

Maar nog niet mee in de bergen gereden, alleen op het vlakke en de Amerongse berg.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 22 okt 2013 15:31
door daniel1975
Ik zoek wel iets anders begin volgend jaar. Weet alleen nog niet wat haha.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 23 okt 2013 20:46
door wasbeer2006
boswielrenner schreef:Brrrrrr.....als je met 100km/u daalt en het gaat mis. Doe mij maar gewoon clinchers of geplakte tubes.
Daarom ga ik ook tubeless rijden ook weer een stuk veiliger dan banden met biba. Ook lekker op het steeds slechter wordende wegdek, dit jaar in toscane ook schrikbarend leek de ardennen wel bij vlagen.

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 23 okt 2013 22:19
door Twannie
Tja, of de keuze nu makkelijker wordt met alle verhalen over de banden erbij...... Rijd nu al jaren op conti en pas 1 keer lek. En juist vanwege klapbanden door te warm wordende velgen dacht ik een wielset te nemen met een alu remrand. On topic: iemand nog andere suggesties ipv de fulcrums?

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 24 okt 2013 09:25
door wasbeer2006
Twannie schreef:Tja, of de keuze nu makkelijker wordt met alle verhalen over de banden erbij...... Rijd nu al jaren op conti en pas 1 keer lek. En juist vanwege klapbanden door te warm wordende velgen dacht ik een wielset te nemen met een alu remrand. On topic: iemand nog andere suggesties ipv de fulcrums?
Pas wel op, er lopen verschillende topics over banden en het klappen, met diverse oorzaken.

1. We hebben GP4000s waarvan de zijwant gewoon scheurt en dus klapt, dat lijkt alleen in de met de 2013 banden het geval.
2. We hebben (met name) schwalbes die er afklappen doordat ze te ruim om een velg zitten, of de velg te klein is. veelal op notubes velgen die zich niet aan de Etrto maatgeving houden.
3. We hebben mensen die niet zo lekker dalen en daardoor de velgen te warm stoken waardoor de biba,s klappen.

Het laatste wat je zegt is onjuist, een alu velgrand voorkomt geen klapband door hitte. Ik denk zelf dat carbon minder warmte doorgeeft, maar er zijn vast mensen die dat natuurkundig goed kunnen onderbouwen.

Ik zou me geen zorgen maken over 50mm in de polder, als het je enige setje is zou ik geen hoge velgen nemen, maar bv een racing zero of 1 en als je bang bent voor klappende banden een 2-way fit en tubeless gaan rijden

Re: Twijfel tussen hoog of laag

Geplaatst: 24 okt 2013 10:08
door peter1981
ik heb in 2011 en 2012 ook genoeg conti`s gezien met gescheurde wangen dus is niet iets alleen van de 2013 banden