Ribbels in Vlaanderen tegen "wielerterroristen"
Ja maar in mijn ideale wereld worden dan die opgefokte neanderthalers eens op hun gedrag aan gesproken en worden er geen nekbrekertjes neergelegd die alle fietsers het leven zuur maken. Het is het aloude iedereen moet nablijven omdat een kind propjes heeft gegooit naar de leraar maar de leraar niet heeft gezien wie-verhaal. Helaas, Utopia is ver weg.
Veni. Vidi. Fietsie.
Nota bene: ik ben ook geen voorstander van de maatregel, maar het feit dat zo'n (dwaze) ingrepen nodig worden geacht illustreert wel dat er een probleem is. Alleen slaat men zoals wel vaker de bal mis met de 'oplossing'...
Deze pertinente opmerking las ik in De Standaard:
Opmerkelijk: zowel langs de Schelde als langs de Dender werden onlangs nog stroken asfalt vervangen omdat de wortels van de bomen er natuurlijke ribbels hadden gevormd. En nu worden er dus kunstmatige aangelegd.

Deze pertinente opmerking las ik in De Standaard:
Opmerkelijk: zowel langs de Schelde als langs de Dender werden onlangs nog stroken asfalt vervangen omdat de wortels van de bomen er natuurlijke ribbels hadden gevormd. En nu worden er dus kunstmatige aangelegd.

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Wie zegt dat er trouwens een 'probleem' is. Er is een 'oplossing' gekomen voor iets wat door sommigen als een probleem werd gezien. Maar hoe groot is die groep eigenlijk? Als een klein deel van de bevolking zich stoort aan een kleine groep rappe fietsers is dat geen reden om dan maar iedereen met de gevolgen van de oplossing op te zadelen. Elke fietser moet nu over die stomme ribbels rijden maar elke kinderwagen moet dat dus ook.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er IS een probleem imho. Dit is niet de oplossing, maar de kleine groep hufters creert wel een probleem op de weg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat er een probleem is, staat buiten kijf. Hier in Brabant valt het nog redelijk mee, maar diep in Vlaanderen - de streek rond Oudenaarde bijvoorbeeld - zijn de horden testosteronmannetjes-op-wielen echt geen kleine minderheid.
Maar er is natuurlijk óók een probleem met mensen die al fietsend telefoneren, plots halt houden midden op de weg, geen rechte lijn kunnen houden, niet voor zich uitkijken, en in èlke koersfietser een wielerterrorist zien...
Misschien een idee om jaagpaden van twee rijstroken te voorzien, een snelle en een trage, en op beide oevers eenrichtingsverkeer in te voeren?
Maar er is natuurlijk óók een probleem met mensen die al fietsend telefoneren, plots halt houden midden op de weg, geen rechte lijn kunnen houden, niet voor zich uitkijken, en in èlke koersfietser een wielerterrorist zien...
Misschien een idee om jaagpaden van twee rijstroken te voorzien, een snelle en een trage, en op beide oevers eenrichtingsverkeer in te voeren?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Dit is de voortgang van een maatschappelijke ontwikkeling die al jaren geleden van overheidswege is ingezet nl. het beschermen van de burgerij tegen al dan niet door haar zo beschouwde gevaren.rob74 schreef:Wie zegt dat er trouwens een 'probleem' is. Er is een 'oplossing' gekomen voor iets wat door sommigen als een probleem werd gezien. Maar hoe groot is die groep eigenlijk? Als een klein deel van de bevolking zich stoort aan een kleine groep rappe fietsers is dat geen reden om dan maar iedereen met de gevolgen van de oplossing op te zadelen. Elke fietser moet nu over die stomme ribbels rijden maar elke kinderwagen moet dat dus ook.
Uitvloeisel daarvan zijn o.a. de wildgroei van verkeersremmende maatregelen in de vorm van verkeersdrempels,-plateaus,-chicanes, snelheidsbeperkingen en wat dies meer zij. Wat hierbij ook een niet te onderschatten rol speelt is het feit dat een vaak kleine groep mensen zich soms zeer luidruchtig kenbaar maakt om een bepaald doel te bereiken. En daar komen we precies bij wat er hier hoogstwaarschijnlijk ook speelt, een enkeling klaagt zijn nood en de desbetreffende instantie besluit om hierin nu eens een keer de rol van slagvaardige overheid te spelen zonder zich te bekommeren om de neveneffecten.
Kortom, we kunnen er op wachten tot er een paar lokale nitwits besluiten dat het wielerterrorisme
ook in ons land "keihard" moet worden aangepakt en ik ga alvast bekijken hoe ik mijn racer kan ombouwen naar "fully"

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Wanneer er bij ongelukken een "wielrenner" is betrokken wil natuurlijk niet zeggen dat de schuld bij de "wielrenner" hoeft te liggen (zie ongeluk 68jarige vrouw). De ANWB was met hun (lachwekkend) voorstel/stelling wel heel voorbarig geweest zonder de oorzaak te kennen. Een schandelijke blunder en zet zo goedwillende wielertoeristen in een kwaad daglicht. Dat er plannen worden bedacht om de verkeersveiligheid te vergroten is natuurlijk wel heel logisch en ook in het geval van de "wielerpelotons". Want hoe je het ook wend of keert het wordt een steeds groter probleem. Een probleem waar "wij" wielrenners/wielertoeristen ook regelmatig hinder van hebben, letterlijk en/of figuurlijk. Sneller verkeer met de auto, motor of met de fiets, dient zich nu eenmaal aan te passen aan het langzame verkeer. Het rijden op een koersfiets geeft je dus ook geen voorrecht op het fietspad of weg, ook niet in een grote groep.
Helaas veroorzaken mensen/groepen met asociaal gedrag een negatieve reactie bij de rest en dat geldt voor heel veel dingen. Het schoppen naar bepaalde doelgroepen neemt steeds meer toe en het empatisch vermogen van "een mens" wordt alsmaar kleiner...
Helaas veroorzaken mensen/groepen met asociaal gedrag een negatieve reactie bij de rest en dat geldt voor heel veel dingen. Het schoppen naar bepaalde doelgroepen neemt steeds meer toe en het empatisch vermogen van "een mens" wordt alsmaar kleiner...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.