Moet ik leven met die tik?
@Foeckler is het al verholpen? Want ik heb ook een terugkerende tik. Ik denk dat het in mijn frame/ zadelpen zit want wanneer ik een nieuwe zadelpen monteer heb ik er twee weken geen last van en daarna word het steeds erger. Heb mijn crack gecontroleerd maar daar zit geen speling op, hetzelfde geld voor mijn pedalen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Hier ook dat getik. Stijgt naar het hoofd op een gegeven. Niet geheel toevallig heb ik ook FSA. Een SL-K Light compact crank icm mega-exo bracket. De linker crank ging bij mij regelmatig los, dat heb ik uiteindelijk opgelost met loctite. Dat is een paar maanden goed gegaan. Toen het tikje! Bleek er toch weer een heel klein beetje speling in de crank te zitten. Schoongemaakt, opnieuw loctite, ramvast. Tikje blijft echter. Lijkt mij niet anders dat het om het bracket gaat. Deze gaat pas 5000+km mee, ongeserviced weliswaar. Heb een vervanger op het ook, is bijna onderweg.
resume, nooit meer FSA cranks op mijn (nieuwe) fiets!
resume, nooit meer FSA cranks op mijn (nieuwe) fiets!
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem met mijn FSA gossamer crankset. Deze zit nu paar maand in mijn fiets. Binnenkort toch maar een terug naar de winkel waar het spul gemonteerd is. Stoor me er trouwens niet echt aan.
"Blij" te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Weet ik in ieder geval waar ik moet zoeken...
Ik heb een Cannondale supersix met di2 ultegra. Na 1.5 maand intensief gebruik zit er bij mij ook een tik in crankstel (FSA SL-K Light) ik krijg het er niet uit. Tijdens de LBL classic van afgelopen weekeinde nog een service beurt gehad om de tik er uit te krijgen:
Montage pasta bij cockpit en en zadelpen.
Kruipolie in zadel en alle spaken.
Voorvork lagers opnieuw gevet
crankstel aangedraaid
Bij thuiskomst een ander wielsetje er in gedaan ook dan blijft de tik.
Volgens mij heb ik alles gedaan wat je kan doen maar het blijft tikken. Zit geen regelmaat in en de tik is de ene keer ook harder dan de andere keer
om gek van te worden je fiets plezier wordt er in ieder geval veel minder van.
Is de enige oplossing een nieuw crankstel?
Ik heb een Cannondale supersix met di2 ultegra. Na 1.5 maand intensief gebruik zit er bij mij ook een tik in crankstel (FSA SL-K Light) ik krijg het er niet uit. Tijdens de LBL classic van afgelopen weekeinde nog een service beurt gehad om de tik er uit te krijgen:
crankstel aangedraaid
Volgens mij heb ik alles gedaan wat je kan doen maar het blijft tikken. Zit geen regelmaat in en de tik is de ene keer ook harder dan de andere keer
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ander wielsetje? Ik heb een compleet ontraceerbare, onregelmatige tik als ik de Carbon SLR's erin heb zitten (met Campa snelspanners) en fiets is compleet vrij van tikken met de Shamals.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
sigur-ros schreef:"Blij" te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Weet ik in ieder geval waar ik moet zoeken...
crankstel aangedraaid
Gisteren heb ik het FSA Mega Exo bottom bracket maar onder handen genomen. Zat niet bijzonder veel lagervet meer in, en werd daardoor al hoopvol. Nieuw lagervet toegevoegd (standaard kroon oil) maar merk nagenoeg geen verschil helaas.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Hier ook nog draadje met tikjes; http://forums.roadbikereview.com/compon ... ost3573557" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar spreken ze van verschillende oplossingen die niet eens met de cranks of bb te maken hebben. Een cassette body gaf bijvoorbeeld een probleem terwijl hij dacht dat het zijn crank was. Maar ook loszittende bidonhouders, kapotte zadels, positie van schoenplaatjes, zadel/zadelpen/zadelpenklem combi, pedalen. Ik ga m'n fiets maar weer een langs
Daar spreken ze van verschillende oplossingen die niet eens met de cranks of bb te maken hebben. Een cassette body gaf bijvoorbeeld een probleem terwijl hij dacht dat het zijn crank was. Maar ook loszittende bidonhouders, kapotte zadels, positie van schoenplaatjes, zadel/zadelpen/zadelpenklem combi, pedalen. Ik ga m'n fiets maar weer een langs