Pagina 2 van 3

Re: supercompact

Geplaatst: 21 jun 2012 20:49
door klimmer
trapassen kosten immers zo goed als niets. neem contact op met m-gineering. vraag naar Marten Gerritsen. Als je nog een shimano BB-UN54 107 mm hebt liggen, dan zie je gelijk de mogelijkheden.

Re: supercompact

Geplaatst: 05 mar 2013 08:03
door rvane
Even dit topic weer omhoog, aangezien ik wellicht dit voorjaar de litespeed siena wil gaan opbouwen. Ik kwam deze crankset tegen. Kan iemand (klimmer?) me vertellen of dit gaat werken?
1. Kan ik deze crank combineren met een Campa Centaur groep (10sp)
2. Kan ik deze crank met een 103mm as gebruiken zodat de Q-factor een beetje normaal blijft?

Re: supercompact

Geplaatst: 05 mar 2013 10:12
door hd
Is geen antwoord op je vraag, maar misschien wel een oplossing voor je probleem:

http://www.pmpbike.net/bike/p-6x109x258 ... k-Set.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Binnenblad gaat nu terug tot 33, maar volgens mij leveren ze terug tot 29. Dus dan zou je terug kunnen gaan tot 42-29 (13 tandjes verschil). Hoezoe supercompact?

Wel iets duurder, maar PMP-spul is altijd mooi afgewerkt en combineert mijns insziens een stuk fraaier bij een Sienna dan een MTB-crankset .....:=)

Re: supercompact

Geplaatst: 05 mar 2013 10:36
door rvane
Bedankt voor de tip!
Mijn eerste idee was om de siena op te bouwen met allemaal nieuwe spullen. Maar aangezien ik op mijn bianchi nog allemaal goede spullen heb zitten denk ik dat ik dat gewoon overzet. Heb geen behoefte aan twee racefietsen en ook niet om veel geld uit te geven nu. Het enige wat ik wil veranderen tov mijn bianchi is de crankset. En ook daar wil ik niet teveel geld aan kwijt, vandaar mijn vraag mbt de mtb crankset.

Re: supercompact

Geplaatst: 05 mar 2013 10:43
door amclassic-fan
Die PMP crank is gewoon een standaard compact, dus daar schiet de TS niets mee op.

Ik vrees dat 't met die Shimano crank niet goed gaat werken als het uberhaupt al past.

Re: supercompact

Geplaatst: 05 mar 2013 11:51
door hd
amclassic-fan schreef:Die PMP crank is gewoon een standaard compact, dus daar schiet de TS niets mee op.
Je kunt bij PMP varieren qua bladen en 44-30 kiezen. Waarbij de 30 niet in hun keuzelijst voorkomt, maar volgens mij wel leverbaar is.

Re: supercompact

Geplaatst: 06 mar 2013 23:23
door klimmer
Langs andere weg heb ik deze vraag beantwoord.

Re: supercompact

Geplaatst: 07 mar 2013 08:14
door daniel1975
Ik kan er niks aan doen, maar elke keer als ik dit soort vragen langs zie komen denk ik maar 1 ding: tripel!!!!

Re: supercompact

Geplaatst: 07 mar 2013 08:43
door Sebo
daniel1975 schreef:Ik kan er niks aan doen, maar elke keer als ik dit soort vragen langs zie komen denk ik maar 1 ding: tripel!!!!
Maar het oog wil ook wat ;)

Bovendien vind ik het idee wel origineel.

Ik ben geen kenner zoals sommigen hier; en wat ik toevallig zag is ook niet de goedkoopste oplossing; maar zou dit niet 1 op 1 gaan passen?

http://www.mantel-bikeparts.nl/shimano-slx-m675" onclick="window.open(this.href);return false;


m.v.g.

Sebo

Re: supercompact

Geplaatst: 07 mar 2013 08:51
door de zwarten
Even ter aanvulling: die White Industrie crank ziet er niet echt stijf uit met de bladen zo laag op de crank gemonteerd (en is het ook, volgens de reviews).
ivm je vraag: geen idee. Het kan goed uitpakken, maar dat weet je pas als je wat meer maten van de crank zelf hebt (Q-factor e.d.). Ivm de 103mm as, ik weet niet welke je hebt, maar ik kan de dura-ace alleen maar zwaar aanbevelen. Verder gaat het zeker wel werken met Centaur 10sp.

Re: supercompact

Geplaatst: 07 mar 2013 08:55
door flores
Sebo schreef:
daniel1975 schreef:Ik kan er niks aan doen, maar elke keer als ik dit soort vragen langs zie komen denk ik maar 1 ding: tripel!!!!
Maar het oog wil ook wat ;)

Bovendien vind ik het idee wel origineel.
Ik ben geen kenner zoals sommigen hier; en wat ik toevallig zag is ook niet de goedkoopste oplossing; maar zou dit niet 1 op 1 gaan passen?
http://www.mantel-bikeparts.nl/shimano-slx-m675" onclick="window.open(this.href);return false;
m.v.g.
Sebo
Smaken verschillen maar ik snap niet dat je een mbt crankstel dan wel mooi vindt op een racefiets tov een triple :?:
Met de opmerking van @daniel1975 kan ik dus mee.

Re: supercompact

Geplaatst: 07 mar 2013 10:38
door scepticus
Je zult het waarschijnlijk (met een andere voorderr mss) wel werkend krijgen (misschien niet idiot proof), maar de Q-factor zal zeker 160mm of meer zijn. Vraag is of je dat een probleem vindt.