Boos over Rose service
Bij mijn Reynolds wielen (die ook nog geen 4000 km hebben gelopen) moest ik laatst ook al met de schroevendraaier aan de gang. We hebben het dan over wielen met een verkoopprijs van >1000 euro.... Ik was laatst met die wielen bij Zoran (die hier niet ver vandaan woont) om een slagje eruit te laten trekken en liet hem de body zien; volgens hem was dat "volkomen normaal". Zoran lijkt me iemand die echt wel weet waar hij het over heeft.
Laatst gewijzigd door havana op 11 mei 2012 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De Shimano-style spline is ongeschikt om uit alu te maken, de vlaktedruk word simpelweg te hoog. Campa heeft zijn huiswerk, na wat leergeld, beter gedaan.
Had je de sluitring wel met het juiste moment vastgezet?
Ik moet overigens mijn tandwielen inmiddels ook loshalen met een 2e kettingzweep, maar de spiderstyle cassette voorkomt erger onder de lichte verzetten op mijn MTB. Het betreft hier ook Easton wielen.
Ik moet overigens mijn tandwielen inmiddels ook loshalen met een 2e kettingzweep, maar de spiderstyle cassette voorkomt erger onder de lichte verzetten op mijn MTB. Het betreft hier ook Easton wielen.
Puur uit interesse, wat is er precies anders bij Campa?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dit probleem idd alleen bij mijn XTR wielen in de mountainbike.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Shimano heeft zijn huiswerk wel gedaan, maar Easton niet. Alu 10sp Shimano body's zijn hoger en geven geen problemen. Easton body's hebben nog de vorm van de 9sp body's, die Shimano zelf niet uit alu maakte maar staal of Ti. Oplossing voor de Easton body is een SRAM cassette te monteren, die nog de vorm van de 9sp splines gebruiken.baron062 schreef:De Shimano-style spline is ongeschikt om uit alu te maken, de vlaktedruk word simpelweg te hoog. Campa heeft zijn huiswerk, na wat leergeld, beter gedaan.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het scheelt wel als je de cassette echt goed vast zet en wat vet gebruikt, maar invreten doet het.
Bij mijn hope naven met XTR cassette gaat het nog wel.
Bij tune hebben ze eens body's gehad waar dan bij twee banen een kleine baan van staal was voorgeplakt, of dat nou echt goed werkt en de druk dan verdeeld wordt weet ik niet.
Bij mijn hope naven met XTR cassette gaat het nog wel.
Bij tune hebben ze eens body's gehad waar dan bij twee banen een kleine baan van staal was voorgeplakt, of dat nou echt goed werkt en de druk dan verdeeld wordt weet ik niet.
We hebben het hier natuurlijk niet over 1 klant. Veel grote bedrijven hebben tegenwoordig afdelingen die het internet afspeuren en je achterna bellen als je klaagt op twitter ofzo.amclassic-fan schreef:En wat zullen ze bij Rose wakker liggen als er 1 klant dreigt om nooit meer terug te komen. Zolang het invreten maar niet te extreem is en je met een schroevendraaier de kransen nog van de body af kan krijgen en de nieuwe er gewoon weer erop krijgt dan is het sowieso geen garantie. De klant wil een lichte wielset voor weinig en dan krijg je bij Shimano/Sram een aluminium body.
Dat is inderdaad gebruikelijk en nog geen reden om de body te vervangen. Vreemd dat Rose je daar niet op geattendeerd heeft.rob74 schreef:Ik weet dat ik er een foto van gemaakt heb. Ik kan het alleen nergens meer terugvinden. Dat heeft iets te maken met een nieuwe laptop en wat geschuif met data via allerlei memory cards.
Ik kon de cassette niet meer normaal los krijgen. De 3 meest gebruikte kransjes zijn ongeveer 2 mm ingevreten op de body. Alleen wrikken met een schroevendraaier tussen de kransjes kon het geheel los krijgen. Ik vind dat geen normale slijtage meer. Dat onderdelen slijten, vind ik best. Maar 4000 km voor een body vind ik wel heel weinig.
Overigens las ik laatst ergens de tip om een paperclip open te vouwen en in de gleuf/gleuven van de body te schuiven om het invreten tegen te gaan. Ga ik ook eens proberen bij mijn DT Swiss body waar het ook altijd een heel gedoe is om de kransjes eraf te krijgen.
Ik dacht dat iemand zoiets ook 'vermarkt' had in de vorm van metalen plaatjes. Onder andere op Ebay te koop. Geen idee meer hoe dat heette. Is al jaren geleden dat ik dat heb gezien.lvgh schreef:Overigens las ik laatst ergens de tip om een paperclip open te vouwen en in de gleuf/gleuven van de body te schuiven om het invreten tegen te gaan. Ga ik ook eens proberen bij mijn DT Swiss body waar het ook altijd een heel gedoe is om de kransjes eraf te krijgen.
Dit invreten vind ik ook superirritant, hoewel ik nog niet echt tegen problemen ben aangelopen. Te weinig vermogen wellicht...?
Het lastigst is het loshalen van de cassette waarbij je de kransjes uit de body moet trekken en over de braampjes heen. In theorie zou het schakelen ook minder goed moeten worden omdat de orientatie van de kransjes tov elkaar verandert.
American Classic en Novatec heeft van die insert op sommige body's zitten maar die zijn niet los te krijgen. Ik dacht ook dat je ze los moet kunnen kopen maar ik heb geen idee waar..
American Classic en Novatec heeft van die insert op sommige body's zitten maar die zijn niet los te krijgen. Ik dacht ook dat je ze los moet kunnen kopen maar ik heb geen idee waar..
En misschien nog een oplossing? een sram cassette monteren? Zou prima moeten lopen, geen idee of daarmee het euvel verholpen wordt. Maar als je iedere 4000km 60 euro kwijt bent aan een nieuwe body, kun je beter een relatief dure cassette van sram monteren, en daar gewoon vrolijk 8000km op wegtrappen, dan een nieuwe kopen en weer vrolijk trappen 
Specialized Tarmac Elite Compact
Probleem is alleen dat SRAM de meest ideale vertanding voor het vlakke land (de 12-23) niet levert.