Pagina 2 van 2
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 05 okt 2011 15:46
door loos
scottpch schreef:Robin, even de reactie afwachten van Ace1978 die zijn fiets ook bij Vos gehaald heeft en nu met een garantiekwestie zit. Eens kijken hoe Vos dit af gaat handelen. De geometrie is niet beter maar wel iets comfortabeler, het moet je net passen. Cervelo heeft dit gedaan om een grotere groep fietsers te kunnen bedienen, de vorige geometrie was wat meer gericht op de racer, ik ben een toerrijder en zit ook perfect op mijn R3SL, dus no worries.
is afgehandeld, zie het Cervelo topic

Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 05 okt 2011 18:11
door scottpch
Dat zag ik wat later ook, zodra hij die R5 in z'n handen heeft en buiten staat is het afgehandeld.
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 14 okt 2011 08:17
door ace1978
Dat heeft ie inmiddels sinds eergisteren

Vooral omdat Veltec gewoon keurig en snel zoiets oplost. Toen ik bij Vos aankwam met mijn frame zei hij dat hij het op ging sturen naar Veltec. Ik had me echter al voorbereid door zelf foto's te sturen naar Veltec (breuk en serienummer), dus meldde ik hem dat dit niet nodig was en vroeg 'm Veltec te bellen. Zo gezegd, zo gedaan en na 10 minuten waren we na het doornemen van de vervangende opties al tot een oplossing gekomen. En uiteindlijk regelde Vos er uit zichzelf nog een crankstel van Rotor bij (wordt tegenwoordig niet meer meegleverd), omdat hij ook besefte dat ik aan mijn huidige SR-crank (zonder adapters) niet al te veel meer heb. Samenvatting: je moet tegen de intonatie van de heer Vos kunnen, zelf wat verstand hebben van materiaal en een beetje een grote smoel hebben, maar dan komt alles gewoon goed! Ze hebben me gewoon prima geholpen.
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 14 okt 2011 08:46
door loos
ace1978 schreef:Dat heeft ie inmiddels sinds eergisteren

En uiteindlijk regelde Vos er uit zichzelf nog een crankstel van Rotor bij (wordt tegenwoordig niet meer meegleverd), omdat hij ook besefte dat ik aan mijn huidige SR-crank (zonder adapters) niet al te veel meer heb.
Dat heb je dan prima gedaan. Bij mij vroeg Veltec wat voor groep ik had en werden de BB right adapters door hen meegeleverd.
Ik heb nog gewoon mijn Record crankstel en zoals je boven kunt lezen, en voel het verschil niet met het 2009 model in BB stijfheid.
Voel jij wel verschil met je Rotor crankstel?
Heb je ovale bladen gekregen? Hoe bevalt dat?
Edit: lees net dat ie tot het voorjaar op zolder staat. Jammer van het mooie weer nu....

Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 14 okt 2011 09:30
door ace1978
Jij hebt nu toch een R3? Denk dat daar het verschil ligt, want ik heb een R5 en aangezien het een 2011 is hoort daar eigenlijk een Rotor-crank bij. Tegenwoordig worden die niet meer meegeleverd, maar heb 'm dus onder de oude voorwaarden gekregen. Prima deal dus!
Haha, hij gaat morgen in elkaar en als ik zondag nog wat tijd over heb sluit ik het niet uit dat ik toch nog ff een klein stukje erop ga fietsen

Als het van dit mooie weer is dan...
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 14 okt 2011 11:38
door loos
Klopt, ik heb een R3, maar de BB is hetzelfde als van de R5. Het enige verschil in beide frames zit hem in het gewicht.
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 14 okt 2011 12:42
door ace1978
Dat weet ik, maar bij de 2011 R3 werd standaard geen Rotor crank meegeleverd en bij de R5 in beginsel wel.
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 14 okt 2011 13:06
door scottpch
Wel een fotootje plaatsen ace.
Re: Cervelo R3SL of Specialized S-works tarmac sl3 2010
Geplaatst: 28 okt 2011 22:09
door bepe
loos schreef:bepe schreef:Beide zijn geweldige fietsen, maar de Cervelo R3 kan je mijns inziens meer vergelijken met de Specialized Roubaix. Iets meer comfort en een minder diepe zit door een hoger balhoofd.
Dat lijkt mij niet. De wielbasis is groter van de Roubaix en het carbon minder stijf. Dan kom je bij de Cervelo RS uit.
Op de BikeMotion gesprokenmet mensen van Veltec, distributeur van Cervelo. De R3 is volgens hen tov de S-serie toch echt meer op comfort gericht. Ik heb de geometrie ook eens goed met specialized vergeleken en kom in die vergelijking toch wel dichter bij de Roubaix uit. En als je op de Cervelo site bij de R3 doorklikt naar geometrie wordt je direct naar de geometrie van de RS geleid. De r3 ziet er wel veel meer racy uit dus misschien geeft dat een vertekend beeld.