Pagina 2 van 3

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 13 jul 2005 01:30
door daniel1975
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 12 Juli 2005

Weet je nog de Eijserbosweg Was je toen ook gefrustreerd dat je er af werd gereden door iemand met een triple


Nee hoor, daar ben ik keurig vlak achter iemand boven gekomen die LM in een nettere tijd heeft gereden dan ik . Met een tripel had ik jou daar ook niet gepakt.

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 13 jul 2005 01:40
door _pfw_
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Juli 2005


Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 12 Juli 2005

Weet je nog de Eijserbosweg Was je toen ook gefrustreerd dat je er af werd gereden door iemand met een triple


Nee hoor, daar ben ik keurig vlak achter iemand boven gekomen die LM in een nettere tijd heeft gereden dan ik . Met een tripel had ik jou daar ook niet gepakt.

Waarom zou dhr. Plugge dan wel gefrustreerd zijn om ingehaald te worden door iemand met een compact, met een compact had hij die waarschijnlijk ook niet gepakt...  

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 13 jul 2005 02:41
door julio
@Daniel: de suggestie van irritatie, geplaag en eraf gereden zijn. Het zou ook kunnen zijn dat hij, zonder dat bovenstaande aan de hand is, bewust probeert te prikken. Zeg nou zelf, anders wordt zo'n column toch ook maar saai?   

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 13 jul 2005 02:45
door julio
Wie weet heeft íe wel bewust de verzet-fout gemaakt, checken of er nog mensen de column lezen?
Ah ja, ik weet t ook niet. Misschien meldt Richard Plugge zich nog wel. Waarom zit 'ie eigenlijk niet op t forum? of ben je er onder een schuilnaam?
 

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 13 jul 2005 09:16
door daniel1975
Kijk, dit bedoelde ik dus . Columns/reacties kunnen best prikkelend zijn, maar de grens is best lastig te bepalen.
Het was dan ook zeker niet mijn bedoeling om Richard persoonlijk af te branden, maar om een net-zo-prikkelend stukje te schrijven. Columns kunnen heel leuk zijn en mensen aan het denken zetten. Dat dit soms met halve argumenten gebeurd ontkom je niet aan. Echter in dit geval zat hij er teveel naast, aangezien zeer veel zaken op de fiets puur gebaseerd zijn op uiterlijk en niet op rationeel denken.

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 13 jul 2005 11:45
door julio
agree!

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 14 jul 2005 00:32
door race1d
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 13 Juli 2005


Echter in dit geval zat hij er teveel naast, aangezien zeer veel zaken op de fiets puur gebaseerd zijn op uiterlijk en niet op rationeel denken.


En dat uiterlijk wordt natuurlijk graag commercieel uitgebuit, geef ze eens ongelijk. Een fiets van een bekend merk kost over het algemeen ook meer dan een Red Bull oid. Dus in zekere zin heeft hij wel gelijk. 't Is maar hoe je het verwoordt ...
Dat een compact onhandig is is natuurlijk een ander verhaal. Voor mij zou het niets zijn omdat ik meestal op de 42 rijdt, 50 is gewoon te groot doorgaans. Maar dat is dus persoonlijk

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 16 jul 2005 00:34
door rtimeepic
Het eerste wat ik altijd lees van de fiets zijn alle collums. De laatste van Richard vond ik opmerkelijk maar zeker verfrissend. Wat is er mooier dan de mening van een fietser ? en dat die mening niet altijd evenwichtig is ? mwah topsport doen we toch allemaal ?...................

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 10 aug 2005 13:47
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door Fiets op 10 Augustus 2005

En het allergrootste voordeel: ik kon in de Cevennen heerlijk met de fietskar met mijn twee kinderen achter mijn racefiets heel mooie tochten maken...

Ik hoop dat je hier weer probeert te prikkelen

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 10 aug 2005 13:50
door zombie
Quoten: Origineel geplaatst door Fiets op 10 Augustus 2005

Haha,Ja ik ben normaal ook op het forum, alleen nu door vakantie even niet, vandaar de late reactie.Zelden zoveel reacties gehad op een column als bij deze. Goed er zat er een rekenfout in (zie ook Post in nummer 8), maar het ging natuurlijk vooral om het aanjagen van de discussie en het prikkelen. Dat is goed gelukt, aangezien het nog steeds naijlt.En het moet gezegd: afgelopen zaterdag in de Sean Kelly zag ik weer talloze mensen omhoog zwoegen op de redoute met een dubbel. Knap hoor, alleen a) dat ziet er echt niet uit, b) ik suisde er met mijn triple langs en c) ik had aan het einde nog meer dan voldoende over, waar ik met een 39x25 toch teveel had moeten forceren. En het allergrootste voordeel: ik kon in de Cevennen heerlijk met de fietskar met mijn twee kinderen achter mijn racefiets heel mooie tochten maken...


Zo, das duidelijk en meteen ook een "uit het leven" gegrepen argument voor de triple.Voor mij is het samen met STI , DE meest efficient vernieuwing voor de racefiets.
Het is inderdaad de keuze overwegen wat het meest afzichtelijk is :Met 12km/h de Redoute op tegen 80rpm met die afzichtelijke triple of kreunend en zwoegend met die mooie dubbel... 

hoofdredactioneel commentaar

Geplaatst: 10 aug 2005 14:25
door theriddler
het kan ook een finaciele kwestie zijn, een 39-53 bouw je voor een 200 euro om tot een compact, als je van een duplo een triple moet maken dan ben je veel meer kwijt. Ik kon een mooie nieuwe overjarige fiets kopen alleen met een duplo, had ik die moeten ombouwen naar een triple ( zoals ik gewend was ) had ik een hoop geld kwijt geweest, en nu met een compact koste het mij niets extra, enne 30*25 = 1.20  en 34*27 = 1.26, dus met dat zwoegen op een dubbel valt ook wel mee.
Ik moet toegeven het blijven wel leuke discussies, misschien kan Dhr. Pluggen een paar opmerkingen maken over campa of shimi. kijken wat er dan gebeurt!