Remblokjes voor carbon velgen
Quoten: Origineel geplaatst door LD001 op 05 Januari 2006
Kerel? We hebben het hier wel over Fons Moors. Oud winnaar van de Marmotte en Brugge-Mont Ventoux.Overigens ben ik het met je eens dat hij niet helemaal de juiste conclusies trekt uit zijn ongelukje.
Ik ken 'm wel ja. Brugge-Mont Ventoux kàn je niet winnen; is gewoon een tocht georganiseerd door m'n dorpsgenoot Roland Hurtecant. Hij kon idd goed klimmen; heb hem jaren geleden daar ooit nog over gesproken... en hij relativeerde toen heel goed dat een goed klimmer en een winnaar van de Marmotte nog geen goed renner (a fortiori profrenner) betekende, wat ik wel apprecieerde. Mooie prestatie idd.
Tot zover off topic.
Kerel? We hebben het hier wel over Fons Moors. Oud winnaar van de Marmotte en Brugge-Mont Ventoux.Overigens ben ik het met je eens dat hij niet helemaal de juiste conclusies trekt uit zijn ongelukje.
Ik ken 'm wel ja. Brugge-Mont Ventoux kàn je niet winnen; is gewoon een tocht georganiseerd door m'n dorpsgenoot Roland Hurtecant. Hij kon idd goed klimmen; heb hem jaren geleden daar ooit nog over gesproken... en hij relativeerde toen heel goed dat een goed klimmer en een winnaar van de Marmotte nog geen goed renner (a fortiori profrenner) betekende, wat ik wel apprecieerde. Mooie prestatie idd.
Tot zover off topic.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
friescheleeuw
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
om nog even terug te komen op de remblokjes:
ik had gehoopt op het bestaan van blokjes die je zowel voor clincher als tubewielen kunt gebruiken(ipv 2 sets). Vind 't namelijk een hoop geklooi dat omwisselen van blokjes met houder. Blijft een utopie begrijp ik nu.
Misschien kan Casran ze op de markt brengen: hij heeft in ieder geval genoeg verstand van materiaal!
ik had gehoopt op het bestaan van blokjes die je zowel voor clincher als tubewielen kunt gebruiken(ipv 2 sets). Vind 't namelijk een hoop geklooi dat omwisselen van blokjes met houder. Blijft een utopie begrijp ik nu.
Misschien kan Casran ze op de markt brengen: hij heeft in ieder geval genoeg verstand van materiaal!
Quoten: Origineel geplaatst door friesche Leeuw op 05 Januari 2006
om nog even terug te komen op de remblokjes:
ik had gehoopt op het bestaan van blokjes die je zowel voor clincher als tubewielen kunt gebruiken(ipv 2 sets). Vind 't namelijk een hoop geklooi dat omwisselen van blokjes met houder. Blijft een utopie begrijp ik nu.
Misschien kan Casran ze op de markt brengen: hij heeft in ieder geval genoeg verstand van materiaal!
Zal idd nog even utopie blijven. Anderzijds zijn er wel carbonvelgen die een iets brutere behandeling goed verdragen hoor (als is dit niet het meest voorzichtige); sommige carbonvelgen overleven een volledig cross-seizoen, en in de cross konden tot voor kort geen speciale carbon-remblokken gebruikt worden.En mijn verstand nu ook weer niet over-schatten hé!
om nog even terug te komen op de remblokjes:
ik had gehoopt op het bestaan van blokjes die je zowel voor clincher als tubewielen kunt gebruiken(ipv 2 sets). Vind 't namelijk een hoop geklooi dat omwisselen van blokjes met houder. Blijft een utopie begrijp ik nu.
Misschien kan Casran ze op de markt brengen: hij heeft in ieder geval genoeg verstand van materiaal!
Zal idd nog even utopie blijven. Anderzijds zijn er wel carbonvelgen die een iets brutere behandeling goed verdragen hoor (als is dit niet het meest voorzichtige); sommige carbonvelgen overleven een volledig cross-seizoen, en in de cross konden tot voor kort geen speciale carbon-remblokken gebruikt worden.En mijn verstand nu ook weer niet over-schatten hé!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hartelijk dank voor een interessante discussie.Voorlopig hou ik het maar op de originele (carbon) blokjes van Campa.Andere wielen heb ik nog niet, maar ga ik waarschijnliijk wel aanschaffen. Dan hou ik de Hyperons voor speciale 'gelegenheden' En dan toch maar blokjes vervangen.
Harde wind is meestal tegen.
Quoten: Origineel geplaatst door friesche Leeuw op 05 Januari 2006
om nog even terug te komen op de remblokjes:
ik had gehoopt op het bestaan van blokjes die je zowel voor clincher als tubewielen kunt gebruiken(ipv 2 sets). Vind 't namelijk een hoop geklooi dat omwisselen van blokjes met houder. Blijft een utopie begrijp ik nu.
Misschien kan Casran ze op de markt brengen: hij heeft in ieder geval genoeg verstand van materiaal!
dat is toch geen probleem?
Alleen niet de blokje van de alu set op je carbonnen gebruiken !
om nog even terug te komen op de remblokjes:
ik had gehoopt op het bestaan van blokjes die je zowel voor clincher als tubewielen kunt gebruiken(ipv 2 sets). Vind 't namelijk een hoop geklooi dat omwisselen van blokjes met houder. Blijft een utopie begrijp ik nu.
Misschien kan Casran ze op de markt brengen: hij heeft in ieder geval genoeg verstand van materiaal!
dat is toch geen probleem?
Alleen niet de blokje van de alu set op je carbonnen gebruiken !
-
friescheleeuw
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
geen probleem
behalve dat je dus twee sets nodig hebt en moet wisselen = geklooi
behalve dat je dus twee sets nodig hebt en moet wisselen = geklooi
Vandaag voor 't eerst met mijn Lightweights gaan rijden en dus snel even Corima carbon remblokjes gestoken. Het viel me meteen op dat remmen met deze blokjes op deze velgen even goed en krachtig gaat als gewoon remmen op alu velgen!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
friescheleeuw
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
wat mij betreft de ultieme wielen, Casran.
Wat is eigenlijk je strategie bij lekrijden? tube wisselen of spuitbusjes gebruiken?
Wat is eigenlijk je strategie bij lekrijden? tube wisselen of spuitbusjes gebruiken?
Quoten: Origineel geplaatst door friesche Leeuw op 06 Januari 2006
Wat is eigenlijk je strategie bij lekrijden? tube wisselen of spuitbusjes gebruiken?
Àls ik al lekrijd met een tube (heel lang geleden; ik rijd gemiddeld maar 1 keer om de 10.000km lek, zowel met bandjes als tubes; neem ook nooit reserve mee) gaat er een nieuwe op. Nooit spuitbusjes gebruikt. Ga ik wel eens proberen op een Tufo trainingstube.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 Januari 2006
Tufo sealant bij mij bestellen
Casran haal die kurkrommel eens uit je blokhouders en bestel een setje van dt swiss slijten je velgen ook nog eens minder....
Raadt jij ook sealant aan in andere tubes dan Tufo? En ook sealant inspuiten nà lekrijden, of van meet af aan bij montage?
Hmmm... de Corima's, zal er eens over nadenken, maar zo slecht zijn ze nog niet hoor. Lightweight-remblokken bestellen en deze Corima's op een ander wielset gebruiken? Misschien.
Vind jij het trouwens een goed idee om die ZG-remblokhoudertjes op deze Record remhoeven te gebruiken?
Wat is eigenlijk je strategie bij lekrijden? tube wisselen of spuitbusjes gebruiken?
Àls ik al lekrijd met een tube (heel lang geleden; ik rijd gemiddeld maar 1 keer om de 10.000km lek, zowel met bandjes als tubes; neem ook nooit reserve mee) gaat er een nieuwe op. Nooit spuitbusjes gebruikt. Ga ik wel eens proberen op een Tufo trainingstube.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 Januari 2006
Tufo sealant bij mij bestellen
Casran haal die kurkrommel eens uit je blokhouders en bestel een setje van dt swiss slijten je velgen ook nog eens minder....
Raadt jij ook sealant aan in andere tubes dan Tufo? En ook sealant inspuiten nà lekrijden, of van meet af aan bij montage?
Hmmm... de Corima's, zal er eens over nadenken, maar zo slecht zijn ze nog niet hoor. Lightweight-remblokken bestellen en deze Corima's op een ander wielset gebruiken? Misschien.
Vind jij het trouwens een goed idee om die ZG-remblokhoudertjes op deze Record remhoeven te gebruiken?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
die blokhouders kun je gewoon gebruiken (alhoewel koolstop hele mooie blokhouders voor campa heeft (die ook nog weinig kosten).
P.s. lighweight blokken=swisstop + een berg geld....
Sealant alleen als je er mee gaat trainen en dan wel vooraf. Je kunt de sealant bij elke band gebruiken zolang er geen latex binnenband in zit want daar werkt het niet bij.
Corimas houden het bij mij een week of drie uit, ze slijten als een gek dus gewoon oprijden.
P.s. lighweight blokken=swisstop + een berg geld....
Sealant alleen als je er mee gaat trainen en dan wel vooraf. Je kunt de sealant bij elke band gebruiken zolang er geen latex binnenband in zit want daar werkt het niet bij.
Corimas houden het bij mij een week of drie uit, ze slijten als een gek dus gewoon oprijden.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 Januari 2006
1. die blokhouders kun je gewoon gebruiken (alhoewel koolstop hele mooie blokhouders voor campa heeft (die ook nog weinig kosten).
2. P.s. lighweight blokken=swisstop + een berg geld....
3. Corimas houden het bij mij een week of drie uit, ze slijten als een gek dus gewoon oprijden.
1. Heb remblokhoudertjes genoeg, oa. een extra set zwarte Record remblokhoudertjes. Ik vroeg het me af met deze: ze gebruiken oa. geen tussenringetje waardoor ik m'n remhoeven veel dichter moest plaatsen.
2. Oh, ik wist nog niets van prijzen; niet gedacht dat ze duurder zouden zijn (beetje zelfde verhaal als met de LW-tubes dus). LW-remblokken hebben wel een mooier kleurtje dan dat Swissstop-geel.
3. Dat die Corima's ongelooflijk snel slijten baart me geen zorgen (beter sleet op remblokken dan op velgen), hield ik rekening mee. Belangrijk voor mij is (a.) de juiste remkracht in races en (b.) bescherming van de velg.
Thx voor de info, Sharkman.
1. die blokhouders kun je gewoon gebruiken (alhoewel koolstop hele mooie blokhouders voor campa heeft (die ook nog weinig kosten).
2. P.s. lighweight blokken=swisstop + een berg geld....
3. Corimas houden het bij mij een week of drie uit, ze slijten als een gek dus gewoon oprijden.
1. Heb remblokhoudertjes genoeg, oa. een extra set zwarte Record remblokhoudertjes. Ik vroeg het me af met deze: ze gebruiken oa. geen tussenringetje waardoor ik m'n remhoeven veel dichter moest plaatsen.
2. Oh, ik wist nog niets van prijzen; niet gedacht dat ze duurder zouden zijn (beetje zelfde verhaal als met de LW-tubes dus). LW-remblokken hebben wel een mooier kleurtje dan dat Swissstop-geel.
3. Dat die Corima's ongelooflijk snel slijten baart me geen zorgen (beter sleet op remblokken dan op velgen), hield ik rekening mee. Belangrijk voor mij is (a.) de juiste remkracht in races en (b.) bescherming van de velg.
Thx voor de info, Sharkman.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -