maar nu welke keus ga je maken !?
En ik heb een fiets gekocht met een compleet alu frame en dan compleet 105 afgemonteerd (2x9) voor 900€ (overjarig):
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
-
chrizll
Quote: Origineel geplaatst door Aziraphale op 07 Mei 2006
(noooooit xenon nemen!)
Waarom zou je geen Xenon nemen? Als je hoger gewend ben, heb je er wel wat op aan te merken, maar ik heb nu ruim 630km met xenon gereden en het bevalt me prima!
(noooooit xenon nemen!)
Waarom zou je geen Xenon nemen? Als je hoger gewend ben, heb je er wel wat op aan te merken, maar ik heb nu ruim 630km met xenon gereden en het bevalt me prima!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
oke, dat is idd wel handig om te weten.
voor overjarig materiaal is het misschien wel handig om bij grote fietszaken te gaan kijken met voorkeur gespecialiceerd in racefietsen. wie weet een grote leverancier?
klopt het dat ik hoorde dat tussen Ned. en Belgie nog al wat prijsverschil zit?
stel je bent vanplan veel in de bergen te gaan rijden: zwitserland, frankrijk ect. hoeveel versnellingen kun je dan het beste aanschaffen? of ligt dat ook aan de mate waarin je getraint hebt?
voor overjarig materiaal is het misschien wel handig om bij grote fietszaken te gaan kijken met voorkeur gespecialiceerd in racefietsen. wie weet een grote leverancier?
stel je bent vanplan veel in de bergen te gaan rijden: zwitserland, frankrijk ect. hoeveel versnellingen kun je dan het beste aanschaffen? of ligt dat ook aan de mate waarin je getraint hebt?
Als je in de bergen wilt gaan fietsen zou ik zeker kiezen voor een triple afmontage (27 of 30 verscnellingen dus).
Ik heb zelf 2x9 omdat ik de bergen toch niet in ga.
Ik heb zelf 2x9 omdat ik de bergen toch niet in ga.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
Quoten: Origineel geplaatst door Chrizll op 08 Mei 2006
(noooooit xenon nemen!)
Xenon heeft, vind ik, als nadelen de duidelijk mindere duurzaamheid (praat je vooral over de derailleurs) en het minder handige systeem van de ergopowers. Je kunt met Xenon maar 1 kransje per keer afschakelen. Xenon valt er binnen de range van Campa gewoon nogal onderuit en ik heb zlef daarom ook voor Mirage gekozen.
Erik
(noooooit xenon nemen!)
Xenon heeft, vind ik, als nadelen de duidelijk mindere duurzaamheid (praat je vooral over de derailleurs) en het minder handige systeem van de ergopowers. Je kunt met Xenon maar 1 kransje per keer afschakelen. Xenon valt er binnen de range van Campa gewoon nogal onderuit en ik heb zlef daarom ook voor Mirage gekozen.
Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Quoten: Origineel geplaatst door suzie op 09 Mei 2006
- Waar woon je ergens? Maakt nogal wat uit voor een leveranciersadvies...
- Belgie-Nederland maakt geloof ik weinig uit.
- Bergen ligt aan je getraindheid. Als beginner gewoon een triple nemen.
Erik
- Waar woon je ergens? Maakt nogal wat uit voor een leveranciersadvies...
- Belgie-Nederland maakt geloof ik weinig uit.
- Bergen ligt aan je getraindheid. Als beginner gewoon een triple nemen.
Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Nederland lijkt me inderdaad toch wel wat goedkoper dan België, maar als je niet vlakbij de grens woont is het de verplaatsing niet waard.
Kijk dus gewoon eens rond bij de fietsenmakers in je buurt (waar woon je ergens?), en laat dan weten wat je zoals gezien hebt binnen je budget (hoeveel had je in gedachten?).
Sowieso zijn tegenwoordig alle goede fietsen minstens uit aluminium met carbon vork; qua afmontage kom je met een Campagnolo Mirage al een heel eind.
Kijk dus gewoon eens rond bij de fietsenmakers in je buurt (waar woon je ergens?), en laat dan weten wat je zoals gezien hebt binnen je budget (hoeveel had je in gedachten?).
Sowieso zijn tegenwoordig alle goede fietsen minstens uit aluminium met carbon vork; qua afmontage kom je met een Campagnolo Mirage al een heel eind.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik heb een paar maandjes geleden ook voor het eerst een fiets aangeschaft...Nu heb ik gelukkig een wielrennend vriendje die ik als vraagbaak kon gebruiken en natuurlijk meeging bij de aankoop om alles te checken...
Maar ik denk dat je het niet al te duur moet maken voor jezelf. Leer wat over fietsen, er is volgens mij een boekje van de Fiets waarin echt alles staat wat je wilt weten..ga daarna zoeken naar een leuk tweedehandsje!
Mocht je nou wat specifieke vragen hebben dan mag je me best mailen...Want er komt best wat bij kijken en al dat fietsjargon kan nog best lastig zijn..
grtz
Maar ik denk dat je het niet al te duur moet maken voor jezelf. Leer wat over fietsen, er is volgens mij een boekje van de Fiets waarin echt alles staat wat je wilt weten..ga daarna zoeken naar een leuk tweedehandsje!
Mocht je nou wat specifieke vragen hebben dan mag je me best mailen...Want er komt best wat bij kijken en al dat fietsjargon kan nog best lastig zijn..
grtz
Fiets kippetje
Mijn fietsie! Ik heb hem voor 450 euro aangeschaft..hij is anderhalf jaar oud ofzo. Hij is shimano 105 afgemonteerd.. Zit alleen een achterwiel in van m'n vent want op de mijne zat wat speling en die's ff in de maak...
http://kelly-sinke.magix.net/userwebsit ... t=15&pos=1
http://kelly-sinke.magix.net/userwebsit ... t=15&pos=1
Fiets kippetje
ik zag onderstaant fietsje
Whirlwind 1.0 Racefiets Shimano SORA AfmontagePART DECRIPTIN:frame ARTECH AR-709R-03 fork ARTECH STRAIGHT AERO CRO-MO headset VP-A31+MD-3D THREADLESS 1" SILVER+WASHER Bbset VP-BC-73 3L/68/116MM handlebars HL DR-AL48B BLACK ZOOM LOGO stem HL TDS-RA155-5 100/120MM BLACK ZOOM 1"brake lever SHIMANO SORA STI 2X8S KST3300LDIX, KST3300RIX front brake TEKTRO 510A rear brake TEKTRO 510A crank set PROWHEEL CARIOT 320 chain KMC Z82 front hub QUAD KT-GS5F 32H SILVER rear hub QUAD KT-G5ER 32H SILVER seat post HL-SP-214 27,2X300 SILVER seat clamp HL-AT-03 SILVER front derailleur SHIMANO SORA KFD3300F rear derailleur SHIMANO SORA KRD3300SS shift lever SHIMANO SORA STI 2X8S KST3300LDIX, KST3300RIX cassette SHIMANO HG-50 8SPD KCSHG508326 saddle SELLE ROYAL MACH 8540 pedals VP-397 tire MICHELIN DYNAMIC (ORYUM) tube tube + rimtape rims REMERX AERO BA 32H BLACK grips CO-UNIN CB-0108WR BLACK HANDLEBAR TAPE spoke steel accessories SHIMANO SORA KSMSTR2S47
als je kwalitiet en duurzaamheid op een schaal van 1 tot 10 neemt. waarbevind deze zich?
overige adviezen zijn hartelijk welkom!
als je kwalitiet en duurzaamheid op een schaal van 1 tot 10 neemt. waarbevind deze zich?
overige adviezen zijn hartelijk welkom!