Voor mij is het ook iedere km telt mee. Betere gewicht controle en toch een basisconditie.
Ik fiets 12 km enkele reis. Maar wel met 1 fietsbrug, 1 grote brug over de IJssel en dan nog een paar klimmetjes in Arnhem. Dan heb je het toch wel warm gekregen.
In de zomer wil ik ook met de race komen en dan direct een rondje eraan vastplakken.
Nu gebruik ik een stadsfiets met 3 versnellingen en ik merk dat ik eigenlijk wel een moderner exemplaar wil.
Draagt woon/werk op de fiets bij?
In de winter van 2006-2007 werkte ik relatief dichtbij, zo´n 14 km enkele reis. Ik heb toen bijna de hele winter (als het weer het toeliet) de oude Gazelle Impala gebruikt voor het woon-werkverkeer. Terugkijkend heb ik in 2007 het beste seizoen gereden tot nu toe !
Ik zie wel voordelen, zeg de afstand is 15-25km,
- na toertocht op zondag op maandagochtend hersteltraining
- 's ochtends vetverbranding (pas ontbijten als je op werk bent)
- 's middags intervallen
- genieten van de omgeving en wisselende jaargetijden (in de file staan is ook zo wat)
- niet rechtstreeks naar huis maar via omweg om wat kilometers te maken / klimmetje mee te pakken etc
En als je niet op één plek werkt kan je woon - werk en training nog meer combineren. (bijv heen met trein, fiets mee en terug fietsen. zie eerdere posts, ik mag dat heel vaak doen).
Natuurlijk zal het niet allemaal even effectief zijn en bij steeds zelfde tripje verras je je lichaam ook niet meer, maar draagt toch zeker bij aan opbouwen basis .
- 's middags intervallen
- genieten van de omgeving en wisselende jaargetijden (in de file staan is ook zo wat)
- niet rechtstreeks naar huis maar via omweg om wat kilometers te maken / klimmetje mee te pakken etc
En als je niet op één plek werkt kan je woon - werk en training nog meer combineren. (bijv heen met trein, fiets mee en terug fietsen. zie eerdere posts, ik mag dat heel vaak doen).
Natuurlijk zal het niet allemaal even effectief zijn en bij steeds zelfde tripje verras je je lichaam ook niet meer, maar draagt toch zeker bij aan opbouwen basis .
- robbebopper
- Forum-lid HC
Maar je geeft zelf al aan wat je kan doen om variatie in te bouwen. Je lichaam "weet" toch niet dat je steeds hetzelfde traject fietst. Bij zwemmers of schaatsers bijv. is dat een nog veel extremer probleem. Natuurlijk wordt het pas echt een hobby als je ook af en toe een mooie tocht/fietsvakantie/wedstrijd fietst.
[quote="raphaël"]Ik zie wel voordelen, zeg de afstand is 15-25km,
- 's middags intervallen
[/quote]
Geloof me woon werkfietsen (voor mij 18 km enkele reis) maakt van een mooi weer leuk racefietsje fietser een bikkel. De afgelopen jaren een basis van 6200 km woon werk (werk 80%) onder de overige training gelegd. En juist het hele constante geeft een heel gezonde basis voor de prikkels die naar believen met extra training zijn toe te dienen. Heerlijk!
Groet Gert-Jan
- 's middags intervallen
[/quote]
Geloof me woon werkfietsen (voor mij 18 km enkele reis) maakt van een mooi weer leuk racefietsje fietser een bikkel. De afgelopen jaren een basis van 6200 km woon werk (werk 80%) onder de overige training gelegd. En juist het hele constante geeft een heel gezonde basis voor de prikkels die naar believen met extra training zijn toe te dienen. Heerlijk!
Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.