Ultergra crank verwijderen
Geplaatst: 31 jul 2006 13:27
Quoten: Origineel geplaatst door WTC_Woerden op 30 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 30 Juli 2006
Ik heb hier even een plaatje van je Ultegra Tripple Crackstel, en om je midden blad te verwijderen is het wel handig om ook het kleinste blad eraf te halen anders krijg je dat middenblad er lastig af lijkt me, dat zit ook met imbus boutjes vast, en dan haal je zo alle tandwielen eraf, dat moet lukken
Ja dat moet zeker lukken, als je de crank er ook helemaal vanaf kan krijgen.
De crank is gaan roesten daar waar het dopje zit voor het beschermen van de lager, hierdoor is hij iets gaan uitzetten, daarom krijg ik de crank er niet uit. Dit kan volgens mij iedereen gebeuren omdat het dopje in de crank slijt.
Het dopje krijg ik ook niet meer mooi op zijn plaats, wel balen.
en je crank draait wel mooi rond ? Of loopt ie ook stroef. Ik heb een keer meegemaakt dat de crank, met as, een XT-crank, niet makkelijk uit de lager kwam, dat laag aan het feit dat de bracketpot niet mooi was gevlak en de as er al het ware iets schuin doorheen liep. En dat gaat in elkaar slijten..En als de FM de fiets zo heeft geleverd, is dat niet zo heel goed.. Kan ie het mooi voor je oplossen en nieuwe lagers leveren... en vlakken...
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 30 Juli 2006
Ik heb hier even een plaatje van je Ultegra Tripple Crackstel, en om je midden blad te verwijderen is het wel handig om ook het kleinste blad eraf te halen anders krijg je dat middenblad er lastig af lijkt me, dat zit ook met imbus boutjes vast, en dan haal je zo alle tandwielen eraf, dat moet lukken
Ja dat moet zeker lukken, als je de crank er ook helemaal vanaf kan krijgen.
De crank is gaan roesten daar waar het dopje zit voor het beschermen van de lager, hierdoor is hij iets gaan uitzetten, daarom krijg ik de crank er niet uit. Dit kan volgens mij iedereen gebeuren omdat het dopje in de crank slijt.
Het dopje krijg ik ook niet meer mooi op zijn plaats, wel balen.
en je crank draait wel mooi rond ? Of loopt ie ook stroef. Ik heb een keer meegemaakt dat de crank, met as, een XT-crank, niet makkelijk uit de lager kwam, dat laag aan het feit dat de bracketpot niet mooi was gevlak en de as er al het ware iets schuin doorheen liep. En dat gaat in elkaar slijten..En als de FM de fiets zo heeft geleverd, is dat niet zo heel goed.. Kan ie het mooi voor je oplossen en nieuwe lagers leveren... en vlakken...